دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور:

سند لباس حلال بر اساس مبانی فقهی شیعه است

قبادی در افتتاحیه بخش بین الملل جشنواره مد و لباس فجر از تدوین سند اولیه لباس حلال خبر داد و افزود: این سند براساس مبانی فقهی شیعه تنظیم شده است.

سند لباس حلال بر اساس مبانی فقهی شیعه است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قبادی در مراسم افتتاح بخش بین الملل ششمین جشنواره مد و لباس فجر که امروز، هفتم اسفندماه در تالار وحدت برگزار شد به اهمیت لباس در انتقال فرهنگ و هویت فرهنگی اشاره و بیان کرد: ایران، سرشار از استعداد، آگاهی و توان فکری و فرهنگی است و لباس به عنوان یک عنصر فرهنگی و هویتی در طول تاریخ مورد توجه بوده و طی سال های اخیر، بیش از گذشته به هنر طراحی لباس پرداخته شده است.

دبیر کارگروه مد و لباس به رشد کمی و کیفی ششمین جشنواره اشاره و بیان کرد: امسال، بیش از 5200 اثر به دبیرخانه رسیده و هنرمندان ما به عناصر فرهنگی، اجتماعی و زیبایی شناختی توجه داشته و آثاری را خلق کرده اند که قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است. از سوی دیگر، در حال حاضر، 70 مرکز علمی و دانشگاهی در کشور ما به موضوع طراحی لباس می پردازند و هر ساله فارغ التحصیلان متعددی را تربیت می کنند.

قبادی در ادامه بیان کرد: ما به لحاظ تکنیک به کار گرفتن هنر طراحی در خدمت تولید در ابتدای راه هستیم اما طراحان و تولیدکنندگان ما کوشیده اند تا تولید پارچه و لباس ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند. علاوه بر این به کیف و کفش و زیورآلات هم توجه ویژه شده است چراکه مد تنها به لباس محدود نمی شود و ملحقات را هم دربرمی گیرد.

او با اشاره به این که ششمین دوره از جشنواره مد و لباس فجر در استان های مختلف برگزار می شود گفت: قرار است به ظرفیت ها و امکانات استان های مختلف ایران هم توجه شود. علاوه براین قرار است با حضور در نمایشگاه های خارجی توان خود را در حوزه طراحی لباس به مردم کشورهای دیگر معرفی کنیم از این رو در نمایشگاه  بلغارستان، روسیه، اسپانیا و ترکیه شرکت کرده ایم.

قبادی همچنین به برند حلال اشاره و بیان کرد: در این مراسم از سند اولیه لباس حلال رونمایی می شود. ما بر آنیم تا با کشورهای اسلامی و همچنین جمعیت مسلمان دیگر کشوها به یک ادبیات مشترک برسیم که استفاده از برند حلال، یعنی لباسی که از ابتدا تا انتها بر اساس اصول اسلامی طراحی و تولید شده، مهم ترین بهانه برای رسیدن به این زبان مشترک است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفت: سند اولیه لباس حلال، براساس مبانی فقهی شیعی نوشته شده و مذاهب غیرشیعی هم می توانند نظرات خود را مطرح کنند. برای مثال ترکیه، مساله چرم را دنبال می کند و از چرم حیواناتی بهره می برد که به شیوه اسلامی ذبح شده اند ما می توانیم این مساله را تنها به چرم محدود نکنیم و به انواع لباس ربط دهیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر