ماهان شبکه ایرانیان

نحوه کوتاهی چتری در منزل برای موهای صاف و موهای فر

کوتاهی چتری در منزل دارای روش هایی است و نکاتی دارد که باید با آن ها آشنا شوید در غیر این صورت امکان این که مو های خودتان را خراب کنید نیز وجود دارد. برای دریافت اطلاعاتی بیش تر در این زمینه این مطلب را از دست ندهید.

نحوه کوتاهی چتری در منزل برای موهای صاف و موهای فر

کوتاهی چتری در منزل تنها در 5 دقیقه امکان دارد و شما می توانید به راحتی و در خانه و خودتان بدون نیاز به کمک تری هایی زیبا برای خودتان داشته باشید. چتری برای یک سری از مدل فرم های صورتی مناسب می باشد که بیضی و کشیده است و این مورد برای این فرم های صورت بسیار خوب می باشد و به فرم های گرد صورت اصلا نمی آید و مطمئن باشید که اگر در این حالت هستید امکان این که چتری بزنید و از این مورد پشیمان شوید نیز وجود دارد. در ادامه روش چتری زدن برای مو های فر و صاف را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا با این مورد بیش تر آشنا شوید.

کوتاهی چتری در خانه

برای این که تصمیم درستی در این زمینه بگیرید بهتر است ببینید  که آیا این مدل مو به شما می آید یا خیر. در نظر داشته باشید که کوتاه کردن مو ها در خانه بسیار ساده می باد و با این حال مو های کوتاه شده امکان دارد دیر تر رشد کنند بنابراین باید تصمیم درستی در این زمینه بگیرید. برای این که مو های کوتاه ده شما مرتب باشند باید بخش های انتهایی مو های خود را به خوبی کوتاه کنید و این کار را اگر اشتباه انجام دهید امکان دارد مو های خود را خراب کرده و تا مدت ها نیا ز باشد تا از گیره و تل برای جلوی مو های خود استفاده نمایید.

کوتاهی چتری در خانه

چتری زدن مو ها در خانه ساده است اما دارای فوت و فن هایی می باشد که باید ان ها را یاد داشته  باشید در غیر این صورت امکان این که مو های خودتان را خراب کنید نیز وجود دارد. معمولا اگر برای ابتدایی ترین بار است که می خواهید چتری های تان را کوتاه کنید امکان خراب کردن نیز وجود دارد ولی از سری های بعدی می توانید مهارت های بیش تری در این زمینه یاد بگیرید.

برا این که بتوانید مو های خود را در خانه تان کوتاه کنید نیاز است تا یک قیچی کوتاهی مو را با قیمت مناسب بخرید و به هیچ عنوان از قیچی های موجود در خانه استفاده نکنید زیرا اگر این قیچی ها مقداری خطا بروند مو های شما به خصوص در این بخش خرابی زیادی خواهد داشت. قیچی های گوشت بری، قیچی های نام و سایر قیچی ها برای کوتاهی مو مناسب نمی باشند و نمی توانند کارآیی خوبی داشته باشند. علاوه بر این وسیله شما نیاز دارید تا پنس و گیره و شانه را نیز در کنار دستان خود داشته باشید. این وسایل ساده ترین و ابتدایی ترین وسایل برای کوتاهی مو ها می باشند و با داشتن این وسایل به راحتی می توانید هر مدل مویی که دوست دارید را در خانه تان داشته باشید.

آماده کردن مو ها برای چتری زدن آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد و در این میان باید به چند نکته ساده توجه داشته باشید. برای این که بتوانید چتری خوب و زیبایی را در خانه برای خودتان بزنید باید مو های خود را دسته بندی کنید. ابتدایی ترین کار در این زمینه این است که مو های خود را با نرم کننده بشویید و بگذارید تا در دمای آزاد به خوبی خشک شود و در این میان از سشوار و حوله استفاده نکنید. با این کار مو های شما می تواند یک حالت طبیعی به خودش بگیرد.

زدن مو به صورت چتری در خانه

برای این که مو ها را چتری کوتاه کنید باید زمان بدهید تا مو ها در هوای آزاد خشک شده و حالت طبیعی داشته باشد و هرگز و به هیچ عنوان مو های خیس خودتان را قیچی نکنید. در واقع بریدن مو های خیس کار درستی نمی باشد و می تواند آسیب های زیادی به مو های شما وارد نماید زیا مو های خیس بسیار حساس می باشند و در اثر کم ترین مقدار کشیدگی می توانند آسیب ببیند بنابراین قبل از این که مو های خودتان را کوتاه کنید از خشک بودن این مورد مطمئن شوید.

مو های خیس را به هیچ عنوان با قیچی کوتاه نکنید زیرا بلند تر حالت عادی می باشند و برای چتری زدن این کار بسیار بد است و می تواند مو های شما را بسیار کوتاه تر از حالت عادی نماید و این مورد روی زیبایی تان تاثیرات بدی دارد و می تواند چهره شما را خراب کند. در واقع اگر مو های چتری تان بیش از حد کوتاه شود باید یک ماه صبر کنید تا مو های جدید دوباره رشد کرده و کمی بهبود پیدا نماید از این رو به هیچ عنوان توصیه نمی شود تا مو های خیس را برای چتری کوتاه کنید.

برای این که بتوانید مو های خودتان را چتری کوتاه کنید نیازی به فنون آرایشگری ندارید و مو هایی که در جلوی سر شما هستند و جلوی دید شما قرار دارند را می توانید جدا کرده و  برای این کار باید مراحلی را طی کنید که در ادامه آن ها را برایتان مورد بررسی قرار می دهیم.

  1. ابتدا باید مو های خودتان را شانه بزنید و قسمت های کناری مو هایتان را با کش و یا گیره روی سر خود محکم ببندید تا قاطی سایر مو هایی که برای چتری دارید نشود.
  2. فرق سر خودتان را پیدا نمایید و به صورت مثلثی یک سری از دسته های مو هایی که نیاز است تا چتری شوند را پیدا کنید و مابقی مو های خود را دوباره با گیره فیکس کنید و  کوتاه نکنید.
  3. اندازه این  که چتری هایتان چقدر بلند و یا کوتاه باشد با خودتان می باشد و برای این کار باید یک معیار خاص و معین داشته باشید و مو های خودتان را بیش از حد کوتاه نکنید.
  4. دسته ای از این مو ها جدا شده را ما بین دو انگشت قرار داده و انگشتان خود را تا جایی که می شود بکشید و هر جایی که دوست دارید قد چتری تان باشد را کوتاه کنید. به این ترتیب شما می توانید سایر بخش های جدا شده را متناسب با این مورد کوتاه کنید و این کار را به صورت یک دست شده انجام دهید.

چتری مو ها در خانه

ز بین بردن رد کوتاهی مو ها در این میان اهمیت بالایی دارد و باید در نظر داشته باشید که بعد از این که مو های خود تان را کوتاه کردید با خطوطی رو به رو خواهید شد که به آن خط قیچی می گویند. باید این موارد را از بین ببرید در غیر این صورت مو های شما بسیار بد جلوه خواهد کرد. بعد از این که چتری های تان را کوتاه کردید بار دیگر باید مو هیاتان را شانه بزنید و مو هایی که اضافی مانده اند را نیز کوتاه نمایید. این کار را با دقت انجام دهید تا نوک گیری چتری های تان به درستی انجام شود.

کوتاهی چتری در منزل برای مو های فر

کوتاهی چتری در منزل برای مو های فر باید با دقت و وسواس بالا تری انجام شود و باید این مورد را در نظر داشته باشید که مو های فر دارای مواجی می باشند که اگر بخواهید آن ها را یک دست کوتاه کنید با مشکلات شدیدی رو به رو می شوید و نمی توانید از روش گفته شده قبلی برای این موارد استفاده کنید. تنظیم کردن میزان بلندی چتری ها در این زمینه کار ساده ای نمی باشد و مو های فر را به هیچ عنوان نمی توانید به صورت خشک چتری بزنید و معمولا برای این کار مو های فر را یا صاف می کنند و یا آن ها را خیس خواهند کرد در غیر این صورت کوتاهی این مو ها با روش ساده و بدون خیس کردن مو ها امکان ندارد و ممکن است خرابی های زیادی را با خودش داشته باشد.

باید ها و نباید ها

برای این که بتوانید مو های خود و یا دیگران را در خانه تان به صورت چتری کوتاه کنید یک سری از باید ها و نباید هایی وجود دارد که باید آن ها را رعایت کنید و این موارد را یک به یک برایتان مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید با این مورد بیش تر آشنا شده و یک کوتاهی ساده و خوب را در خانه تان داشته باشید.

قوانین چتری زدن مو

  • سعی کنید به هیچ عنوان از سایر قیچی ها به جز قیچی کوتاهی مو برای این کار استفاده نکنید زیرا این قیچی ها مشکلات زیادی دارند و امکان این که یک کوتاهی خوب را به شما بدهند وجود ندارد از این رو باید برای کوتاهی مو ها در خانه حتما از قیچی های مخصوص استفاده نمایید. این موضوع را به یاد داشته باشید که استفاده از این مدل از قیچی ها کار را برایتان ساده تر خواهد کرد.
  • هر گز و به هیچ عنوان مو های چتری را برای کوتاه کردن خیس نکنید زیرا با این کار هم به مو های خودتان آسیب می زنید و هم این که بعد از کوتاهی امکان این که مو های شما کوتاه تر شده باشد نیز وجود دارد و شما نمی توانید میزان دقیق این موارد را با یک دیگر تنظیم نمایید.
  • در حین کوتاه کردن چتری ها باید این نکته را در نظر بگیرید که اگر مو ها را در دستان خود می گیرید کمی کشیده خواهند شد و بعد از کوتاهی مقداری از اندازه اش کم تر می شود و این مورد برای مو های فر و مواج نیز بسیار اهمیت دارد از این رو این مو ها را نباید بیش از حد کوتاه کرد.
  • سعی کنید به هیچ عنوان ابتدا چتری های خودتان را خیلی و بیش از حد کوتاه نکنید و این مورد را یادتان باشد که ابتدا مقداری از آن را بزنید و اگر نیاز شد بعدا مقدار دیگری را کوتاه کنید و این کار باعث می شود تا چتری هیاتان بیش از حد کوتاه نشده و اگر چتری ها را بیش از حد کوتاه کنید امکان این که دوباره رشد کرده و به حالت ابتدایی باز گردند بسیار زیاد می باشد.

 کوتاهی چتری در منزل

حال که با کوتاهی چتری در منزل آشنا شدید و اگر از این مطلب رضایت داشتید در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های رنگ کردن مو با قهوه و ابزار مورد نیاز شینیون اطلاعاتی در مورد  آن ها بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان