ماهان شبکه ایرانیان

اگر این علایم را دارید، مراقب باشید الکلی نشوید

یکی از مشاوران ترک اعتیاد به الکل، از ۵ علامتی می‌گوید که اگر فردی داشته باشد، به‌ احتمال زیاد در آینده به الکل معتاد خواهد شد.

اگر این علایم را دارید، مراقب باشید الکلی نشوید

نادیا زکالوند: بسیاری از افراد بدون اینکه متوجه باشند نوشیدنی‌های الکلی چقدر مضر هستند، به‌سراغ این نوشیدنی‌ها می‌روند و خود را در خطر اعتیاد به این نوع نوشیدنی‌ها قرار می‌دهند.

بنابه یکی از مشاوران ترک اعتیاد به الکل در آمریکا، اگر فردی 5 علامت و ویژگی از خود نشان داد، به احتمال زیاد در آینده به نوشیدنی‌های الکلی معتاد می‌شود. از این علایم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. گیجی و مستی

برخی از افراد به محض مصرف حتی مقدار کمی نوشیدنی الکلی دچار گیجی و مستی می‌شوند و وقایع آن لحظه را بعد از هوشیار شدن به یاد نمی‌آورند. درواقع الکل، به‌طور موقت جلوی انتقال حافظه کوتاه‌مدت به حافظه بلندمدت را می‌گیرد. این افراد بیش از دیگران در خطر اعتیاد به نوشیدنی الکلی‌اند.

2. تغییرات شدید شخصیتی

برخی از افراد پس از مصرف نوشیدنی‌های الکلی تغییر شدید شخصیتی می‌دهند. رفتار این افراد به‌گونه‌ای تغییر می‌کند که انگار تسخیر شده‌اند و ممکن است بسیار خشمگین شوند و با دیگران دعوا کنند یا وارد روابط جنسی بسیار و خطرناک شوند.

3. علایم ترک اعتیاد

افراد معتاد به الکل، چنانچه نوشیدنی الکلی مصرف نکنند گرفتار علایم ترک همچون، لرزش دست، تعریق، اضطراب و بی‌خوابی می‌شوند. اما اگر فردی که به الکل اعتیاد ندارد و با مصرف کمترین نوشیدنی الکلی علایم ترک را تجربه می‌کند، چنانچه مراقب نباشد ممکن است به نوشیدنی‌های الکلی معتاد شود.

4. استعداد ژنتیکی

ژنتیک، برخی از افراد را 40 تا 60 درصد در خطر اعتیاد به الکل قرار می‌دهد. در میان اقوام این افراد معمولا، فرد یا افرادی وجود دارد که به الکل معتاد هستند.

5. اضطراب

الکل می‌تواند مانند داروهای بنزودیازپین، مانند لورازپام، سیستم اعصاب مرکزی را سرکوب و آرام کند و موجب آرامش فرد شود.  به همین دلیل افرادی که اضطراب کنترل‌نشده دارند، احتمال اینکه به دام اعتیاد به الکل بیفتند بسیار زیاد است.

بنابراین بهترین کار برای الکلی نشدن، دوری از نوشیدنی‌های الکلی و داشتن سبک زندگی سالم است.

منبع:

ladbible

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان