معرفی نامزدهای جایزه «بیلی جیفورد»

جایزه «بیلی جیفورد» که پیش‌تر با نام «ساموئل جانسون» برگزار می‌شد و مهم‌ترین جایزه ادبیات غیرداستانی انگلستان لقب دارد، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی‌اش را اعلام کرد.‌

معرفی نامزدهای جایزه «بیلی جیفورد»

به گزارش ایسنا، «گاردین» نوشت: جایزه 30 هزار پوندی «بیلی جیفورد» که مهم‌ترین جایزه انگلیسی در حوزه ادبیات غیرداستانی محسوب می‌شود، نام شش نویسنده را به عنوان نامزدهای نهایی سال 2017 اعلام کرد.

در این دوره «سایمون شاما» تاریخدان معروف با جلد دوم کتاب «داستان یهودیان» که «تعلق» نام دارد، مقابل «کریستوفر دو بلاگ»، «دیوید فرانس» و «کاپکا کاسابووا» قرار گرفته است. «دو بلاگ» با کتاب «روشنگری اسلامی: تعارض مدرن میان اعتقاد و استدلال» وارد این رقابت‌ها شده و «چطور از طاعون جان سالم بدر ببریم» نام کتاب «دیوید فرانس» است.

امسال تعداد نامزدهای اولیه زن و مرد کاملا برابر بود اما این در مورد نامزدهای نهایی صدق نمی‌کند. «کاسابووا» تنها زن راه‌یافته به فهرست نامزدهای نهایی جایزه «بیلی جیفورد» است و برای نگارش کتاب «مرز: یک سفر طولانی به لبه اروپا» برگزیده شده است.

«دنیل مندلسون» و «مارک اوکانل» هم با کتاب‌های «یک ادیسه: یک پدر، یک پسر و یک حماسه» و «ماشین بودن: ماجراهایی میان سایبورگ‌ها، ارواح، هکرها و آینده نگران درباره حل مشکل مرگ» این فهرست را کامل می‌کنند.

این جایزه ادبی که کتاب‌هایی با تمام موضوعات غیرداستانی، از تاریخ و طبیعت گرفته تا زندگی‌نامه و خاطرات را دربرمی‌گیرد، تا چند سال پیش با نام «ساموئل جانسون» شناخته می‌شد. این جایزه مختص کتاب‌های انگلیسی‌زبان به قلم نویسندگان سراسر انگلستان است که درباره موضوعاتی مانند تاریخ، سیاست، علم، مسائل روز، ورزش، سفر، زندگی‌نامه و هنر به نگارش درآمده‌اند. جایزه 30 هزار پوندی «جیفورد» پیش‌تر به نویسندگانی مانند «هلن مک‌دونالد»، «فلیپ هواره»، «آنتونی بیوور» و سال گذشته به «فیلیپه سندز» با کتاب «خیابان شرقی غربی» داده شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر