ماهان شبکه ایرانیان

کاهش ۲۰ درصدی سرقت‌ها در خوزستان/ انهدام ۱۴۵ باند سرقت در خوزستان

فرمانده انتظامی استان با اشاره به انهدام ۱۴۵ باند سرقت در خوزستان گفت: طی شش ماه نخست سال جاری میزان سرقت‌ها در سطح استان ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

کاهش 20 درصدی سرقت‌ها در خوزستان/ انهدام 145 باند سرقت در خوزستان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از خوزستان سردار سید محمود میرفیضی امروز _جمعه سیزدهم مهر_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: شعارهایی که در حوزه پلیس انتخاب می‌شوند کلید واژه‌هایی دارند که سرلوحه تمام اقدامات پلیس در طول سال‌های آینده هستند، شعار امسال هفته انتظامی در حوزه هوشمندسازی و قانون مداری است که پلیس هوشمند و مردم قانون مدار انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه مکمل پلیس هوشمند، مردم هوشمندم است، افزود: یعنی مردم قانون را رعایت می‌کنند و می‌دانند که قانون به نفع آنهاست و برخورد پلیس با هنجارشکنان به نمایندگی از مردم است.

فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: پلیس جز اولین سازمان‌هایی بود که بر اساس قانون اساسی که مردم و دستگاه متولی باید نظارت کنند دفتر نظارت همگانی را راه اندازی کرد و هدف آن این است که مردم ضمن یاری کردن پلیس، پیشنهاد و انتقاد کنند.

سردار میرفیضی تصریح کرد: یک راهبردی در انتظامی کشور وجود دارد که امنیت نرم‌افزاری تخطم دارد بر سخت افزاری و شاخص‌های آن تعریف شده هستند و ضمن دربرداشتن 3 موضوع سرعت، صحت عمل و دقت پلیس در کنار آن باعث کاهش هزینه برای مردم، شفاف سازی و سهولت دسترسی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس اقدامات هوشمندسازی مهمی از قبیل ارتباط با دستگاه قضائی، ترسیم کروکی تصادفات برخط و برنامه کاربردی پلیس من راه‌اندازی کرده که موجب کاهش هزینه و سهولت دسترسی شده است.

برقراری بیش از 4 هزار تماس با فوریت‌های پلیسی 110

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه در مرکز فوریت‌های پلیسی 110 است که در 6 ماه نخست بیش از 4 هزار تماس دریافت شده است، افزود: در راستای هوشمندسازی طرحی در استان خوزستان در حال راه‌اندازی است که فردی که به پلیس 110 تماس می‌گیرد بلافاصله به دست افزار نزدیک‌ترین واحد گشتی پلیس که نزدیک امداد خواه است ارسال می‌شود و در کلانتری، مرکز شهرستان، استان و فراجا قابل مشاهده است.

سردار میرفیضی در ادامه به تعداد و تنوع برنامه‌های پلیس در هفته انتظامی پرداخت و گفت: در هفته انتظامی حدود 100 برنامه فرهنگی، اجتماعی، ترافیکی، انتظامی و آموزشی در 2 قالب درون و برون سازمانی در سطح استان اجرا خواهند شد.

وی با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری نزدیک 8 هزار تماس به دفتر نظارت همگانی ثبت شده است، عنوان کرد: مسئولان انتظامی استان به صورت هفتگی در دفتر نظارت همگانی 197 با مردم دیدار داشتند ولی برای ارتباط نزدیک‌تر با مردم هر هفته جلسه ارتباط مردمی میز خدمت را در مساجد برگزار می‌کنیم و در هفته انتظامی به صورت روزانه برگزار خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان خوزستان و با اشاره به آمار و عملکرد پلیس در 6 ماه نخست سال جاری، توضیح داد: در حوزه سرقت‌ها که یکی از مطالبات مردم است در 6 ماه امسال 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم، همچنین در این مدت 145 باند اصلی سرقت متلاشی شدند.

جمع‌آوری بیش از 8800 اتباع غیرمجاز در خوزستان

سردار میرفیضی افزود: در حوزه قتل در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته‌ایم که 99 درصد آنها کشف شده است، در این مدت پلیس امنیت اقتصادی بیش از 2 هزار و 300 میلیارد ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده و بیش از 56 درصد افزایش خودروهای حامل کالای قاچاق توقیف شدند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پلیس فتا 88 درصد جرایم کشف شدند، در خصوص ساماندهی اتباع گفت: یکی از دغدغه‌های مردم ساماندهی اتباع غیر مجاز است که در این راستا پلیس بیش از 8 هزار و 800 نفر جمع‌آوری به دستگاه‌های قانونی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه افتخار پلیس خادم مؤمنین و بهترین مردم جهان است، خاطرنشان کرد: از کارکنان پلیس و به‌خصوص خانواده‌های آنان که در این شرایط سخت خدمتی حمایت می‌کنند تا ما بتوانیم خدمت مناسبی را به مردم ارائه دهیم، تقدیر و تشکر می‌کنم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان