ماهان شبکه ایرانیان

بازیکن تیر اندازی "خانم نعمتی"به مسابقات المپیک راه پیدا کرد [ویژه المپیک ریو ۲۰۱۶]

اولین ورزشکار زن برنده مدال طلا از ایران،هنگامی که بازیکن تیم تکواندو بود تصادف کرد وبعد از آن زندگی حرفه ای  خود را به بازی در تیم تیر و کمان تغییر داد.

بازیکن تیر اندازی "خانم نعمتی"به مسابقات المپیک راه پیدا کرد [ویژه المپیک ریو 2016]

اولین ورزشکار زن برنده مدال طلا از ایران،هنگامی که بازیکن تیم تکواندو بود تصادف کرد وبعد از آن زندگی حرفه ای  خود را به بازی در تیم تیر و کمان تغییر داد.

"ما نباید دنبال کردن رویا هایمان را به دلیل ناتوان بودن متوقف کنیم"

زهرا نعمتی ، برنده مدال طلای 2012 پاراالمپیک لندن ،.کسب دو مدال طلای پارالمپیک در دوسال پیاپی وهمچنین بازی های المپیک را مورد هدف قرار داده است.او اولین نفریست که بعد از Paola Pantato از ایتالیا  وبعد از 20 سال توانست در هر دو مسابقات المپیک و پارالمپیک  به طور همزمان به رقابت بپردازد.

zahra nemati

قوانین مسابقات تیر و کمان  برای افراد  معلول و غیر معلول یکسان است.افراد معلول می توانند در وضعیت یکسان با افراد غیر معلول در هر مسابقه ای نظیر المپیک،جام جهانی و بازی های بین المللی رقابت نمایند. ویلچیر هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نمی کند. خانم نعمتی فقط یک فوق ستاره نیست بلکه  او نماینده المپیک ایران نیز هست.او به عنوان حامل پرچم تیم المپیک ایران در 25 ژانویه انتخاب شد و این اولین بار در تاریخ ایران است که یک بازیکن معلول توانسته است به بازی های المپیک راه پیدا کرده و حامل پرچم کشور نیز باشد.با این انتخاب کشور ایران می خواهد این پیام را به دنیا برساند که هیچ مانعی برای  موفقیت بازیکنانی که معلول  و یا غیر معلول  هستند وجود ندارد.

نعمتی نماد "پیروزی انسان" است.او یک بازیکن تکواندو بود. اما در سال 2004 هنگامی که فقط 19 سال داشت،متاسفانه دچار یک سانحه تصادف شد و شاید از بسیاری از رویاهایش دور شد.او از قسمت کمر دچار یک آسیب جدی شد به طوریکه برای کل زندگی ناچار به استفاده از ویلچیر است.نعمتی که در نا امیدی عمیقی فرو رفته بود،پس از غلبه برناامیدی گفت : من نمی توانستم زندگی حرفه ایم را به عنوان یک ورزشکار رها کنم. نتیجه این تصمیم گیری واقعا باور نکردنی بود.او برنده رقابت های داخلی شد در حالیکه تنها 2 سال از شروع بازی او در تیم تیر و کمان می گذشت و همچنین موفق به کسب رتبه نخست رقابت های پارالمپیک لندن در رشته فردی تیر اندازی با کمان شد.این خبر یک  محرک بزرگ بود  برای امید دادن و به حرکت در آوردن تمام زنان ایرانی معلول که امیدشان را از دست داده بودند. 

در رشته تیر و کمان معلولان هیچ کس نمیتواند او را شکست دهد.او2 بار به عنوان 10 نفر اول در جام جهانی سال گذشته  در بین افراد غیرمعلول  نیزانتخاب شد.او گفت که میخواهد این پیام را به همه معلولین جهان برساند.

"اگر شما بسیار امیدوار بوده و تلاش زیادی می کنید بدانید که هیچ چیز برای شما غیر ممکن نیست. رویاهای خود را به دلیل ناتوانی رها نکنید."

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان