ماهان شبکه ایرانیان

اخبار فرهنگی / فراخوان دومین دوره انتخاب کتاب سال تقریب

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به یاری خداوند متعال و به منظور تجلیل از اندیشمندان اهل قلم که به نشر فرهنگ تقریب و تقویت اخوت و وحدت در میان مسلمانان جهان می پردازند دومین دوره انتخاب کتاب سال تقریب را برگزار می نماید. از همه نویسندگان و محققان صاحب اثر در این حوزه و نیز ناشران گرامی دعوت می شود آثار خود را ارسال نمایند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به یاری خداوند متعال و به منظور تجلیل از اندیشمندان اهل قلم که به نشر فرهنگ تقریب و تقویت اخوت و وحدت در میان مسلمانان جهان می پردازند دومین دوره انتخاب کتاب سال تقریب را برگزار می نماید. از همه نویسندگان و محققان صاحب اثر در این حوزه و نیز ناشران گرامی دعوت می شود آثار خود را ارسال نمایند.

راهنمای ارسال کتاب:

1. در دومین دوره مراسم انتخاب کتاب سال تقریب آثار دریافتی در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت.

2. موضوع اثر باید متناسب با مباحث مورد نظر مجمع تقریب بوده و هدف عالی همگرایی اسلامی را تأمین نماید.

3. زبان کتاب به یکی از زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی باشد.

4. سال انتشار کتاب از سال 1358 تا 1384 هجری شمسی برابر با (1400 تا 1426 هجری قمری) و 1979 تا 2005 میلادی) باشد.

5. دو نسخه آثار مورد نظر به ضمیمه گزیده سوابق علمی مؤلف، مترجم یا مصحح و آدرس و شماره تماس از طریق پست سفارشی به دبیرخانه مراسم ارسال گردد.

6. مهلت ارسال آثار حداکثر تا تاریخ 30/9/84 می باشد و دبیرخانه درباره آثار رسیده پس از این تاریخ مسؤولیتی نخواهد داشت.

بخش ویژه:

الف تجلیل از پیشگامان تقریب: در این برنامه از یکی از پیشگامان تقریب در سراسر جهان با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و به عنوان پیشگام تقریب معرفی خواهد شد.

ب تقدیر از ناشران فرهنگ تقریب: در این برنامه یکی از ناشران جهان اسلام به عنوان ناشر فرهنگ تقریب در میان امت اسلامی با اهداء لوح تقدیر و هدایای ویژه تقدیر به عمل خواهد آمد. از همه ناشران گرامی که حداقل پنج اثر در موضوعات مرتبط با تقریب مذاهب اسلامی و اتحاد امت اسلامی به چاپ رسانده اند دعوت می شود با ارسال آثار خود در این برنامه شرکت نمایند.

دومین دوره مراسم انتخاب کتاب سال تقریب همزمان با هفته وحدت اسلامی در بهار سال 1385 برگزار خواهد شد.

آدرس دبیرخانه: تهران، خ آیت الله طالقانی، نرسیده به چهارراه شهید مفتح، شماره 357، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، معاونت فرهنگی و پژوهشی. تلفن: 1388321411و88822532

فاکس: 88321414و88321616WWW.taghrib.irEmil:taghrib@taghrib.org

عالمان ازهر: «ما شیعه هستیم».

در تأکید جدیدی از سوی دانشگاه ازهر که در بردارنده موافقت روشن و صریح درباره مذهب شیعه (مذهب اهل بیت) است، دبیر کل مجمع پژوهش های اسلامی، شیخ وفا ابو عجورثانی، بالاترین مقام بعد از شیخ ازهر، برای استاد عبد مغربی، نویسنده سیاسی مجله «صوت الأمّه» تصریح کرد: دانشگاه ازهر، ضمن روش هایش، تدریس مذهب جعفری را برای دانشجویان دانشگاه ازهر قرار داده است؛ زیرا مذهب جعفری، یکی از مکاتب اسلامی و مذهبی صحیح از مذاهب اسلامی به شمار می رود.

دبیر کل مجمع پژوهش های اسلامی، هنگام بحث در مورد کتاب شیعه مصر همان کتابی که آقای عبده مغربی در حال حاضر در شرف اتمام دستنویس آن است، افزود: برای دانشگاه ازهر، مانعی بر سر راه آماده سازی کتاب و اجازه چاپ آن نیست. وی اشاره کرد: خود شخصا شیعی مزاج و سنی مذهب است.

این مسؤول ازهری نیز گفت: به طور کلی مصر، شیعی مزاج و سنی مذهب است و مصر نخستین مکانی است که تشیع اهل بیت علیهم السلام را شناخته است.

برپایی همایش بین المللی« میانه روی شیوه زندگی

و بررسی آن از دیدگاه اسلام » در کویت

اجلاس بین المللی« میانه روی شیوه زندگی و بررسی آن از دیدگاه اسلام » به مدت سه روز 31 اردیبهشت الی 2 خرداد ماه سال جاری و با سخنان عبداللّه المعتوق، وزیر اوقاف و شؤون دینی، در کویت برگزار شد.

در این کنفرانس، اندیشه وران و شخصیت های گوناگون کشورهای اسلامی به بررسی مسائلی همچون افراطی گری در اسلام، معیارهای میانه روی در فتوا و جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و نقش مؤسسه ها در تحکیم میانه روی میان افراد جامعه پرداختند .

این کنفرانس پس از سه روز بحث و بررسی، با صدور بیانیه ای 21 ماده ای که در آن بر دعوت جهان اسلام به میانه روی و اعتدال اسلامی با تعمیم منطق گفت وگو بین ادیان و گرایش ها از سوی حاضران در کنفرانس تأکید شد، به کار خود پایان داد. در این بیانیه، به کمک وهمیاری به اجرای برنامه های توسعه ای در جهان به گونه ای که عدالت اجتماعی را محقق سازد، تأکید شد.

کنفرانس خواستار تقویت مؤسسات اسلامی و خیریه و مؤسسات آموزشی و تبلیغاتی در جهان اسلام شد.

در بخش دیگری از این بیانیه با فعال ساختن نقش سیاسی کنفرانس اسلامی و تشویق افراد جامعه جهت مقابله با افراط و تفریط، هر گونه جهل، تعصب و کوشش در راه ظلم، استبداد و خشونت نفی شد. همچنین در این بیانیه به کوشش در جهت موضعگیری واحد و وحدت روش در برابر مسائل فراروی جهان اسلام و تقویت ارزش های اخلاقی و نقش دین در تمام جنبه های زندگی بشر تأکید شد.

برگزاری « همایش بین المللی وحدت اسلامی » در سوریه

دومین همایش بین المللی «وحدت اسلامی» با حضور بیش از صد شرکت کننده از قطر، مصر، لبنان، ایران، و سوریه در دمشق، پایتخت سوریه امروز 19 اردیبهشت ماه برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، دومین همایش بین المللی «وحدت اسلامی» تحت عنوان «راه های وحدت مسلمین و راهبردهای تقریب» با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و مجمع فرهنگی شیخ احمد کفتارو از بزرگ ترین مؤسسات فرهنگی اهل تسنن و مجتمع فرهنگی محسنیه سوریه به مدت دو روز نوزدهم و بیستم اردیبهشت ماه در سوریه برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه، دکتر شیخ صلاح الدین کفتارو، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع، دکتر شیخ یوسف قرضاوی، رئیس اتحادیه علمای مسلمان قطر، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله نظام از سوریه ، دکتر محمد سلیم العوا، دبیر کل اتحادیه علمای مسلمان و رئیس انجمن گفت وگو و فرهنگ مصر و وزیر اوقاف سوریه نیز سخنرانی کردند، و بر وحدت اسلامی، لزوم تقریب مذاهب اسلامی، عدم اهتمام به اختلاف های فرعی و ضرورت نیازهای جهان اسلام تاکید ورزیدند.

گفتنی است که آیت الله تسخیری در دیدار با آقای زهیر مشارقه، نائب رئیس جمهوری سوریه در امور فرهنگی درباره روابط فرهنگی وتبلیغاتی و ایجاد مؤسسات مناسب فرهنگی و تاکید بر روابط فی ما بین دو کشور ایران و سوریه بحث و تبادل نظر کردند. همچنین دبیر کل مجمع در دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری و در جمع مبلغان مذهبی در دمشق نیز سخنرانی داشتند.

برپایی اجلاس « اتحادیه جهانی علمای اسلام » در بیروت

سومین اجلاس هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای اسلام با حضور متفکران و اندیشه وران جهان اسلام به مدت سه روز 21 إلی 23 اردیبهشت ماه سال جاری در بیروت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع در جایگاه نائب رئیس و عضو هیأت امنای اتحادیه جهانی علمای اسلام و علامه دکتر یوسف قرضاوی مفتی بزرگ قطر، رئیس اتحادیه در اجلاس حضور داشتند.

در این اجلاس، موضوع گزارش کمیسیون های تبلیغاتی ، سیاسی و فقهی و نوع همکاری با سازمان های فرهنگی بین المللی و سیستم اعلام مواضع و موضعگیری در برابر حوادث فراروی جهان اسلام بحث و بررسی، و کمیسیون سیاسی به ریاست آیت الله تسخیری برگزار شد.

« اتحادیه جهانی علمای اسلام »در راه تثبیت اجرای شریعت اسلام از رهگذر اجتهاد آزاد و مستقل و منطبق با زمان که از سوی عالمان با صلاحیت و معتبر صادر شده باشد، می کوشد و آن را یگانه راه برای اثبات شایستگی اسلام برای انطباق با وضعیت زمانی و مکانی و توانمندی آن جهت پاسخگویی به نیازهای نوظهور و اوضاع متحول در زندگی افراد ، خانواده ها و اجتماعات می داند.

اتحادیه جهانی علمای اسلام ، مؤسسه ای اسلامی و مردمی است که اعضای آن از میان اندیشه وران مسلمان در جهان اسلام و اقلیت ها و جمعیت های اسلامی خارج از آن برگزیده می شوند و مرکز اصلی اتحادیه در بیروت است .

این اتحادیه در راه وحدت نیروهای مسلمان و پیروان مذاهب و جریان های گوناگون و نیز وحدت تلاش های عالمان و موضعگیری فکری و عملی آنان در برابر مسائل سرنوشت ساز امت بزرگ اسلامی در مقابل چالش های رویا روی گام برمی دارد.

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

در محکومیت حوادث تروریستی در عراق

این روزها اخبار و گزارش هایی از اوضاع عراق در رسانه های منطقه ای و بین المللی منتشر می شود که از کشتارهای جمعی مردم عادی و شهروندان بی سلاح، انفجار مساجد و حسینیه ها و اعمال تروریستی هولناکی حاکی است که جنایات ددمنشانه رژیم بعثی صدام را به یاد می آورد و باعث تاسف و تأثر فراوان است که همه این فجایع تحت لوای اسلام و به نام دفاع از مردم و مقاومت در برابر اشغالگران انجام می شود و مرتکبان از خدا بی خبر، اعمال جنایتکارانه و تروریستی خود را جهاد فی سبیل الله برمی شمارند، غافل از آن که در این اعمال جنایتکارانه نه اشغالگران متجاوز، بلکه این زن ها وبچه های بی دفاع و مردم عادی کوچه وبازار به ویژه شیعیان بی گناه جان خود را از دست می دهند و خسارت های جبران ناپذیری را متحمل می شوند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ریشه این اعمال جانگداز را در درجه اول استمرار حضور اشغالگران و متجاوزان به سرزمین اسلامی عراق، سپس تعصب کور، افراط گری، طائفه گری و اندیشه بیماری می داند که همه را تکفیر، و آن را بهانه ای برای چنگ اندازی به جان، مال، نوامیس و اعراض مسلمانان قلمداد می کند و صد البته که این اعمال جنایتکاراته خود بهانه ای برای اشغالگران جهت ادامه اشغال نیز به شمار می رود.

در این وضعیت حساس، سکوت عالمان، مراکز و مؤسسات علمی جهان اسلام و خودداری آنان از اظهار نظر صریح، نوعی کوتاهی نابخشودنی در برابر جنایاتی است که ممکن است خدای نا کرده آتش آن روزی دامنگیر همگان شود.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن محکوم کردن این فجایع که روی تاریخ را سیاه کرده است، به عاملان گمراه یا مزدور آن هشدار می دهد که خود را در معرض خشم الاهی قرار ندهند و از راه شیطانی خود بازگردند و توجیه گر حضور اشغالگران متجاوز نباشند.

از همه عالمان و اندیشه وران اسلامی در سراسر جهان نیز در خواست می کنیم با خردمندی و دوراندیشی، به مصالح امت اسلامی نگریسته و نظاره گر بی تفاوت این صحنه های جانسوز نباشند؛ بلکه با موضعگیری مصلحانه و اسلامی، این نوع جنایات ددمنشانه را که به اسم اسلام، مقاومت و جهادی فی سبیل الله انجام می شود، محکوم کنند.

برپایی همایش « همبستگی امت اسلامی » در باکو

همایش «همبستگی امت اسلامی» از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و همکاری اداره روحانیت مسلمانان قفقاز و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو به مدت دو روز 29 و30 شهریور ماه در آذربایجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ، این همایش با پیام دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران و حضور متفکران و شخصیت های صاحب نام علمی و فرهنگی از کشورهای آسیای میانه ، قفقاز ، ترکیه و کشورهای همجوار ، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، 29 شهریور افتتاح شد .

مفهوم امت و ویژگی های آن از نظر قرآن و سنت ، هویت ، مسؤولیت و سرنوشت مشترک اسلامی ، راهکارهای عملی برای وحدت اسلامی ، امام خمینی منادی بزرگ وحدت اسلامی در عصر حاضر ، اسلام آیین همبستگی ، همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان در آسیای میانه و قفقاز از موضوعات مورد توجه در این همایش بود .

همچنین ریشه های اختلاف از دیدگاه قرآن و سنت ، راهکارهای غلبه یافتن اختلافات مذهبی ، نقش حکّام ، استعمارگران و فرقه های ساختگی استعمار در پیدایی یا تشدید اختلاف ها میان امت اسلامی ، راهکارهای غلبه یافتن بر اختلاف های مذهبی و تکیه بر عناصر مشترک و گفت وگو برای نزدیک سازی دیدگاه ها در موارد اختلافی و راهی برای رسیدن به وحدت اسلامی از دیگر محورهایی است که در این همایش، مورد بحث و بررسی شرکت کنندگان قرار گرفت.

در دومین روز برپایی این کنفرانس، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به همراه رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اعضای عالی امور دینی قفقاز با الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار، آیت الله تسخیری، دبیر کل مجمع ضمن تشکر از فراهم کردن زمینه همکاری کنفرانس «همبستگی امت اسلامی» از نقش تاریخی کشور آذربایجان در تمدن اسلامی و لزوم تأکید در این نقش از تقویت روابط دو کشور سخن به میان آورد. وی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران سیاست گفت وگو را در سه سطح بین مذاهب اسلامی، ادیان ابراهیمی و تمدن ها دنبال می کند.

الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان با اظهار خرسندی از برپایی این کنفرانس در باکو، بر ضرورت این گونه اجلاس ها تأکید کرد. وی همچنین از خاطرات ماندگار دیدار خود از ایران و ملاقات با مقام معظم رهبری سخن به میان آورد و دیدار دوباره معظم له را آرزو کرد.

رئیس جمهوری آذربایجان نیز از دکتر احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران به جهت ارسال پیام ویژه به کنفرانس بین المللی «همبستگی امت اسلامی» تشکر و قدردانی کرد.

اجلاس بین المللی «هیأت شرعی مؤسسات مالی اسلامی» در مکه مکرمه

پانزدهمین اجلاس بین المللی «هیأت شرعی مؤسسات مالی اسلامی» از سوی هیأت محاسبه به مدت یک هفته از 4 الی 10 مهر ماه جاری در مکه مکرمه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، این اجلاس با حضور آیت الله تسخیری، دبیر کل مجمع و شخصیت های جهان اسلام متشکل از فقیهان، استادان دانشگاه ها و متخصصان اقتصاد اسلامی تشکیل می شود.

خاطر نشان می شود که مرکز هیأت محاسبه بحرین است و هدف اصلی این اجلاس تنظیم نحوه اجرای عقود شرعی در بانک های اسلامی و اطمینان از تعهد آن ها به انجام فتاوای هیأت ها است.

در دیدار معاون کمیته صلیب سرخ با آیت الله تسخیری عنوان شد:

پیشنهاد برگزاری همایش «حمایت از قربانیان جنگ در پرتو اسلام»

آندریاس ویگر معاون عملیاتی کمیته بین المللی صلیب سرخ در دیدار صبح امروز خود با آیت الله تسخیری، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در باره برگزاری همایشی با عنوان «حمایت از قربانیان جنگ در پرتو قانون اسلام و حقوق بین المللی بشر دوستانه» در ایران گفت وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله تسخیری در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات ارزشمند صلیب سرخ در سطح جهان و با اشاره به اهتمام اسلام به مسأله همکاری در ابعاد انسانی گفت: اسلام، جنگ و نزاع و خونریزی را مکروه و مغبوض اعلام کرده،صلح را در جهان اصل می داند که در صورت برپا شدن جنگ، آن را بر اساس احکام انسانی اداره می کند. وی در ادامه افزود: صلیب سرخ، نقش مهم و بزرگی را در امداد رسانی به انسان ها در حوادث غیر مترقبه و کمک به مشکل مهاجران دارد که قابل تقدیر همگان است.

دبیر کل مجمع، تروریسم را اهانت به کرامت انسان دانست که معلول علت های بی شماری است که باید از بین برود تا معلول ریشه کن شود.

آندریاس ویگر، با اشاره به این که کمک و همیاری برای تمام افراد بشری در سنت های اسلامی بر اساس کرامت انسانی صورت می گیرد، اظهار داشت: متأسفانه جهان امروز بر اساس جنگ های عقیدتی و ایدئولوژی و تحقیر که رشد فزاینده ای دارد، اداره می شود و سازمان صلیب سرخ در جایگاه سازمانی غیر سیاسی بر خود واجب می داند که به قدرت های جهانی یادآوری کند شمار بسیاری از این جنگ ها و قربانیان آن ها فراموش شده اند و از حساسیت های خبری خارج هستند که هیج گونه اطلاع رسانی به آن ها نمی شود.

با ارائه پیشنهاد در زمینه برگزاری همایشی با عنوان «حمایت از قربانیان جنگ در پرتو قانون اسلام و حقوق بین المللی بشر دوستانه» در ایران و وجود منابع اسلامی در این جنگ ها زمینه حقوق بشر دوستانه و روش های رفتاری در جنگ گفت: کنفرانس های مشابهی با این موضوع در ژنو، اسلام آباد و یمن برگزار شده که ما خواهان همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در برپایی این همایش هستیم.

در پایان، دبیر کل مجمع با اعلام همکاری در برگزاری همایش افزود: ما می توانیم دیدگاه های اسلام را در این همایش اعلام کنیم. گفتنی است که حجت الاسلام والمسلمین خسروشاهی مشاور دبیر کل مجمع همچنین در این دیدار گفت: کمیته صلیب سرخ به موازات کمک هایی که در سطح جهان انجام می دهد، باید محفل سیاستگذار غرب را تفهیم کند که با ادامه قتل عام و استثمار ملت ها، منشأ درگیری ها حرکات ددمنشانه غربی ها است.

برپایی همایش «تقویت روند بانک های اسلامی» در دبی

همایش بین المللی «تقویت روند بانک های اسلامی» با هدف تبیین دستاوردهای بانک های اسلامی از سوی دانشگاه اسلامی دبی با همکاری بانک توسعه اسلامی جده به مدت سه روز 12 الی 14 شهریور در امارات متحده عربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، این همایش با حضور شخصیت های جهان اسلام متشکل از فقیهان، استادان دانشگاه ها و متخصصان اقتصاد اسلامی و شرکت آیت الله تسخیری، دبیر کل مجمع و سخنرانی درباره «تاریخچه کوتاهی از تجربه بانک های اسلامی» برگزار شد.

بررسی تجربه بانک های اسلامی، ارج نهادن به سرمایه گذاری هایی که در بانک های اسلامی می شود، موضعگیری حکومت ها در کشورهای اسلامی در برابر اندیشه بانکداری اسلامی، چگونگی تأسیس بانک مرکزی برای بانک های اسلامی، نقش بانک ها و دانشکده های اقتصاد اسلامی در آموزش و گسترش رسالت بانکداری اسلامی و آماده ساختن و توسعه شیوه تعیین کارگزاران بانک های اسلامی، از جمله موضوع ها و محورهای مورد بحث در همایش بود.

بیانیه مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

به مناسبت روز قدس، روز مستضعفان ضد مستکبران

روز جهانی قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، روز رستاخیز استکبارستیزی ملل مسلمان جهان، روز وحدت همه انسان های حقیقت خواه و عدالت دوست و این روز پشتوانه ای بزرگ برای ملت مظلوم فلسطین در مقابله با صهیونیست ها است.

انتفاضه مسجدالاقصی در نبرد طولانی، دشوار و پر فراز و نشیب خود با غاصبان قدس شریف، افتخاری دیگر آفرید و نوار غزه پس از 38 سال اشغال نظامی صهیونیست ها آزاد شد و وعده تخلف ناپذیر الاهی را درباره پیروزی حق بر باطل تحقق بخشید. امروز ملت مسلمان و آزادیخواه فلسطین بر این باورند که با حمایت ملت های مسلمان و عزم و اراده خود که به نیروی لایزال الاهی متکی است می توانند قدس شریف را از چنگال اسرائیل غاصب برهانند.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با الهام از رهنمودهای شجاعانه و داهیانه مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای از هرگونه تلاش در جهت آزادی مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان و حمایت از انتفاضه مردم فلسطین اعلام آمادگی کرده، حضور گسترده و یکپارچه تمام مسلمانان جهان در راهپیمایی بزرگ روز قدس را که یادگاری از آرمان بزرگ بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی رحمه الله است، نشان دهنده وحدت، مقاومت و پایمردی مسلمانان و آزادیخواهان جهان در برابر توطئه های استکبار جهانی می داند.

سرویس فرهنگی

همایش «عدالت و مهرورزی در قرآن کریم» برگزار شد

پنجمین همایش قرآنی با عنوان «عدالت و مهرورزی در قرآن کریم» روز دوشنبه 25 مهرماه (13 رمضان 1426 ه.ق) در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در این همایش، شیخ جعفر مهاجر از عالمان لبنان، آیت الله تسخیری دبیر کل مجمع، حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم دکتر طوبی کرمانی استاد دانشگاه تهران، دکتر هدایت خواه نماینده مجلس شورای اسلامی و پژوهشگران و استادان داخلی و خارجی شرکت کردند و به بحث و بررسی موضوع همایش پرداختند.

این همایش از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مصلای امام خمینی قدس سره برگزار شده است.

در این همایش، عدّه ای از اندیشه وران نیز سخنرانی کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان