تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کلیدی‌ترین موضوعی که باید در اولویت صنعت پتروشیمی قرار گیرد

امرایی با اشاره به دستاوردهای هجدهمین دوره نمایشگاه ایران پلاست گفت: برگزاری این نمایشگاه ها می تواند گام بلندی در جهت آشنایی دانشجویان؛ کارشناسان؛ اساتید دانشگاه و دیگر افرادی که با این صنعت ارتباط دارند با صنعت پتروشیمی باشد

تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کلیدی‌ترین موضوعی که باید در اولویت صنعت پتروشیمی قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین خوزستان ، مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با حضور  در گفتگوی زنده تلویزونی در پاسخ به پرسش نخست مجری برنامه در خصوص نقش پتروشیمی ها در تولید مشتقات نفتی و کاهش واردات آن از خارج از کشور گفت : خام فروشی برای هر کشوری یک پدیده مذموم و مورد نکوهش است.  هر چقدر بتوانیم به سمت تکمیل زنجیره ای ارزش صنعت نفت و توسعه صنایع پایین دستی پیش برویم در جهت تامین منافع ملی گام برداشتیم..
امین امرایی در این باره توضیح داد : در سال های بعد از انقلاب اسلامی؛ تولیدات صنایع پتروشیمی از حدود 5 میلیون تن به  بیش از 90 میلیون تن در سال های اخیر رسیده است . 

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون به فواید برگزاری نمایشگاه بین المللی ایران پلاستاشاره کرد و گفت:  تقویت روحیه خودباوری  در میان شرکت های پتروشیمی داخل کشور، حضور شرکت های خارجی و انتقال تجربه آنان به شرکت های داخلی؛ آشنایی مشتریان خارجی با تنوع محصولات شرکت های داخلی و ایجاد انگیزه مضاعف برای شرکت های پتروشیمی را می توان از دستاوردهای هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در تهران 
برشمرد .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون ادامه داد: تا چند سال پیش عمده کاتالیست های این صنعت وارداتی یود .‌در حال حاضر کاتالیستی نیست که یا در داخل کشور ساخته نشود یا توان ساخت آن در کشور وجود دارد اما به دلیل عدم توجیه اقتصادی و مقرون به صرفه  نبودن از ساخت آن صرف نظر می شود . بهرحال به جرات می توان گفت کاتالیستی نیست که در کشور ساخته نشده باشد .
امرایی در خصوص تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی و توسعه محصولات پایین دستی و میان دستی صنعت  پتروشیمی گقت :  در سال های اخیر استراتژی نظام و تاکیدات مقام معظم رهبری بر سرمایه گذاری بر توسعه محصولات پایین دستی و میان دستی صنعت پتروشیمی بوده است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون یادآور شد : ناگفته نماند صندوق های بازنشستگی بدلیل بدنبال سود بیشتر هستند به سمت و سوی هرینه کرد بخشی از سود خود در جهت سرمایه گذاری در توسعه محصولات پایین دستی نرفته انذ .  در این زمینه جای برای کار بسیار است. در سال های اخیر اقدامات خوبی صورت گرفته است که می بایست تداوم داشته باشد.  در صورت عدم استمرار سرمایه گذاری بر تولید صنایع پایین دستی و میان دستی صنایع پتروشیمی ما از رقبای خارجی خود عقب خواهیم ماند. تکمیل زنجیره ارزش کلیدی ترین موضوعی است که باید در اولویت صنایع پتروشیمی قرار بگیرد. 

امرایی بیان داشت : در حال حاضر قیمت جهانی  محصولات پایین دستی دو تا سه برابر محصولات میان دستی است و این ضرورت توسعه این محصولات را ایجاب می کند .

توسعه متوازن کشور هم در گرو توجه به سرمایه های انسانی است

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون گفت: جهش تولید  زمانی محقق می شود که سرمایه انسانی را باور داشته باشیم و روی آن سرمایه گذاری کنیم .سال گذشته تولید در شرکت  پتروشیمی مارون دچار مشکل شد و با اعتماد به سرمایه انسانی خود توانسته ایم مجددا مدار تولید در این شرکت را به گردش دربیاوریم .باید بیش از پیش روی تربیت نیروی انسانی؛ آموزش و ارتقا دانش آنان سرمایه گذاری کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد؛ کارشناسان و متخصصان صنعت پتروشیمی از بروزترین دانش این صنعت برخوردار هستند و این صنعت بدلیل وجود چنین پتانسیلی جای توسعه و پیشرفت بسیاری دارد. اگر در جهت تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی گام های اساسی تری برداریم  سود مضاعفی نصیب سهامداران خواهد شذ و جیات بنگاه های اقتصادی نیز تضمین خواهد شد .

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون به نقش شرکت های دانش بنیان ها در توسعه صنعت  پتروشیمی اشاره کرد و گفت: اغلب محصولات با فناوری بالا در این صنعت حاصل تلاش جوانان بااستعداد در این حوزه است.اکر حضور شرکت های  دانش بنیان نبود ما قطعا در صنعت پتروشیمی به موفقیت های امزوژ دست نمی یافتیم. در یک مورد و در پی یک اتفاق طبیعی در شرکت پتروشیمی مارون؛ شاهد  تولید یکی از پیچیده ترین محصولات پتروشیمی و مهندسی آن توسط جوانان و شرکت های دانش بنیان بودیم.

وی افزود:تمام قطعات یکی از پچیده ترین کمپرسورهای اروپایی را مهندسی و وارد مدار کردند. یکی از ارکان توسعه صنعت پتروشیمی؛ اعتماد به شرکت های داشن بنیان و آموزش است .‌باید روی مبحث آموزش و آشنایی با فناوری روز و مدلی های مدیریتی این صنعت بیش از پیش توجه کنیم. 
امرایی ادامه داد :ارزشمندترین  ثروت یک بنگاه اقتصادی سرمایه انسانی آن است. با تمرکز بر سرمایه های انسانی است که تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی را رقم می زند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان