نهمین اجلاسیه سراسری مدیران جامعه المصطفی(ص) آغاز شد

گروه حوزه‎های علمیه: نهمین اجلاسیه سراسری مدیران جامعه المصطفی(ص) امروز ۱۱ مرداد ماه با حضور رئیس جامعه المصطفی(ص)، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات و مدیران این نهاد حوزوی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)  حجت‎الاسلام والمسلمین مجید حکیم الهی، معاون بین الملل جامعه المصطفی(ص) در سخنانی در این مراسم با ابراز خرسندی از برگزاری این اجلاس، گفت: این اجلاس، سه‌روزه است و روز چهارم، کارگروه‌ها برگزار می‌شود.
معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها، نهاد تشیع نوبنیاد است و شیعیان با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند تصریح کرد: برای تعامل با مذاهب دیگر، باید راه کارهایی اندیشیده شود.
وی موضوع دیگر را نحوه تعامل با برادران اهل سنت برشمرد و اظهار داشت: این هم یکی از راهبردهای مهم المصطفی است.
دبیر نهمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعه‌المصطفی درباره روز سوم اجلاس بیان کرد: در این روز، مباحث آزاد و دیدگاه‌های نمایندگان مطرح می‌شود همچنین دکتر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز حضور خواهد یافت و معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری نیز سخنرانی می‎کند.

استفاده از فضای مجازی برای تبلیغ دین

همچنین ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی در این مراسم بر اهمیت فضای مجازی در دنیای امروز تأکید کرد و یادآور شد: ما باید شیوه فعالیت خود را به سوی فضای مجازی گسترش دهیم؛ زیرا امروز هیچ خانه‎ای نیست که در آن فضای مجازی وارد نشده باشد و این موضوع در خارج از کشور بعد وسیع‎تری دارد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم معارف عظیم اسلامی را از طریق فضای مجازی به جهان عرضه نماییم، باید همگی دست در دست هم دهیم تا با تعامل و هم افزایی، تأثیرگذاری عمیق تری در این مقوله داشته باشیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به تحقق برخی از نکات مطرح شده در هشتمین اجلاس مدیران و نمایندگان جامعةالمصطفی در طی یک سال گذشته، ابراز داشت: در تفاهم نامه‎های که در یک سال گذشته میان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کشورهای مختلف جهان به امضاء رسیده است، بندهای خوبی را برای تسهیل فعالیت نمایندگان المصطفی در نظر گرفته‎ایم و در بخش‎های دیگر نیز کارهای بسیار خوبی انجام شده است.

سیاست‎های المصطفی(ص) در تعامل با اهل سنت

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی در کمیسیون ارتباط با اهل سنت این گردهمایی، با اشاره به اصول و سیاست‌های ذکرشده در سند المصطفی درباره تعامل با اهل سنت، بیان کرد: پرهیز از برخوردهای دوگانه، پرهیز از شیعه‌سازی، پذیرش از اهل سنت و شیعه کاملاً معتدل با هدف تقریبی، به‌کارگیری اهل سنت در کارهای مختلف مانند تدریس، عضویت در هیئت علمی و...، تأکید بر مسائل مشترک و تبیین مسائل به صورت مقارن، ارائه مسائل مختلف‌فیه براساس مذاهب اهل سنت و مقارن، همراه با هم، ایجاد محیط اهل سنتی با شاخصه‌های آنان، تقویت نگاه بین‌المللی و توجه به نیازهای جهان اسلام، توجه به تفاوت‌های مذهبی و ملیتی- فرهنگی، تأکید بر قرآن، سنت نبوی و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به عنوان محورهای وحدت آفرین محورهای تعریف شده دراصول و سیاست‎های جامعه المصطفی(ص) است.
محامی با اشاره به علاقه‌مندی اهل سنت به شرکت در بستر تقریبی، گفت: برای نمونه، در افغانستان، برخی از اهل سنت متعصب، حاضر نبودند دخترانشان را به دانشگاه المصطفی بفرستند، ولی امروزه، دختران اهل سنت هم برای ثبت نام، به دانشگاه مراجعه می‌کنند.
رئیس مجتمع آموزش عالی علوم و مطالعات اسلامی (ویژه مذاهب) تصریح کرد: مدرسه اهل سنت جامعه‌المصطفی، یکی دیگر از تجربه‌های موجود در این زمینه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر