دبیر ستاد حقوق بشر مطرح داد

تشکیل فوری دادگاهی در ایران در رابطه با فجایع میانمار

محمد جواد لاریجانی در حاشیه دیدار با رئیس مجلس نمایندگان بلژیک گفت: همه کشورهاى دنیا به ویژه جهان اسلام باید به کمک مسلمان هاى میانمار بیایند، تا این نسل کشى هر چه زودتر متوقف شود، جمهورى اسلامى تا حد وسیعى آماده کمک است.

تشکیل دادگاهی در ایران در رابطه با فجایع میانمار/ دادگاه‌هاى ایران براى رسیدگى به موضوع  میانمار مشروعیت دارند/ گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر درباره ایران یک بیانیه سیاسی استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ،محمد جواد لاریجانى دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه دیدار با رئیس مجلس نمایندگان بلژیک در رابطه با محتوای این دیدار گفت: ما مسایل حقوق بشر در دو سیستم حکومتى که یکى دموکراسى سکولار لیبرالیسم و یکى بر اساس عقلانیت اسلامى است را با هم مقایسه کردیم،مسائل زیادى مطرح شد که مورد علاقه دو طرف بود.

وى افزود:قرار است این مذاکرات ادامه پیدا کند،نیاز است که نظام دموکراسى ما که نظام دقیق و جا افتاده ایست ،در دنیاى غرب مورد معرفى بیشترى قرار بگیرد. همچنین در این دیدار مسائل مهم این حوزه را به تفصیل مورد بحث قرار دادیم.

رییس ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگارى مبنى بر فجایع میانمار و نگاه ستاد حقوق بشر به این موضوع توضیح داد:مسئله میانمار مسئله روشنى است،همه کشورهاى دنیا به ویژه جهان اسلام باید به کمک مسلمان هاى این کشور بیایند،تا این نسل کشى هر چه زودتر متوقف شود،جمهورى اسلامى تا حد وسیعى آماده کمک است.

محمد جواد لاریجانى در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنى بر اینکه شما درباره جنایات میانمار چه راهکار حقوقى را پیشنهاد مى کنید،بیان کرد: ما باید بلافاصله دادگاهى در ایران تشکیل دهیم و به کسانى که در میانمار مورد تعرض قرار گرفتند اعلام کنیم تا مراجعه کنند و مسئله خود را مطرح کنند، دادگاه‌هاى ما براى رسیدگى به این موضوع مشروعیت دارند، دومین کار این است که باید در دادگاه هاى بین‌المللى این نسل کشىى مورد محاکمه قرار گیرد.

وى افزود: دولت میانمار که مرتکب این جنایات بزرگ شده یک دولت مسئول است،همه دولتمردان میانمار شامل نظامیان وسیاسیون در این مسئولیت شریک هستند،سازمان ملل و شوراى امنیت باید بلافاصله تحریم هاى وسیعى را علیه اینها در نظر بگیرد،نه اینکه آمریکا و اسرائیل حمایت خود را از دولت میانمار اعلام کنند. این نشان مى دهد این جنایت ابعاد وسیع تر از میانمار داشته،نشان مى دهد رژیم صهیونستى چقدر وسیع در سیستم نظامى دولتى آن جا نفوذ دارد.

لاریجانى با تاکید براینکه جهان اسلام باید قاطعانه در مقابل جنایت علیه مسلمانان میانمار بایستد گفت:باید از مسلمین دفاع کرد،دفاع مادى و معنوى، حتى دفاع نظامى و سیاسى در سطوح مختلف.

دبیر ستاد حقوق بشر اسلامى قوه قضاییه در خصوص سکوت جوامع بین المللى در اینباره گفت: این سکوت حکایت از مرض این جوامع دارد،مجامع بین المللى به محل بازى قدرت ها در دنیا تبدیل شده و ماهیت حقیقى خود را از دست داده است، ما نباید عقب نشینى کنیم،مجامع بین المللى باید مدافع حقوق ملت ها باشند.

وى در پاسخ به سوال خبرنگار دیگرى مبنى بر اینکه نظر شما درباره گزارشى که اخیرا گزارشگر ویژه ایران در سازمان ملل مطرح کرده چیست،گفت:ما با نصب گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران کاملا مخالفیم،او را معقول و موجه نمى دانیم،متاسفانه آنچه این گزارشگر تهیه کرده گزارش نیست بلکه یک بیانیه سیاسى است،هیچ ارزش گزارشگرى ندارد،حتى مخالف آیین نامه هاى گزارشگرى است.

دبیر ستاد حقوق بشر ادامه داد: این خانم گزارشگر قبل از اینکه گزارش خود را بنویسد باید تمام موارد را به ما منعکس کند، نظر ما را در کنار نظر خودشان بنویسد، این فرد قبل از آن با بى بى سى فارسى مصاحبه کرده و گفته حتى یک کلمه از گزارش من غلط نیست،اگر کسى این حرف را بزند ادعاى پیغمبرى کرده. هیچ آدم عاقلى نمى تواند بگوید یک کلمه از حرف هاى من غلط نیست.در این گزارش به اسلام ،جمهورى اسلامى و دموکراسى ما توهین کرده،از همه مهم تر به نحو وسیعى از تروریسم هاى جانى دفاع کرده است. چه تروریست هایى که مرتکب بیش از١٧ هزار ترور در ایران شدند،چه منافقین و دیگران را مدافع حقوق بشر خوانده.

وى در پایان افزود:این موضوع قابل پیگرد قانونى است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر