بررسی مطبوعات

یک مسئول:اجرای طرح پیمایش درون شهری،حدود ۴۴ هزار میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشت

یک مسئول:اجرای طرح پیمایش درون شهری،حدود 44 هزار میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشت
دکتر«امیر جعفرپور» روز چهارشنبه در بازدید از غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات به این خبرگزاری افزود: با توجه به سهم 58 درصدی پیمایش ناوگان دیزلی از کل مصرف نفت گاز کشور، مصرف نفت گاز پیمایش دیزلی از مصرف میانگین روزانه 54 میلیون لیتر در سال 1392 به 42 میلیون لیتر در پایان سال 1395 رسیده است.
به گفته جعفرپور، این طرح همچنین از ابتدای مهرماه 1394 تا پایان شهریور ماه 1395 موجب کاهش قاچاق نفت گاز به میزان روزانه هشت میلیون لیتر می شود.
وی، هزینه اجرای این طرح تا کنون را حدود 60 میلیارد ریال عنوان کرد که صرف ایجاد سامانه، نرم افزارها و زیرساخت ها شده است.
به گفته این مقام مسئول، تا کنون 445 هزار دستگاه خودرو دیزلی در سامانه طرح مذکور،ثبت نام شده است که اطلاعات 324 هزار دستگاه از این تعداد برای دریافت پروانه به شرکت پخش اعلام شده است.
جعفرپور ادامه داد: تا کنون برای 158 هزار دستگاه پروانه صادر شده و حدود 51 هزار دستگاه نیز منتظر تایید دریافت پروانه هستند که در این صورت جمع پروانه های صادره به 209 هزار پروانه می رسد.
مدیر طرح پایش و پیمایش ناوگان دیزلی درون شهری پیش بینی کرد، تا پایان امسال نزدیک 500 هزار دستگاه ناوگان دیزلی باری و مسافری سبک و سنگین در شبکه حمل و نقل شهری کشور سامان داده شود.
وی ضمن توصیه به همه دارندگان وسایط نقلیه دیزلی در شبکه حمل و نقل درون شهری کشور برای ثبت نام در سامانه پایش و پیمایش گفت: در حالی که خودروهای دیزلی دارای پروانه از سهمیه یارانه ای بیش از سه هزار لیتر در ماه برخوردار می شوند، این رقم برای خودروهای ثبت نام نشده در سامانه فقط 300 لیتر در ماه است.
مسئول طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل شهری و تخصیص سوخت مبتنی بر پیمایش نیز در گفت و گو با ایرنا از اتصال سامانه پایش پیمایش به دیگر سامانه های اطلاعاتی مادر کشور نظیر سامانه ثبت احوال و پست خبر داد و گفت: اتصال این سامانه ها، سنجش صحت داده های ورودی را امکان پذیر می سازد و مانع ورود داده های غلط به سیستم می شود.
«محمد عباسی» افزود: با اطمینان می توان گفت: داده های سامانه همه پالایش شده هستند و در آن اطلاعات غلط وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، طرح «پیمایش» یا همان طرح تخصیص سوخت گازوئیل به ناوگان حمل و نقل دیزلی در حوزه بین شهری و درون شهری براساس پیمایش (مسافت طی شده) است که با تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اجرا شده است.

اقتصام**1063** 6075*مصاحبه کننده: رفعت کرمی مهر*انتشار: زهرا هجینی نژاد
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر