بایدهای غذایی برای داشتن پوست و موی سالم/ ۴ ماده غذایی مفید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، برای سلامت پوست مفید است. دریافت ریزمغذی‌هایی مانند بیوتین، ویتامین‌های A و C و روی از طریق مواد غذایی، ناخن‌ها، پوست و موی سالم‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. از طرفی، تقریباً هرگونه کمبود تغذیه‌ای، مانند کلسیم یا آهن، می‌تواند بر تأثیر منفی بر سلامت پوست و مو داشته باشد.

بایدهای غذایی برای داشتن پوست و موی سالم/ 4 ماده غذایی مفید

به گزارش خبرآنلاین، به طور کل رژیم‌های غذایی غنی از سبزیجات، میوه‌های تازه و سرشار از پروتئین، علاوه بر تأمین سلامت قلب، ضامن سلامت پوست و موی شما نیز هستند. برای داشتن مو، پوست و ناخن‌های سالم، این چهار ماده غذایی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

1) ماهی‌های چرب

امگا 3 موجود در ماهی می‌تواند به کاهش التهاب و قرمزی در بدن و پوست کمک کند. این اسیدهای چرب هم‌چنین منبع غنی پروتئین، آنتی اکسیدان قوی ویتامین E و بیوتین هستند که تولید کراتین را به منظور بهبود شرایط پوست و مو تحریک می‌کنند.

2) سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از کاروتنوئید بتاکاروتن و پیش‌ساز ویتامین A است. ویتامین A تولید کراتین را تقویت می‌کند و برای سلامت پوست و ناخن ضروری است. افراد مبتلا به کمبود ویتامین A بیشتر در معرض آسیب‌های پوست و مو قرار دارند.

3) آجیل

آجیل‌هایی مانند بادام و گردو نیز دارای آنتی اکسیدان ویتامین E هستند که به مبارزه با آسیب اکسیداتیو کمک می‌کنند. ویتامین E هم‌چنین دارای خواص ضد التهابی است و از آسیب ناشی از اشعه خورشید به پوست محافظت می‎‌کند.

4) تخم مرغ

پروتئین یک بخش کلیدی از رژیم غذایی سالم برای مو است. موهای ما از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است، بنابراین رژیم غذایی فاقد پروتئین ممکن است مو را شکننده کند.

منبع: healthline

47232

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر