ماهان شبکه ایرانیان

۸عضو هیات علمی علوم پزشکی شهرکرد جزو دانشمندان برتر جهان معرفی شدند

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۸ نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

8عضو هیات علمی علوم پزشکی شهرکرد جزو دانشمندان برتر جهان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، دکتر سید محمد عمرانی در تشریح این خبر اظهارکرد:  "دکتر محمود رفیعیان کوپائی"، "دکتر علی احمدی"، "دکتر عبدالله محمدیان هفشجانی"، "دکتر زهرا لری گوئینی"، "دکتر محمد حیدری"، "دکتر ثریا قاسمی"، "زنده یاد دکتر اسفندیار حیدریان" و "دکتر علی حسن پور دهکردی" از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به عنوان دانشمندان برتر جهان معرفی شدند.

وی یادآور شد: فهرست 2 درصد دانشمندان برتر جهان که توسط دانشگاه استنفورد منتشرمی‌شود، یک رتبه‌بندی معتبر است که تأثیرگذارترین محققان را در حوزه‌های موضوعی مختلف شناسایی و معرفی می‌کند.

دکتر عمرانی خاطرنشان کرد: در آخرین به روزرسانی داده‌های علمی این گزارش(نسخه 7) که در سپتامبر 2024 توسط Elsevier منتشر شد، بیش از 2 هزار و 300 پژوهشگر ایرانی در بین 2درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: فهرست 2  درصد دانشمندان برتر، با استفاده از شاخص ترکیبی C-score در پایگاه Scopus منتشر می شود که بر تأثیر استنادی و نه صرفاً تعداد مقالات تأکید دارد.

دکتر عمرانی یادآور شد: بخش اول (عملکرد استنادی یک ساله) شامل پژوهشگرانی است که در سال 2023 تاثیرگذار بوده‌اند، که از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد8 عضو هیات علمی در این لیست قرار دارند.

به گفته وی؛ همچنین در بخش دوم (عملکرد استنادی دوران خدمت) که مربوط به پژوهشگرانی است که طی دوران حرفه‌ای خود حائز این امتیاز شده اند، "دکتر محمود رفیعیان کوپائی"و "دکتر علی حسن پور دهکردی" از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این فهرست قرار گرفتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان