ماهان شبکه ایرانیان

کمد لباس خود را از این رو به آن رو کنید

همه‌ ما کم و بیش در انتخاب استایل خود وسواس داریم. این وسواس به مرتب بودن کمدمان نیز، سرایت می کند. اگر به نظم و ترتیب اهمیت می‌ دهید، می خواهیم تجربیات خود را در قالب چند راهکار ساده برای سامان دهی و مرتب کردن کمد لباس، با شما به اشتراک بگذاریم.

همه‌ ما کم و بیش در انتخاب استایل خود وسواس داریم. این وسواس به مرتب بودن کمدمان نیز، سرایت می کند. اگر به نظم و ترتیب اهمیت می‌ دهید، می خواهیم تجربیات خود را در قالب چند راهکار ساده برای سامان دهی و مرتب کردن کمد لباس، با شما به اشتراک بگذاریم.

چارت

با نزدیک شدن سال جدید کم کم باید به این فکر باشید که به اتاق و به‌خصوص کمد لباس خود سروسامانی بدهید. تا موقع عید با کمترین میزان استرس، لباس مورد علاقه‌ خود را انتخاب کرده و بپوشید.

سال 96 باید سال رهایی از کمد به هم ریخته باشد. البته می ‌دانیم کار راحتی نیست، ولی به امتحان آن می ‌ارزد. کافیست از این دید به قضیه نگاه کنید که فقط لباس هایی را نگه دارید که کاملاً اندازه بوده و با سبک پوشش شما همخوانی بیشتری دارد. از شر لباس های بسیار کوچک، بسیار بزرگ و یا آن هایی که بیش از 12 ماه رنگ آفتاب را ندیده‌ اند، خلاص شوید. به سادگی لباس هایی را که لازم دارید نگه داشته و بقیه را به یک فرد نیازمند ببخشید و یا به دیوار مهربانی بیاویزید.

لباس هایی که باید برای استفاده‌ مجدد نگه داریم:

  1. دور ریختنی هالباس‌ های فصلی: کت، ژاکت‌ های زمستانی یا بلوز و بافت ‌های باکیفیت، که در رخت آویز قرار گرفته و بیشترین استفاده را از آن ها می ‌کنید، برای سال بعد  نگه دارید.
  2. لباس های رسمی: بدون شک موقعیت‌های به خصوص، هر روز رخ نمی‌ دهند و شما همیشه باید لباس‌ هایی از این قبیل را در دسترس داشته باشید که در  مواقع ضروری به کارتان بیایند.
  3. لباس‌ های مد روز و پرکاربرد: این لباس ها جذاب ‌ترین بخش کمدتان را تشکیل داده و به آن شخصیت می‌ دهند. همچنین باعث می ‌شوند روال عادی  پوشش شما مقداری دگرگون شود.
  4. لباس های گران ‌قیمتبرای بیشتر شما حداقل یک مورد پیش آمده، که محصولی را با قیمت گزافی تهیه کنید. کفشی که داخل ویترین دیده و نتوانسته ‌اید از خرید آن چشم‌ پوشی کنید. یا کت چرمی که به هنگام ترفیع رتبه، با حقوق خود خریدید. این‌ها جزو مواردی هستند که اعتماد به نفستان را بالا می ‌برند. پس همیشه آن ها را دم دست داشته باشید.
  5. لباس‌ های خاطره ‌انگیز: ژاکت قدیمی هدیه مادر بزرگ، کفش ‌های تخت عروسکی یا کادوی تولدی که نمی‌ توان به این سادگی‌ از آن دل کند. همیشه درون  کمد جایی برای نگه‌داری این دست لباس ها پیدا می‌ شود.

لباس‌ هایی که باید با آن ها خداحافظی کنیم:

  1. جمع آوریلباس‌ های با برچسب قیمت: اگر طی 6 ماه گذشته لباسی را نپوشیده باشید، از این به بعد هم نخواهید پوشید. بهترین کار این است که آن را به شخص  دیگری از اقوام یا افراد نیازمند ببخشید یا آن را بفروشید.
  2. تکه ‌های لباس بی‌ فایده: چند تکه پارچه‌ کوچک برای شما سودی نخواهد داشت، مگر این که تکه‌ بزرگی از یک پارچه‌ استفاده نشده یا قسمتی از لباس فرم  شما باشد.
  3. لباس های کوچک و بزرگ: شاید دل کندن از یک لباس و دور انداختن آن کار ساده ای نباشد، اما احساس ناراحتی درون لباسی که کوچک شده یا خیلی  بزرگ است، از آن هم بدتر است. بهتر است آن را به لیست بخشش به دیگران اضافه کنید.
  4. لباس های خاطره انگیز: اگر لباس دوست داشتنی‌تان نفس‌ های آخر خود را می‌ کشد، لطفاً به فکر بخشیدن آن به دیگران نباشید و آن را دور بیندازید.

حالا که همه چیز به روال عادی برگشت، بخش دوم ماجرا شروع می‌شود، که به اندازه‌ مراحل گذرانده شده اهمیت دارد. وقت آن رسیده که کمد خود را سروسامان دهید.

نوسازی کمد

چوب لباسی

چند چوب لباسی نونوار تهیه کنید و روح تازه ‌ای به کمدتان بدهید. قسمت ‌های شکسته را تعویض و یا تعمیر کنید. آویز هایی که لباس روی آنها نمی لغزد را برای تاپ، لباس ‌های راحتی و کت‌ های سنگین و برای تیشرت و بلوزها هم از آویز های دیگر استفاده کنید. سعی کنید روی همه‌ لباس ها به یک سمت باشد و در صورت امکان اندازه‌ آن ها را از کوچک به بزرگ داخل کمد بچینید. این کار موقع انتخاب لباس دید بسیار خوبی به شما می‌ دهد و در وقت شما نیز صرفه ‌جویی می ‌کند، تا خدای ناکرده برای عکس ‌های اینستاگرام از برنامه عقب نیفتید!

دسته بندی

رنگ بندی

لباس ‌های خود را به بخش ‌های مختلف تقسیم کنید تا موقع آماده شدن، وقت کم نیاورید. ابتدا آن ها را از نظر نوع، دسته بندی کنید. لباس راحتی، تیشرت، دامن، شلوار، پیراهن و … سپس دسته‌ هایی که تعداد زیادی دارند را نیز، از رنگ روشن به سمت تیره مرتب کنید. به‌علاوه، این نظم و ترتیب احساس بسیار خوبی نیز به شما خواهد بخشید.

جدا سازیلباس های دم دستی

لباس هایی که به دردتان نمی‌ خورند را حذف کنید و فقط آن هایی را دم دست نگه دارید که در 2 ماه آینده می ‌پوشید. بقیه را در کمد دیگر یا جعبه ‌های مرتب و جداگانه قرار دهید. جداکردن لباس های فصلی باعث می ‌شود هنگام سفر یا تغییر دمای هوا، موقع بیرون آوردن آن ها همه‌ لباس ها به هم نریزند.

قفسه بندی

قفسه بندی کمد لباس

استفاده‌ درست و بهینه از فضای کمد لباس، مخصوصاً بخش افقی آن که اغلب زیر لباس های آویز خالی است، باعث نظم بیشتر کمد می شود. افزودن قفسه‌ های کوچک یا جعبه های پارچه ای، می ‌تواند بسیار مفید باشد.

هنر چیدمان

تا کردن لباس

در صورتی که امکان آویزان کردن همه‌ لباس ها را ندارید، تنبلی نکرده و بقیه‌ آن ها را تا کنید. هنر تا کردن را می‌توانید از مادرتان هم بیاموزید. کار ساده‌ای است، به خودتان اعتماد داشته باشید.

در نهایت این نکته را به خاطر بسپارید که اصراف نکردن و مرتب بودن همیشه در چیزهایی که مدام می‌شنویم خلاصه نمی‌شود. نظم و ترتیب هم تأثیر چشم‌گیری در بازدهی و روال زندگی شما خواهد داشت. به خودتان قول بدهید در سال آتی هر ماه یک بار، دستی به روی کمد لباس ‌خود بکشید. ساده، بی‌ هزینه، روح نواز!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان