ماهان شبکه ایرانیان

بیمارستان امام حسین (ع) با کمبود فضای جدی مواجه است/پذیرش ۳ برابری در زمستان

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) با تاکید بر اینکه اصفهان نیازمند توسعه خدمات پزشکی برای کودکان است، گفت: این بیمارستان اکنون با کمبود فضای جدی مواجه است به طوری که گاه در زمستان‌ها حدود سه برابر ظرفیت خود بیمار پذیرش می‌کند به همین دلیل لازم است نسبت به افزایش ظرفیت و فضای فیزیکی این بیمارستان اقدام کنیم.

بیمارستان امام حسین (ع) با کمبود فضای جدی مواجه است/پذیرش 3 برابری در زمستان

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان،  مهرداد معمارزاده اظهار کرد: تمام بیمارستان های اصفهان به جز بیمارستان الزهرا توسط مردم ساخته شده است. 40 سال قبل فردی به نام حاج اقا سخاوت هشت هزار متر زمین گذاشت برای ساخت بیمارستان مخصوص بیماریهای نوپدید اختصاص داد که نشان از آینده نگر بودن وی داشت.

وی افزود: کمال فقیه ایمانی نیز فرد دیگری بود که بیمارستان‌های بزرگ امام حسین و سوانح سوختگی را تاسیس کرد. طی دوران جنگ هر موقع مشکل سوختگی در جبهه ها پیدا می‌کردیم امیدمان به این بیمارستان در اصفهان بود. بیمارستان فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) نیز با مساحت 8100 متر مربع در خیابان امام خمینی اصفهان واقع شده و یکی از 8 بیمارستان دانشگاهی کشور ویژه درمان کودکان است که روزانه بیش از 800 کودک را با بیماری‌ها و در بخش‌های مختلف پذیرش می‌کند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان امام حسین (ع) گفت: اکنون مرکز درمانی منصوری به عنوان بیمارستان خیرساز کشور، در مجاورت بیمارستان امام حسین با مساحت 25 هزار و 300 متر مربع و در 8 طبقه در حال ساخت است که از سال 1393 تاکنون 85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بستری برای افزایش سطح آموزش پزشکان

معمارزاده ادامه داد: در صورت تکمیل این ساختمان، 270 تخت برای بستری کودکان، 5 سالن برای پذیرش و بستری در اورژانس، 5 اتاق عمل مغز و اعصاب و قلب و 26 درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی کودکان به بخش‌های بیمارستان امام حسین (ع) اضافه می‌شود. این بیمارستان طی سال‌های فعالیت خود حدود 200 هزار بیمار را پذیرش کرده که حداقل یک سوم آن از سایر استان‌ها بوده‌اند. این مورد را به نوعی می‌توان گردشگری سلامت نیز تلقی کرد. از سوی دیگر بستری برای افزایش سطح آموزش پزشکان این حوزه نیز در اصفهان فراهم می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و عضو هیئت مدیره خیریه حامیان سلامت کودکان، نیز اظهار کرد: خوشبختانه بیمارستان امام حسین یکی از بهترین بیمارستان های کودکان کشور است که تقریبا هیچ بیماری را به جز موارد خاص به شهر دیگری اعزام نمی‌کند.

پوشش تمام رشته‌های تخصصی مخصوص کودکان در اصفهان

مجید کیوان فر افزود: 80 عضو هیئت علمی در این دانشگاه داریم که سرمایه بسیار بزرگی محسوب می‌شود و تقریبا تمام رشته‌های تخصصی مخصوص کودکان را پوشش می‌دهند. سرانه درمان در ایران نسبت به کشورهای پیشرفته اندک است با توجه به شرایط درآمدی اما با توجه به حمایت خیران، بسیار بیشتر از این مقدار خدمت درمانی توسط پذیرفته شدگان بیمارستان امام حسین (ع) دریافت شده است. این بیمارستان حیات و زندگی سالم را به کودکان بیمار هدیه می‌دهد و بنابراین ارزش سرمایه‌گذاری و اجر معنوی بالایی دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این بیمارستان اکنون با کمبود فضای جدی مواجه است به طوری که گاه در زمستان‌ها حدود سه برابر ظرفیت خود بیمار پذیرش می‌کند به همین دلیل لازم است نسبت به افزایش ظرفیت و فضای فیزیکی این بیمارستان اقدام کنیم. اگر هر اصفهانی یک آجر برای ساخت این بیمارستان اهدا کند، سال دیگر بیمارستانی مثل آن ساخته خواهد شد و این یعنی یکی از مشکلات استان به کمک مردم استان حل می‌شود. این مسئله در مورد مشکلاتی چون آلودگی هوا صادق نیست.

کیوان فر خاطرنشان کرد: این بیمارستان آمادگی دارد کمک‌های مردمی را در هر سطح و اندازه‌ای برای گسترش فعالیت و فضای خود بپذیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان