ماهان شبکه ایرانیان

پراید برقی شد! /عکس

نمایندگی کیا در بریتانیا به‌تازگی از نسخه برقی کیا پراید رونمایی کرده که برای ایرانیان می‌تواند خبری جالب و جذاب باشد.

پراید برقی شد! /عکس

امیرمسعود عابدین_ ‌کیا بریتانیا برای بزرگداشت هشتادمین سالگرد این خودروساز کره‌ای، یکی از خودروهای قدیمی این شرکت را ارتقا داده تا آن را به یک خودروی برقی تبدیل کند و در این فرآیند توان خروجی را تا 77 درصد افزایش دهد. این خودرو چیزی نیست جز پراید!

پراید برقی شد! /عکس

پراید برای چند دهه در بازار ایران نقش ویژه‌ای را ایفا کرده و همچنان شرکت سازنده آن یعنی سایپا، از مشتقات آن استفاده می‌کند. بریتانیایی‌ها این هاچ‌بک را به نام کیا پراید می‌شناسند، خودرویی که در سال 1991، بریتانیایی‌ها را با این برند آشنا کرد. ساکنان ایالات متحده پراید را به عنوان فورد فستیوا می‌شناسند. این هاچ‌بک اقتصادی با موتورهای 1٫1 و 1٫3 لیتری عرضه می‌شد و حداکثر تا 60 اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

پراید برقی شد! /عکس

نسخه برقی پراید که تا حد زیادی از مدل EV6 الهام گرفته است، به یک پیشرانه جدید مجهز شده و گیربکس پنج سرعته دستی در آن همچنان حفظ شده است. این گیربکس اکنون باید با 107 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن‌متر گشتاور همکاری کند. شتاب صفر تا صد پراید برقی اکنون با این تغییرات به 8 ثانیه تغییر کرده است.

پراید برقی شد! /عکس

حالت اسپرت و اکو برای رانندگی با پراید برقی در نظر گرفته شده‌اند. درگاه شارژ دقیقاً در قسمت باک خودرو قرار گرفته و کسی به آسانی نمی‌تواند متوجه برقی بودن این خودرو شود.

پراید برقی شد! /عکس

چراغ‌های جلو و عقب نیز ارتقا یافته‌اند و فضای داخلی با یک پارچه متعلق به دوران پراید همراه با دوخت لیمویی سبز تغییر کرده است. دو بسته باتری 10 کیلووات ساعتی وجود دارد، یکی زیر کاپوت و دیگری زیر کف صندوق عقب. با شارژر داخلی 3٫3 کیلوواتی، شش ساعت طول می‌کشد تا باتری پر شود. وزن کم پراید بدان معناست که می‌تواند تا 193 کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ طی کند.

پراید برقی شد! /عکس

پراید برقی شد! /عکس

منبع: carscoops

322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان