انقلاب سبز در عربستان / کاشت ۱۳ میلیون نهال مانگرو در عربستان برای مقابله با بیابان‌زایی

عربستان با ابتکار جدید کاشت میلیون‌ها نهال مانگرو نشان داد حفاظت از محیط‌ زیست و توسعه پایدار در اولویت برنامه‌های این کشور قرار دارد. این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر کشورهای منطقه باشد.

عربستان سعودی به منظور مبارزه با بیابان‌زایی و افزایش پایداری اکولوژیکی خود، یک ابتکار سبز مهم را آغاز کرده است. این کشور با کاشت میلیون‌ها نهال مانگرو در مناطق مختلف تلاش می‌کند پوشش سبز خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد و جنگل‌های ساحلی‌اش را احیا کند.

راهکار عربستان برای مقابله با بیابان‌زایی

به گزارش تجارت نیوز، عربستان سعودی برای مقابله با بیابان‌زایی و بهبود پایداری محیط‌زیستی، اقدام به کاشت 13 میلیون نهال مانگرو در مناطق مختلف این کشور کرده است. این ابتکار بخشی از برنامه سبز عربستان است که هدف آن تقویت اکولوژی کشور از طریق افزایش پوشش سبز است.

مرکز ملی توسعه پوشش گیاهی و مبارزه با بیابان‌زایی، 13 میلیون نهال مانگرو را در مناطقی مانند جازان (5.5 میلیون)، مکه (2.4 میلیون)، مدینه (دو میلیون)، تبوک (1.5 میلیون)، عسیر (یک میلیون) و منطقه شرقی (500 هزار) کاشته است. این تلاش‌ها بخشی از هدف گسترده‌تر این مرکز برای کاشت 100 میلیون درخت در امتداد سواحل دریای سرخ و خلیج فارس در سال‌های آینده است.

یکی از پروژه‌های مهم این مرکز، ابتکاری است که بیش از یک سال پیش آغاز شد و شامل کاشت 700 هزار نهال مانگرو بود. از این تعداد، 200 هزار نهال در جزیره راس ابوعلی در استان جبیل و 500 هزار نهال در استان الوجه کاشته شده است. برای اطمینان از بقا و رشد این نهال‌ها، اقداماتی مانند حصارکشی و مراقبت‌های ویژه برای محافظت از آنها در برابر جلبک‌ها، جلبک‌های دریایی و آسیب‌های ناشی از چرا انجام شده است.

به گزارش zawya، تلاش‌های هماهنگ مرکز ملی توسعه پوشش گیاهی و مبارزه با بیابان‌زایی و شرکای آن، نه تنها به افزایش پوشش سبز کمک می‌کند، بلکه به مبارزه مؤثر با بیابان‌زایی، بهبود سلامت زیست‌محیطی و افزایش انعطاف‌پذیری مناطق ساحلی عربستان سعودی نیز منجر می‌شود. این ابتکار گام مهمی در جهت حفظ و احیای اکوسیستم‌های طبیعی کشور است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان