ماهان شبکه ایرانیان

مدیر پژوهشی حوزه خواهران خبر داد:

منبع‌شناسی توصیفی تفسیر تالیف می‌شود / تدوین نظام موضوعی برای پایان‌نا‌مه‌‌ها

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر امور پژوهشی حوزه علمیه خواهران با اشاره به تدوین منبع‌شناسی توصیفی برای تفسیر گفت: نظام موضوعی تعریف کلان‌پروژه‌ها برای پایان‌نامه‌های حوزه خواهران صورت می‌گیرد.

صدیقه افشار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) گفت: یکی از فعالیت‌های پژوهشی در حوزه خواهران در سال 1394 تعریف ساعات پژوهشی برای طلاب با هدف کارآمدسازی طلاب سطح دو و سه است که کلیات آن مصوب شده است.

وی ادامه داد: هدف از این ساعات پژوهشی ارتقاء مهارت‌‌های پژوهشی طلاب در قالب برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های پژوهش‌محور است و براساس آن تمامی مدارس ملزم به تشکیل این کارگاه‌ها و کلاس‌ها خواهند بود.

تربیت مربی روش تحقیق

افشار تربیت مربی روش تحقیق را از دیگر برنامه‌‌ها برشمرد و تصریح کرد: در روش تحقیق مراحل پیشرفته و تکمیلی را مدنظر داریم تا تعدادی مربی خواهر بومی تربیت شوند و بتوانند نیاز پژوهشی استان خودشان را تامین کنند.

وی افزود: در این راستا هم از برگزاری چنین کارگاه‌ها و دوره‌هایی در مدارس استانی استقبال و حمایت می‌کنیم و یا دوره‌هایی به صورت متمرکز برگزار می‌کنیم.

افشار ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های پژوهشی حوزه خواهران برای ارتقاء وضعیت طلاب، آموزش مجازی استادان راهنما برای تحقیقات پایانی است.

تدوین منبع‌شناسی

وی چاپ منابع برای منبع‌شناسی توصیفی در برخی رشته‌ها مانند تفسیر قرآن، فقه، کلام و ... را از دیگر فعالیت‌های پژوهشی برای طلاب زن عنوان و اظهار کرد: تا پایان امسال سه رشته دیگر نیز در دستور کار منبع‌شناسی قرار می‌گیرند.

وی افزود:  یکی از مزایای این طرح آن است که پژوهش‌‌های طلاب شامل مقاله و پژوهش و ... براساس این منابع دسته اول و معتبر صورت می‌گیرد.

تدوین نظام موضوعی

مدیر امور پژوهشی حوزه خواهران از تالیف و تدوین نظام موضوعی پژوهشی خبر داد و گفت: در این طرح کلان‌پروژه‌هایی برای پایان‌نامه‌های سطح سه حوزه خواهران تعریف می‌شود.

وی تاکید کرد: مزیت این طرح آن است که تحقیقات و پایان‌نامه‌ها از پراکنده‌کاری و موازی کاری خارج می‌شوند و با محوریت این کلان‌پروژه‌ها تالیف و تدوین می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان