ماهان شبکه ایرانیان

بزرگترین استان کشور فاقد کشتارگاه صنعتی دام است/ ٤ شهرستان کشتارگاه دام ندارند

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان فاقد کشتارگاه صنعتی دام است گفت : در حال حاضر ٤ شهرستان از ١٧ شهرستان تحت پوشش این نهاد کشتارگاه دام ندارند.

بزرگترین استان کشور فاقد کشتارگاه صنعتی دام است/ ٤ شهرستان کشتارگاه دام ندارند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ محمد خلیل‌وند در نشست خبری اعلام کرد : شهرستان ارزوییه ، نرماشیر ، ریگان و فهرج فاقد کشتارگاه دام بوده  و فقط ٤ شهرستان بم ، سیرجان ، رفسنجان و کرمان دارای کشتارگاه نیمه صنعتی دام می باشند.
وی با اشاره به وجود ١٣ کشترگاه طیور صنعتی ، افزود : ٢٣ کشتارگاه سنتی در سطح استان کرمان فعال می باشد.

مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان با اشاره به نقش مهم نظارتی دامپزشکی اظهار کرد: در نیمه نخست سالجاری 203 مورد کانون بیماری دامی تشخیص داده شد که 6 مورد آن حذف شد.

او با بیان اینکه امسال 26 فقره گواهی صادرات و همچنین دو مجوز ایحاد مزرعه آبزیان در استان صادر شده است ، گفت : طی 6 ماهه سالجاری بیش از 89 هزار راس دام سبک و 12 هزار و 130 راس دام سنگین مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته‌اند.

خلیل‌وند در مورد آخرین وضعیت ساخت و راه اندازی کشتارگاه کرمان گفت : در سال 91 موافقت اصولی برای بخش خصوصی صادر سده است و تا کنون ٨٥ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق اعلام سرمایه گذار اتمام پروژه نیازمند ٨٠  میلیارد تومان تسهیلات است که در حال پیگیری است.

وی ظرفیت این کشتارگاه را روزانه ٢٠٠ راس دام سنگین و ١٠٠٠ راس دام سبک اعلام کرد.

او پیرامون آخرین وضعیت کشتارگاه فعلی شهر کرمان به عنوان مرکز استان نیز گفت : این کشتارگاه از نوع سنتی بوده با مالکیت شهرداری که به بخش خصوصی واگذار شده و در دوره های مختلف با مشکلات بهداشتی و سایر موارد روبرو بوده  که برخی از آنها تا جایی که امکان دتشته است ، برطرف شده است.


مدیرکل دامپزشکی شمال استان کرمان  افزود : در حال حاضر نمی توانیم این کشتارگاه دام را تعطیل کنیم و این مرکز تا تاسیس و راه اندازی کشتارگاه جدید به فعالیت خود با تداوم نظارت ها ادامه خواهد داد.

او زمانی را برای آغاز به کار کشتارگاه جدید کرمان اعلام نکرد.

وی همچنین از کمبود ٣٠ نفر نیروی انسانی تخصصی در این اداره کل خصوصا در شهرستان های فهرج ، ریگان ، ارزوییه و بافت خبر داد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان