بهترین مراقبت از فرزندتان، وقتی خودتان حضور ندارید

راه‌های بهینه‌سازی نگهداریِ پرستار، مهد یا بستگان از فرزندتان

والدین شاغل گاهی مجبورند برای بخشی از روز فرزندشان را نزد یکی از بستگان، یک پرستار یا یک مهد کودک بگذارند؛ اما این به این معنی نیست که باید کنترلشان روی سلامتی و رشد و تربیت بچه را تماماً از دست بدهند. در این نوشته ده راه خواهید خواند که با آن‌ها می‌توانید بهترین نسخه این شیوه‌های نگهداری را در اختیار داشته باشید.

راه‌های بهینه‌سازی نگهداریِ پرستار، مهد یا بستگان از فرزندتان

هیچ روشی بدون دردسر نیست؛ اما این به معنی نیست که نمی‌شود دردسرهای آن را کم کرد. با توجه به این ده نکته می‌توان از مزیت‌های هر انتخابی بیشترین استفاده را کرد.

1. اگر مهد کودک و یا پرستاری قیمتی بسیارپایین را پیشنهاد می‌دهد، کمی روی پیشنهاد آن‌ها تأمل کنید، شاید کیفیت پایین خدمات، بسیار پایین‌تر از استانداردهای ذهنی شما باشد.

2. اگر مهد کودکی به شما اجازه نمی‌دهد برای چند روز همراه فرزندتان باشید تا او به محیط عادت کند، حتماً در انتخاب خود تجدیدنظر کنید.

3. اگر می‌خواهید از مهد استفاده کنید، سعی کنید حتماً با چند مادر که فرزندانشان به آن مهد می‌روند، صحبتی داشته باشید و وضعیت را جویا شوید. اگر احساس کردید مهد در این زمینه مقاومت زیادی دارد، بهتر است در انتخابتان کمی تردید کنید.

4. داشتن مصاحبه‌ای دقیق با پرستار منتخبتان را جدی بگیرید. داشتن تجربه قبلی در این زمینه خیلی مهم است و اگر بتوانید با مشتری قبلی پرستار صحبتی داشته باشید، می‌توانید اطلاعات خیلی دقیقی را به دست آورید. یادتان باشد اگر تمام تجربه پرستار در داشتن فرزند و مادربودن او خلاصه می‌شود، کمی تأمل در انتخاب لازم است. در مقابل، داشتن تجربه کاری کوتاه‌مدت یا تحصیلات مرتبط بدون تجربهٔ مادری‌کردن نیز نیازمند تأمل بیشتر است.

5. مسئله امنیت خانه در زمان استفاده از پرستار، اهمیت زیادی دارد. شاید بد نباشد در کنار استفاده از پرستار، از خویشاوندی بخواهید گاهی اوقات به صورت سرزده در میانه روز به خانه شما سر بزند. اگر چنین امکانی ندارید، با اطلاع پرستار در خانه دوربین مداربسته نصب کنید.

6. تصور نکنید که به محض انتخاب پرستار از همان فردا می‌توانید سرِ کار بروید. بهتر است چند هفته‌ای در زمان حضور شما در خانه، پرستار نیز حضور داشته باشد تا با انتظارات و شرایط شما آشنا شود. این کار به هماهنگی بهتر میان شما کمک خواهد کرد.

7. هرچند داشتن پرستاری ثابت و یا استفاده از یک مهد، وضعیت بسیار بهتری است؛ اما به هر صورت در گوشه ذهنتان به این مسئله نیز فکر کنید که ممکن است بعد از مدتی پرستار را عوض کنید یا به دنبال مهد دیگری باشید. داشتن آمادگی ذهنی در این زمینه به شما این امکان را می‌دهد تا ایرادها را بهتر و سریع‌تر ببینید و از ترس تغییر وضعیت، چشمان خود را روی واقعیت‌ها نبندید.

8. اگر مادربزرگ و یا خویشاوندی که قرار است از فرزندتان نگهداری کند، می‌تواند به خانه شما بیاید، خیلی بهتر است. به‌ویژه اگر در اوایل اینگونه برنامه‌ریزی کنید، فرزندتان راحت‌تر با تغییرات کنار خواهد آمد.

9. اگر احساس می‌کنید کسی که قرار است از فرزند شما نگهداری کند، چه در مهد، چه به عنوان پرستار و چه از خویشاوندان، چندان صبر و حوصله ندارد، در انتخاب خود تردید کنید. داشتن صبر و حوصله در برخورد با کودک و البته آشنایی با اصول روان‌شناسی، اهمیت زیادی دارد.

10. از قدیم گفته‌اند جنگ اول بهْ از صلح آخر، از هر روشی که می‌خواهید استفاده کنید، سعی کنید شرایط و انتظاراتتان را همان ابتدای کار به صورتی واضح و شفاف بیان کنید تا از سوءتفاهم‌های احتمالی نیز جلوگیری شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان