نبرد میان کمپانیهای تولید لباس برای پائین کشیدن قیمت ها روز به روز شدیدتر میشود. بعد از موفقیت برند ایرلندی پریمارک برای ارائه لباسهایی با قیمت مناسب، حالا برندهای لباس عزم خود را جزم کرده اند تا در کورس رقابتی کم نیاورند و از همین رو در حال طرح ریزی استراتژیهایی هستند که مشتریان خود را از دست ندهند. یکی از این کمپانی ها، منگو است: این کمپانی اخیرا اعلام کرده که خط تولید لباسهایی را راه اندازی خواهد کرد که Newprices نام دارد و قیمتهای لباسها این خط ارزانتر و بدین ترتیب قابل دسترس تر برای نسل جوان است.
منگو حالا به دنبال آن است تا جای خود را در بین غولهای مد دنیا تثبیت کند و میخواهد تعداد مشتریانش را افزایش دهد. آنها در چندین جبهه مختلف در حال جنگیدن هستند و با به خدمت گرفتن مدلهای مشهور و اتحاد با طراحان بزرگ، به دنبال رسیدن به هدفشان هستند. اخیرا اعلام شد که آنها به دنبال سیستم های جدیدی هستند تا با بهره گیری از آن دائما کلکسیون های نو عرضه کنند و بدین ترتیب به مدل کمپانی ایندیتکس نزدیکتر شوند. حالا هم منگو قصد دارد تا لباسهای ارزان تری را برای جوانان به بازار ارائه کند تا بتواند با برند پریمارک به رقابت بپردازد. از سوی دیگر، آنها سایز لباسهایشان را نیز افزایش داده و حالا لباسهایی با سایز 54 به بازار عرضه میکنند واین درحالی است که تا سال قبل بزرگترین سایز منگو52 بود. در ماه نوامبر سال قبل هم اعلام شد که منگو مغازه ای مجازی در سایت آمازون در برخی کشورهای اروپایی دایر کرده تا بتواند کانال فروش آنلاینش را نیز گسترش بدهد.
طبق اعلام مقامات این کمپانی، لباسهای ارزان قیمت منگو در مغازههای این برند درسرتاسر دنیا ودراینترنت قابل خریداری است و در تبلیغ این لباسها، مانکنها بلوزهایی به قیمت 6 یورو و دامن هایی به قیمت 13 یورو به تن دارند. در بیانیه ای که اخیرا از سوی مسئولان ارشد منگو منتشر شده میخوانیم:« بعد از اعلام استراتژی جدید شرکت بر پایه تقویت ایده fast fashion، که بر پایه آن مغازه های منگو هر 15روز یکبار، محصولات جدیدی را به معرض فروش قرار خواهند داد و هرماهه کمپینهای تبلیغاتی ارائه خواهد شد، حالا برند منگو، افراد جوان را مورد هدف قرار داده و قصد دارد تا محصولات مدروز را با کیفیتی بالا و با قیمتی مناسب تر ارائه نماید.»
وقتی نبرد جدی تر می شود
این روزها نبرد میان غولهای تولید لباس به شدت بالا گرفته است.کمپانی ایندیتکس، مالک زارا،بزرگترین تولیدکننده لباس در دنیاست که 7013 مغازه در 88 کشور دارد. برند سوئدی H&M 3900 مغازه درسراسر دنیا دارد. پریمارک، برند ایرلندی که مخاطب اصلی اش جوانان و هدف اصلی اش ارائه لباسهای ارزان قیمت است نزدیک 300 شعبه درسراسر دنیا دارد.منگو هم سال 2014 را با 2740 مغازه درسرتاسر دنیا به پایان برد. این برند حالا ایدههای زیادی برای پیشرفت دارد و با ارائه کلکسیونهای جدیدی از جمله ویولتا (برای سایزهای بزرگ) و fast fashion (ارائه محصولات جدید در هر 15 روز یکبار) و این خلاقیت رقابتی جدید، درفکر آن است تا از رقبا پیشی بگیرد.