آبرامز جدید، تانک آینده ارتش آمریکا / عکس

ارتش آمریکا آماده به‌کارگیری جدیدترین جنگ‌افزار زمینی خود یعنی تانک آبرامز ایکس می‌شود.

آبرامز جدید، تانک آینده ارتش آمریکا / عکس

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از پدال، این تانک جدید تغییرات قابل‌توجهی را نسبت به M1A2 آبرامز تجربه کرده هرچند فعلاً در مراحل اولیه توسعه قرار دارد اما درصورتی‌که عملیاتی شود برای آینده‌ای طولانی جزو تانک‌های شاخص دنیا خواهد بود. توسعه تانک M1A1 آبرامز از اواخر دهه 70 میلادی شروع شد اما چندین سال طول کشید تا عملیاتی شده و در میدان‌ها نبرد حضور یابد.

با اینکه آبرامز ایکس سلاح 120 میلی‌متری XM360 خود را به عنوان سلاح اصلی حفظ کرده اما عناصر جدید متنوعی در آن به چشم می‌خورند. برخی رسانه‌ها این تانک را هواپیمابر جدید می‌نامند زیرا می‌تواند تجهیزات هوایی همچون پهپادها را لانچ کند. علاوه بر این، تانک آبرامز ایکس از هوش مصنوعی برای تشخیص و یافتن محل اهداف و خطرات بالقوه استفاده می‌کند. مصرف سوخت این تانک با استفاده از پیشرانه دیزلی/برقی بهبود یافته و حتی امکان استفاده از آن در حالت کاملاً بی‌صدا وجود دارد. آبرامز ایکس به سلاح زنجیری 20 میلی‌متری XM914 مجهز شده و امکان به‌کارگیری آن از راه دور وجود دارد. سیستم حفاظت فعال، بسته واقعیت افزوده و آگاهی محیطی 360 درجه با استفاده از دوربین‌ها و سنسورها جزو دیگر ویژگی‌های تانک موردبحث هستند. حداکثر سرعت آبرامز ایکس در جاده به 72 کیلومتر در ساعت می‌رسد و آن را به سریع‌ترین تانک دنیا تبدیل می‌کند. با استفاده از ویژگی‌های مدرن نیز خدمه این تانک به 3 نفر کاهش یافته است.

آبرامز جدید، تانک آینده ارتش آمریکا / عکس

در زمان معرفی آبرامز ایکس در نمایشگاه سال 2022 شاهد نمایش نسخه‌ای کامل و کاربردی بودیم. البته فرایند تست و تأییدیه جنگ‌افزارها زمان‌بر است و تا رسیدن به طراحی نهایی چندین سال زمان نیاز است. در حال حاضر آبرامز ایکس یک کانسپت محسوب می‌شود و بنابراین ارتش آمریکا فعلاً آن را دریافت نکرده است. معمولاً در ابتدا نسخه پیش‌تولیدی این تانک تحویل ارتش خواهد شد تا تست‌های متنوعی روی آن صورت گرفته و در صورت اخذ تأییدیه‌های نهایی فرایند سفارش و تولید آن شروع شود. به همین خاطر مشخص نیست که آبرامز ایکس چه زمانی به‌صورت رسمی عملیاتی خواهد شد. البته امکان دارد ارتش آمریکا در تست‌های خود متوجه کاستی‌هایی شود که نتیجه آن می‌تواند تغییر طراحی و استفاده از تکنولوژی‌های جدید و شاید حتی عدم سفارش خرید آن باشد؛ اما اگر تانک جنرال داینامیکس در نهایت چراغ سبز تولید را دریافت کند جزو جنگ‌افزارهای دیجیتالی و مدرن با راندمان بالا خواهد بود.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر