روش های ترمیم رژگونه خرد شده

امکان دارد برخی مواقع رژگونه شما بشکند و خرد شود، شما هم به دلیل اینکه دیگر کارایی ندارد آن را دور بیندازید، با توجه به اینکه اغلب لوازم های آرایشی گران قیمت هستند؛ خوب است این کار را انجام ندهید و با یادگیری روش های ترمیم رژگونه خرد شده، آن را ترمیم و دوباره مورد استفاده قرار دهید.

روش های ترمیم رژگونه خرد شده

رژگونه و پنکک از جمله لوازم های آرایشی می باشند که ممکن است بر اثر افتادن بر روی زمین و یا حتی به دلیل جامد بودن حالت آنها موقع جایجا شدن درون کیف، بشکنند و خرد شوند. اغلب در این مواقع با وجود ناراحتی زیاد به خاطر گران قیمت بودن رژگونه ها خانم ها مجبور به دور انداختن این لوازم آرایشی می گردند؛ اما خبر ندارند که می توان با کمک یکسری ترفندها آنها را دوباره مانند روز اول سالم نمود و به چرخه کاربردی بودن بازگرداند. در این مطلب شما عزیزان را با روش های ترمیم رژگونه خرد شده آشنا می کنیم.

روش های ترمیم رژگونه خرد شده

رژگونه دارای پیگمنت های رنگی بسیاری می باشد که بر همین اساس اگر دچار خرد شدن و شکستگی شود، بهره بردن از این رژگونه دشوار می گردد؛ زیرا هر دفعه که براش را درون آن می زنید، مقدار بالایی از رزگونه پودر شده جذب شده و بر روی صورت شما تصویر زشت و مصنوعی را به وجود می آورد. پس نگران نباشید چنانچه رز گوه شما نیز خرد شده است به جای دور انداختن می توانید به کمک برخی شیوه ها و تفرندهای آسان آن را ترمیم نمایید.برای این منظور به یکسری وسایل و مواد از جمله سرنگ . یا اسپری، قطره چکان، 1 عدد کیسه فریزر جهت پوشش دادن روی میز کار، آب، گلاب و یا الکل، 1 عدد قاشق فلزی جهت خرد نمودن رژ گونه نیاز دارید. از همین وسایل می توانید برای ترمیم پنکک شکسته بهره ببرید.

ترمیم رژگونه شکسته شده با الکل، آب، گلاب و دستمال مرطوب

ترمیم با آب

ترمیم رز گونه خرد شده با آب یکی از اسان ترین و اولیه ترین روش ها به شمار می رود. برای این منظور اول از هرکاری رژگونه را به طور کامل پودر نموده و صاف و یکنواخت نمایید تا تکه های درشتی در آن باقی نماند.سپس کمی آب را  به کمک اسپری و یا سرنگ به پودر رزگونه بیفزایید. البته به این نکته دقت کنید که میزان آب هرگز زیاد نبوده و به صورت اسپری استفاده شود زیرا امکان دارد رزگونه شما را خراب نماید. حالا برای یک شبانه روز در یک مکان تمیز و فاقد گرد و خاک بگذارید تا به خوبی خشک گردد.

لازم به ذکر است که با این شیوه امکان دارد پیگمنت های رژگونه به مقدار ناچیزی تغییر یافته و یا موقع به کار بردن آن ناچارا میزان زیادتری از رژگونه را بر روی صورت خود بمالید.

بازسازی و درست کردن رژگونه خرد شده

ترمیم با الکل صنعتی

الکل صنعتی به خاطر دارا بودن خاصیت های ضدعفونی کننده و تبخیر زیاد، جهت ترمیم رژگونه خرد شده یک انتخاب کاربردی به شمار می رود. برای این منظور اول از هر کاری همه رژگونه خود را با کمک یک قاشق به طور کامل خرد نمایید تا یکنواخت پودر شده و نرم گردد.سپس درون یک سرنگ را پر از الکل نوده و کم کم آن را به پودر رژگونه بیفزایید. نکته ای که اینجا نیاز به توضیح و اشاره دارد؛ میزان افزودن الکل می باشد که تنها در حدی الکل بیفزایید تا خمیری یکنواخت حاصل شود و نباید خیلی کم و یا خیلی زیاد باشد. بعد از افزودن الکل با استفاده از یک قاشق غذاخوری و یا کاردک سطح رزگونه را خوب و کامل صاف نمایید تا مثل همان اول گردد. در نهایت هم درب رژگونه را نبندید و زمان دهید به خوبی خشک گردد.

روش های ترمیم رژگونه خرد شده

ترمیم با گلاب

ابتدا تمامی رژگونه خود را با استفاده از قاشق کاملا پودر نمایید، بعد داخل سرنگ و یا اسپری را پر از گلاب نموده و آرام آرام به پودر رژگونه اضافه نمایید. همانند روش های قبلی (با آب و الکل) باید میزان آن خیلی زیاد و یا خیلی کم نباشد زیرا یا خیلی خمیر و یا خیلی خشک می ماند. باید میزان گلاب در حدی باشد که یک خمیر یکدست داشته باشید.

و اما مزیتی که گلاب نسبت به آب و الکل برای ترمیم رژگونه خرد شده دارد؛ این است که گلاب جهت تقویت پوست بسیار مفید است ولی به خاطر ضدعفونی کننده نبودن امکان دارد تاریخ انقضای رژگونه کمتر شود.

ترمیم کردن رژگونه ای که شکسته

ترمیم با دستمال مرطوب

یکی از روش های ترمیم رژگونه خرد شده، با استفاده از دستمال مرطوب می باشد که نیاز به ذکر است که تاثیر آن در مقایسه با روش های قبلی، کمتر می باشد. ولی ممکن است به دلایلی مثلا بوی الکل و عوارض آن و یا خوشایند نبودن بوی گلاب تمایلی به استفاده از هر کدام از آن شیوه ها نداشته و این روش را بیشتر می پسندید.

این روش ساده است که برای انجام آن می توانید با یک مداد و یا خلال دندان تکه های خرد شده رژگونه را کاملا پودر نمایید. سپس با چاقویی تیز و کوچک بر روی سطح رژگونه خطر های افقی و عمودی به وجود بیاورید و بعد سطح رژگونه را به طور کامل یکنواخت و صاف کنید. ظرف و یا پوکه رژگونه را بر روی سطحی یکنواخت بگذارید و دستمالی نمدار را با کمک انگشت های خود بر روی آن بفشارید. بعد از صاف گردیدن سطح رژگونه، دستمالی نمدار و مرطوب را دوباره بر روی آن بفشارید تا پودر رژگونه در مکان خودش محکم گردد.

چند شیوه برای ترمیم رژگونه خرد شده

سخن پایانی

در مطلب پایانی شما را با چند روش برای ترمیمی رژگونه ای که خرد شده و شکسته است، آشنا کردیم. این ترمیم را می توانید با استفاده از مواد مختلفی همچون الکل، آب، گلاب و یا دستمال کاغذی انجام دهید. و اما یک پیشنهاد جذاب دیگر که برای استفاده از رژگونه خرد شده می توانید به کار ببرید، این است که از آن بعنوان سایه چشم بهره ببرید. می پرسید چطور؟ به شما می گوییم.

به این صورت که در عوض دور انداختن رژگونه خرد گردیده، می توانید بعد از پودر نمودن بخش شکسته شده رژگونه، آن را از ظرف اولیه و اصلی خود جدا نموده و درون ظرفی دیگر قرار دهید و از آن برای آرایش چشم بعنوان سایه چشم و یا حتی آرایش لب ها بهره ببرید. طریقه بهره بردن آن هم این است که مقداری از پودر موجود را بر روی لب بزنید تا خوش زنگ شود و بعد با ساتفاده از برق لب و یا مرطوب کننده به لب هایتان جلوه بیشتری ببخشید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر