اگر در بر همان پاشنه‌ی قدیم بچرخد...

آموزش و پرورش ، نهادی خاص برای رسیدن به تحولی ماندگار خواهد بود اگر مفاهیم اصلی رشد آموزشی در راس آن وجود داشته باشد و  کار به دستان در ان راستا گام بردارند و کوششی اثربخش را برای بهبود وضعیت به وجود آمده از خود نشان دهند.

اگر در بر همان پاشنه‌ی قدیم بچرخد...

ادامه مسیری که تحول گرایی از آن بیرون نمی‌آید ، آب در هاون کوفتنی است که سرانجامی جز رکود مفرط را به همراه ندارد . نهاد آموزشی در کشور ما به تغییری جامع نیازمند است که این جامعیت بتواند، نسل در هم رفته و رخوت گرفته کنونی را کمی به تحرک وا دارد. نمی شود دوباره همان روندی را تجربه کنیم که آزمایشی بد را پس داده و و ذره ای ارتقاء را به همراه نداشته است.
آقای رییس‌جمهور! نگاه جامع یک وزیر خوب می تواند زخم  مانده ی سیستم آموزشی را تا حدی درمان کند و روزنه ای به سوی موفقیت باشد. این خوب بودن در زمینه های آموزشی، پرورشی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و هزار عامل دیگر نمود پیدا می کند و نگره ای مثبت را به همراه می آورد. 
حال اگر در این سیستم پر چالش، همچنان در بر همان پاشنه ی قدیم بچرخد، آیا می شود این باور را پذیرفت که تغییر ، زمینه ساز تحول است؟

آقای پزشکیان!

نهاد آموزشی چیزی حدود نیمی از جمعیت کشور ( معلمان ، دانش آموزان ، خانواده ها )  را تحت الشعاع خودش قرار داده و کم و کیف آن در بهبود یا تخریب این نهاد می تواند اثربخش باشد. تلاش شما می تواند این نیمه ی جمعیت را امیدوار و یا ناامید کند ، امیدوار به آینده ای روشن و یا ناامیدی ناشی از ایستایی دردآور آن .
آموزش و پرورش کنونی ما نیازمند ترمیمی جدی است که ان را به تحولی جامع نزدیک کند و بیم درجا زدن در آن نباشد چرا که اگر مسیر اموزشی ما همین راه را طی کند ، آن چه بر جای می ماند ترک تحصیل و ناامیدی های ناشی از آن خواهد بود.
آقای رئیس‌جمهور تا دیر نشده ، فکری به حالی این مجموعه ی با زیرمجموعه های متعدد بکنید تا همین اول کار ، دعای خیری فرا راه شما باشد و تحولی درست برای آنانی که دل به ارتقای آموزش بسته اند.

*معلم

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر