ماهان شبکه ایرانیان

معرفی پانزده اپلیکیشن اندرویدی که هر تلفن هوشمند باید داشته باشد

از میان بینهایت اپلیکیشن موجود برای سیستم اندروید، کدام یک از آن‌ها را می‌توان به عنوان کاربردی‌ترین و مورد نیازترین اپلیکیشن برای تمام کاربران معرفی کرد؟

معرفی پانزده اپلیکیشن اندرویدی که هر تلفن هوشمند باید داشته باشد

از میان بینهایت اپلیکیشن موجود برای سیستم اندروید، کدام یک از آن‌ها را می‌توان به عنوان کاربردی‌ترین و مورد نیازترین اپلیکیشن برای تمام کاربران معرفی کرد؟

این سوالی سخت و بسیار مهم است، چرا که شما تلفن‌های هوشمند روز به روز در حال افزایش است و این حجم از کاربر ماهانه هزاران و یا حتی میلیون‌ها بار موجب دانلود شدن و نصب شدن اپلیکیشن‌های مختلف می‌شود. شاید بسیاری از این استفاده‌ها تنها مدت کوتاهی به طول انجامد و درنهایت کاربر از نرسیدن به انتظارات خود دلسرد شود.

اما اپلیکیشن‌های مختلفی هستند که صرف نظر از مصارف و نیازهای کاربران، باید برروی تلفن‌های هوشمند نصب باشند چرا که درنهایت روزی به کار شما خواهند آمد. در این مقاله به معرفی پانزده اپلیکیشن اندرویدی برتر می‌پردازیم که برروی هر تلفن هوشمند اندرویدی باید نصب باشند!

اگر شما نیز یکی از کاربران این سیستم عامل هستید و می‌خواهید با نصب کردن اپلیکیشن‌های لازم خیال خود را از بابت انجام هر مسئولیتی راحت کنید تا پایان همراه ما باشید.

 

Adobe اپلیکیشن‌های

کمپانی Adobe مجموعه‌ای از برترین و پرکاربردترین اپلیکیشن‌های موجود را عرضه کرده است. این اپلیکیشن‌ها بصورت کلی شامل برنامه‌هایی جهت ویرایش عکس تا ابزار کاربردی و… می‌شوند و از میان آن‌ها می‌توان به Adobe Acrobat (برای مشاهده و خواندن pdf)، Adobe Lightroom و Photo Express (ویرایش عکس)، Illustrator Dra (طراحی و نقاشی)، Scan (اسکنن کننده اطلاعات و مدارک شما)، Premier Clip (ویرایش کننده ویدیو) و… اشاره کرد. برخی از آنان ممکن از برای استفاده از تمام قابلیت‌ها نیازمند حساب کاربری Adobe Creative Cloud باشند اما بسیاری از آن‌ها کاملا رایگان بوده و شما می‌توانید برای دریافت آن‌ها به فروشگاه پلی استور مراجعه کنید.


CamScanner

یکی از محبوب‌ترین اپ‌های موجود در بین کاربران CamScanner – Phone PDF Creator نام دارد که به شما این اجازه می‌هد علاوه بر تبدیل فایل PDF خود به فرمت‌های گوناگون، فایل PDF مخصوص خود را نیز بسازید. این برنامه با استفاده از دوربین تلفن همراه شما به عنوان اسکنر به شما اجازه می‌دهد از صفحات معمولی کاغذ تصویربرداری کرده و سپس با اعمال ادیت‌های مختلف برروی تصاویر فایل PDF آن را بسازید. شما با پرداخت 4٫99 دلار ماهیانه می‌توانید تنظیمات بیشتر برای ادیت کردن را فعال کنید و درغیر اینصورت می‌توانید از ویژگی‌های پیش‌فرض نسخه رایگان آن استفاده کنید.


IFTTT

یکی از قدرتمندترین اپلیکیشن‌های اندروید موجود IFTTT نام دارد. شما می‌توانید بوسیله این برنامه دستوراتی را به تلفن هوشمند خود بدهید تا بصورت خودکار آن‌ها را انجام دهد. یکی از ویژگی‌های این برنامه داشتن ویجتی برای فعال کردن دستورات شماست که به شما این اجازه را می‌دهد تا دستورات خود را به راحتی و هرزمان که مناسب می‌دانستید از طریق صفحه اصلی تلفن خود فعال کرده و برای این کار نیازی به وارد شدن در برنامه نداشته باشید. برای مثال می‌توان به روشن و خاموش کردن برخی تنظیمات، فرستادن یک پیامک مشخص برای فرد تعیین شده و… اشاره کرد. استفاده از این برنامه نیازمند یادگیری‌های ابتداییست تا بتوانید دستورات مورد نظر خود را به درستی پیاده کنید، اما استفاده از آن بسیار جذاب بوده و به شما کمک می‌کند بسیاری از کارهای روزانه خود را بصورت اتوماتیک به تلفن هوشمندتان بسپارید. شما می‌توانید IFTTT را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Google Assistant و Google Now

دستیاران صوتی تلفن‌های هوشمند روز به روز از اهمیت بالاتری برخوردار می‌شوند و اضافه شدن قابلیت‌های جدید به آنان موجب می‌شود نقش مهم‌تری در روند زندگی کاربران ایفا کنند. یکی از مشهورترین و پرمصرف‌ترین دستیاران صوتی حال حاضر، دستیار صوتی پیش فرض سیستم عامل اندروید یا Google Assistant است که برروی تمامی تلفن‌های هوشمند اندرویدی قابل استفاده است. نکته مهم در خصوص این دستیاران صوتی این است که گرچه در گذشته تنها مختص جستجو در سطح اینترنت به منظور پیدا کردن جواب‌ها بودند، امروزه طیف وسیعی از فعالیت‌های گوناگون را انجام می‌دهند و می‌توانند در بسیاری موارد به شما کمک کنند تا با سرعتی بیشتر کارهای خود را انجام دهید. Google Assistant بصورت پیشفرض برروی تلفن‌های هوشمند اندرویدی قابل استفاده است.

یکی دیگر از برترین و پرقدرت‌ترین اپلیکیشن‌های حال حاضر آندروید Google Now نام دارد که بطور پیش‌فرض برروی تلفن‌ هوشمند آندرویدی شما قرار داشته و می‌توانید از آن استفاده کنید. درواقع این اپ چند سال سال پیش معرفی و استفاده شد و در طول این زمان با بروز رسانی‌های مستمر کمپانی گوگل تکمیل‌تر شد و هم‌اکنون یکی از کلیدی‌ترین اپلیکیشن‌های آندروید محسوب می‌شود. Google Now یک دستیار آنلاین است که شما می‌توانید از آن برای مطلع شدن از وضعیت آب و هوا، مدیریت کارها و وظایف، پیدا کردن مقالات و اطلاعات در خصوص نیازمندی‌های شما و… استفاده کنید. حتی این ویژگی وجود دارد تا با استفاده از موتور جستجوگر صدایی گوگل و از طریق صحبت کردن کارهای مد نظر خود را انجام دهید. Google Now Launcher نام اپلیکیشنی است که در واقع مکمل Google Now بوده و صفحه اصلی تلفن همراه شما را کاملا از آن این موتور جستجوگر پرقدرت می‌کند. شما می‌توانید از هر دو اپلیکیشن نام برده بطور کاملا رایگان استفاده کنید.


Google Drive Suite

مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌هایی که بطور مستقیم با Google Drive همکاری می‌کنند با نام Google Drive Suite قابل دانلود هستند که شامل Google Docs، Google Slides، Google Sheets، Google Photos و Google Keep می‌شوند. درواقع تمرکز اصلی این اپلیکیشن‌ها برروی فایل‌های مدارک و اسلاید شوهاست. همچنین می‌توانید به وسیله این برنامه‌ها از تصاویر خود بک‌آپ گرفته و فایل‌های خود را ذخیره کنید. نکته موجود در خصوص این برنامه‌ها آن است که تنها فضایی بالغ بر پانزده گیگابایت بصورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد و برای افزایش آن می‌بایست از پرداخت درون برنامه‌ای استفاده کنید.


Google Translate

نیازی به معرفی گوگل‌ترنزلیت نیست چرا که اکثر کاربران اینترنتی آشنایی کامل با این وبسایت/اپلیکیشن فوق‌لعاده کارآمد دارند. اپلیکیشن گوگل ترنزلیت به شما این اجازه را می‌دهد تا با دانلود کردن دیتای 52 زبان مختلف اقدام به استفاده از آن در حال آفلاین کنید. همچنین این قابلیت وجود دارد تا در آن واحد با شخصی صحبت کرده و به ترجمه صحبت‌ها از طریق این اپ بپردازید. یکی از نکات مثبت گوگل‌ترنزلیت نسبت به دیگران دیتابیس گسترده و قدرت‌مند گوگل است که به کاربران ترجمه‌ای با دقت بسیار بالا، در حد یک فرد مترجم، ارائه می‌کند. Google Translate بصورت کاملا رایگان از فروشگاه قابل دانلود است.


LastPass Password Manager

LastPass نام یک سرویس اینترنتی معروف است که با دریافت اطلاعات کاربران بطور اتوماتیک شروع به ساخت و نگهداری پسوردهای ویژه‌ای برای شما می‌کند که از امنیت بسیار بالایی برخوردارند. این وبسایت انواع و اقسام سرویس‌های امنیتی را در اختیار کاربران می‌گذارد و شما می‌توانید از اپلیکیشن اندرویدی آن بطور رایگان استفاده کرده و یا برای استفاده از آن برروی تمامی دستگاه‌های الکترونیکی مانند کامپیوتر و… بطور سینک شده یا همزمان سالیانه مبلغ 12 دلار را پرداخت کنید.


Microsoft اپلیکیشن‌های

مایکروسافت با قدرت تمام در عرصه اپلیکیشن‌های هوشمند ظاهر شده و طی چند سال گذشته توانسته فعالیت بسیار موفقی را در این زمینه داشته باشد. در این میان می‌توان به کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های حال حاضر در میان کاربران مانند Microsoft OneDrive، Microsoft Office Suit، Microsoft Launcher، Microsoft Authenticator، Office Lens، Remote Desktop و… اشاره کرد. اپلیکیشنی مانند To Do نیز به سادگی توانسته اپلیکیشنی مانند Wonderlist را برروی پلی استور کنار زده و موفقیت زیادی را از آن خود کند. بسیاری از اپلیکیشن‌های نام برده بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور قابل دریافت هستند و برای استفاده برخی از آن‌ها نیاز به حساب کاربری Office365 دارید تا به تمام ویژگی‌های موجود دسترسی پیدا کنید.


PushBullets

اگر تصمیم دارید تلفن هوشمند خود را به کامپیوترتان متصل کنید، PushBullets می‌تواند یک اپلیکیشن فوق العاده کاربری برای شما محسوب شود. بوسیله این اپلیکیشن می‌توانید با استفاده از کامپیوتر و از طریق تلفن هوشمندتان به ارسال پیام کوتاه، انتقال سریع فایل‌ها، مشاهده نوتیفیکیشن‌ها و… بپردازید. نسخه رایگان برنامه از طریق فروشگاه پلی استور قابل دریافت است و قابلیت‌های مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد، اما با پرداخت درون برنامه‌ای و خرید نسخه حرفه‌ای اپلیکیشن به قابلیت‌های بسیار کاربردی‌تری دسترسی پیدا خواهید کرد.


Slack

Slack یک اپلیکیشن مخصوص و حرفه‌ای برای گفتگو و چت کردن است از ابتدا برای محیط کاری و بیزینس در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید کانال‌هایی با موضوعات مختلف ساخته و هریک از آنان را برای کاری خاص یا دسته‌ای از افراد اختصاص دهید. Slack از یک مسنجر معمولی کاربردی‌تر است چرا که ویژگی‌های خاص زیادی دارد و می‌تواند با دیگر پیام رسان‌ها یا شبکه‌های اجتماعی مانند Asana، Giphy، Google Drive، توییتر، Zendesk و برخی دیگر از ابزار کاربردی ترکیب شود. همچنین Slack تنها محدود به پیام‌های متنی نیست و می‌توانید برای دوستانتان ویس یا پیام صوتی نیز بفرستید. از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توان به چت شخصی یا گروهی، قابلیت آپلود نمونه‌های مختلفی از فایل‌ها و همچنین اپلیکیشن نسخه کامپیوتر یا تحت وب اشاره کرد که می‌توانید بدون بوسیله آنان حتی بدون نیاز به تلفن هوشمندتان پیام رسان خود را کنترل کنید. شما می‌توانید Slack را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


Solid Explorer

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران با فایل بروزرهای پیش فرض سیستم عامل آندروید دارند ساده بودن و عدم وجود آپشن‌های بیشتر پیش پای آنان است. خوشبختانه اپلیکیشن‌های زیادی با ویژگی‌ها و آپشن‌های گوناگون وجود دارند که می‌توانند جایگزین شده و وظایف مورد نظر شما را به خوبی انجام دهند. Solid Explorer یکی از برترین اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه است که با طراحی زیبا و عملکرد پرقدرت خود می‌تواند به خوبی جایگزین فایل بروزر اصلی تلفن همراه شما شود. Solid Explorer دارای یک ورژن کوتاه مدت 14 روزه است که می‌توانید از آن استفاده کرده و سپس می‌بایست برای خرید آن مبلغ 2٫99 را پرداخت کنید.


Tasker

Tasker به شما این اجازه را می‌دهد تا به راحتی هر دستور مورد نظر خود را نوشته و اجرا کنید. البته کار با این اپلیکیشن کمی پیچیده است اما اگر صبور باشید و تحمل کنید با توجه به همگام بودن آن با بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر، دستورات کاربردی و سنگینی را به راحتی اجرا کرده و از ساده‌تر شدن کار خود لذت ببرید. برای یادگیری این دستورات ویدیوها و مقالات مختلفی در وبسایت‌های مختلف قرار داده شده است که درصورت نیاز می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. Tasker با قیمت 2٫99 دلار از فروشگاه پلی‌استور قابل دریافت است.


TickTick

TickTick را می‌توان به عنوان یکی از برترین اپلیکیشن‌های تنظیم قرارهای کاری یا لیست انجام کارها دانست و به این خاطر نیز جزو پرکاربردترین اپلیکیشن‌های اندروید محسوب می‌شود. در این برنامه می‌توانید انواع و اقسام لیست‌های مختلف مانند لیست خرید خانه را تنظیم کنید تا در موقع نیاز بدون جا انداختن موردی خرید خود را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید لیست‌ها یا برنامه‌های خود را در اختیار دوستان یا همکارانتان قرار دهید و این کار به سادگی و از طریق خود اپلیکیشن انجام میگیرد. قابلیت‌های دیگر برنامه شامل تقویم، ویجت و قسمتی برای نوت برداری می‌باشد که در بسیاری از مواقع کاربردی خواهد بود. نسخه رایگان TickTick دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی است که قطعا می‌تواند هر کاربری را راضی کند، اما برای دسترسی به ویژگی‌های نسخه حرفه‌ای نیاز دارید سالیانه مبلغ 27٫99 دلار را پرداخت کنید.


WiFiAnalyzer

WifiAnalyzer یک اپلیکیشن آنالیز یا بررسی کننده وضعیت اینترنت Open Source است. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد علاوه بر مشاهده وضعیت وای‌فای خودتان وضعیت اینترنت دیگر وای‌فای‌های موجود در منطقه‌تان را نیز بررسی کنید. اما چرا باید از اپلیکیشنی با این خصوصیات استفاده کنید؟ شما به وسیله این برنامه می‌توانید مشاهده کنید که آیا کانالی مشترک بین وای‌فای شما و وای‌فایی دیگر وجود دارد یا نه (که می‌تواند کیفیت کانکشن و سرعت اینترنت شما را تحت تاثیر قرار دهد). همچنین می‌توانید مالیکت وای‌فای‌های اطرافتان را بررسی کنید، گراف‌های مرتبط با سرعت و قدرت امواج اینترنت را بررسی کنید و… . اطلاعاتی که از طریق WifiAnalyzer به دست می‌آورید می‌توانند بسیار سودمند باشند. شما می‌توانید این اپلیکیشن را بصورت رایگان از فروشگاه پلی استور دریافت کنید.


YouTube

نیازی به معرفی یوتیوب نیست! بزرگ‌ترین سرویس ویدیویی جهان که میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان روزانه از آن استفاده می‌کنند. البته این اپلیکیشن دیگر محدود به ویدیو نیست و مدتی است که وارد موسیقی نیز شده است. شما می‌تواند در خصوص هر موضوعی و هر مشکلی در یوتیوب سرچ کنید و ویدیوهای مربوطه را مشاهده کنید و از آن‌ها استفاده کنید. استفاده از یوتیوب برای تمام کاربران رایگان است و شما می‌توانید به راحتی از اپلیکیشن پیش فرض آن که برروی تلفن‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد استفاده کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان