در حاشیه مسابقات بین‌المللی قرآن؛

محور دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی اعلام شد

گروه معارف: رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم محور دهمین همایش بین‌المللی پژوهش های قرآنی را اعلام کرد.

محور دهمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی اعلام شد
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام والمسلمین عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در مراسم رونمایی از فراخوان همایش پژوهش های قرآنی که عصر امروز، 24 اردیبهشت در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: در جلساتی مثل مسابقات قرآن هیچ بازنده‌ای وجود ندارد و هرکس به هر طریقی در این مسابقه شرکت کند، چه مستمع باشد و چه متسابق در هر حال برنده است.
وی افزود: امیرالمومنین(ع) به فرزند خود فرمودند: «درجات هرکس در بهشت به تعداد آیات قرآن کریم است که خوانده است»؛ هرکسی انسان خوبی باشد، اما کم قرآن خوانده باشد در عالم برزخ او را نگه می‌دارند و می‌گویند نمی‌توانی بهشت بروی مگر اینکه قرآن بخوانی. انسان های موفق همیشه کسانی بوده‌اند که با قرآن مانوس بوده‌اند.  
عابدی در ادامه گفت: یکی از ویژگی های مسابقات قرآن جمهوری اسلامی، برپایی همایش پژوهش‌های قرآنی است که تاکنون 9 دوره مسابقات پژوهشی از جمله؛ تألیف مقاله، کتاب، پایان‌نامه و طرح‌های پژوهشی انجام شده است و سال آینده نیز دهمین دوره از این همایش همزمان با مسابقات بین‌المللی قرآن اجرا می شود.
وی با بیان اینکه موضوع دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی «فرهنگ انقلاب از منظر قرآن کریم» است، عنوان کرد: قرآن کریم کتابی است که فرهنگ انقلاب را ایجاد کرده است؛ قرآن بزرگترین تحول در ادبیات عرب آن زمان و کل دنیا بود و نقش قرآن در علم و نقش قرآن در فرهنگ جامعه و ایجاد یک مدینه فاضله با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست و انقلابی های بزرگ تاریخ و در راس آنها رسالت پیامبر اکرم(ص)، قیام سیدالشهدا(ع) است و منجی عالم بشریت حضرت مهدی(ع) نیز انقلابی بزرگی هستند که همه انتظار ظهور ایشان را می‌کشند.
عابدی ادامه داد: در دهمین همایش پژوهش‌های قرآنی، چهره های شاخص پژوهشی دنیا، مسلمان و غیر مسلمان و هر کسی که در تاریخ نقشی در مبارزه با ظلم داشته و در دفاع از مظلومان قیام کرده است. هر کسی که در عمر خود با مارکسیسم، چهره های کمونیسم مبارزه کرده و با اشغالگران قدس مبارزه کرده و هرکسی با مستکبران و با ظالمان و رباخواران و رشوه خواران مبارزه کرده انقلابی است و از نظر قرآن این افراد دارای احترام و تکریم هستند.
وی یادآور شد: در همایش پژوهش های قرآنی سال آینده ویژگی های انقلاب، شاخص های انقلاب، الگوهای انقلاب و موانع و خطرات و آسیب هایی که برای هر انقلاب قابل تصور است، مورد بررسی قرار می گیرد. نکته ای که مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود مکرر به این مسئله تأکید داشتند و امیدواریم برای دهمین دوره این همایش پژوهش ها و مقالات خوبی عرضه شود.
پس از ارائه گزارش از سوی رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، فراخوان و پوستر دهمین همایش پژوهش های قرآنی با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و حجت الاسلام والمسلمین عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم رونمایی شد. 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر