برپایی دو سخنرانی در موزه هنرهای معاصر و یک نشست در انجمن مفاخر

همزمان با برگزاری نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران» سخنرانی امیرحسین ماحوزی و شروین وکیلی همراه با نمایش فیلم «نقطه و شیر» در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر، چهارمین جلسه سخنرانی در ارتباط با نمایشگاه پرویز تناولی 15 مردادماه ساعت 17 با حضور امیرحسین ماحوزی و با نگاهی دوباره به اساطیر و عرفان ایرانی به بهانه هنر پرویز تناولی در سالن سینمای موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

امیرحسین ماحوزی، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور است و در دانشگاه آزاد تدریس می‌کند. ماحوزی مقاله‌هایی درباره مولانا و شاهنامه نگاشته است. کتاب او با عنوان «تشبیه در کلیات شمس» در سال 1390 به چاپ رسیده و اثر دیگر او «مهرورزی در شاهنامه فردوسی» به‌زودی منتشر می‌شود.

همچنین شروین وکیلی، دانش‌آموخته زیست‌شناسی و جامعه‌شناسی فرهنگ در دانشگاه تهران و دارای مدرک دکتری جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی و مدرس دانشگاه تهران است که با عنوان «دو سویه از نقش‌مایه‌های مربوط به شیر در اساطیر ایرانی» سخنرانی می‌کند. وکیلی نویسنده بیش از 30 عنوان کتاب در زمینه‌های جامعه‌شناسی تاریخی، اسطوره‌شناسی و تاریخ فلسفه است.

قبل از سخنرانی امیرحسین ماحوزی، فیلم مستند «نقطه و شیر» ساخته سروناز علم‌بیگی به تهیه‌کنندگی گالری 10 درباره پرویز تناولی نمایش داده خواهد شد. این فیلم مستند درباره تناولی و اندیشه‌های او است که به چهار وجه شخصیت هنری و فرهنگی او، یعنی مجسمه‌سازی، نقاشی، نویسندگی و مجموعه‌داری نگاه می‌کند.

نمایشگاه «پرویز تناولی و شیرهای ایران» از 11 تیرماه در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده است و تا 7 شهریورماه ادامه دارد. بازدید از این نمایشگاه، روزهای یکشنبه تا پنج‌شنبه هر هفته از ساعت 10 صبح  تا 7 عصر، جمعه‌ها از ساعت 3 تا 7 عصر است.

~.~.~.~.~.~.~.~.~

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به‌مناسبت صدور فرمان مشروطیت، نشست «بررسی نقش آراء مفاخر در نهضت مشروطیت» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این انجمن، مراسم یادشده 16 مردادماه 1396 از ساعت 17:30 تا 19:30 در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن واقع در خیابان ولی‌عصر(عج)، پل امیر بهادر، خیابان سرلشکر علی‌اکبر بشیری، شماره 71 برگزار می‌شود.

در این نشست، دکتر حسن بلخاری - رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی -، استاد سیدعبدالله انوار، دکتر نصرالله صالحی و دکتر نصرالله حدادی سخنرانی خواهندکرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر