بیماری‌های عجیب‌و‌غریب و باورنکردنی

نوعی بیماری وجود دارد که باعث می‌شود فرد مبتلا تصور کند مرده متحرک است. این تنها نمونه‌ای از بیماری‌های عجیب و غریبی است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

بیماری‌های عجیب‌و‌غریب و باورنکردنی

نوعی بیماری وجود دارد که باعث می‌شود فرد مبتلا تصور کند مرده متحرک است. این تنها نمونه‌ای از بیماری‌های عجیب و غریبی است که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

جهان هستی بسیار بزرگ است و به همان نسبت بیماری‌هایی که وجود دارند، گسترده هستند. در ادامه به 13 بیماری عجیب و غریب پزشکی که هرگز نامشان را نشنیده‌اید، اشاره می‌کنیم.

1. غفلت یک سویه

غفلت یک سویه (Hemispatial neglect) یک وضعیت پزشکی عجیب و غریب و جالب است که در اثر آسیب به یک سمت از مغز به وجود می‌آید؛ به طوری که یک سمت جهان (راست یا چپ) توسط فرد مبتلا به طور کامل نادیده گرفته می‌شود. اگر از یک فرد مبتلا به نادیده نیم‌کره بخواهیم یک دایره رسم کند، یک نیم دایره رسم خواهد کرد.

متأسفانه، بهبود این وضعیت پزشکی آهسته و طولانی مدت است.

2. سندروم مرد سنگی

یک وضعیت پزشکی خاص به نام «سندرم مرد سنگی» وجود دارد که در آن، عضلات و دیگر بافت‌های نرم انسان به استخوان تبدیل می‌شود و تاکنون هیچ درمانی برای این بیماری عجیب و غریب کشف نشده است.

از هر 2 میلیون نفر تنها یک نفر دچار این بیماری می‌شود. علائم ابتدایی فرد مبتلا به این سندروم در دوران نوزادی، شکل غیر طبیعی انگشتان پا است. زمانی که بدن فرد مبتلا به مرور زمان رشد می‌کند، برآمدگی‌های دردناکی روی کمر، سر، گردن و شانه‌ها به وجود می‌آید.

3. بی‌خوابی مرگبار خانوادگی

نوع نادری از بی‌خوابی مزمن به نام «بی خوابی مرگبار خانوادگی» وجود دارد که منجر به مرگ می‌شود. این بیماری در اثر ژنی که از طرف والدین به فرزند به ارث می‌رسد، ایجاد می‌شود و تا زمانی که بیمار به سن 40 یا 50 سالگی برسد، نهفته باقی می‌ماند.

ظاهر در سال 2004 مردی به نام تای ناک در ویتنام ادعا کرد که از سال 1973 (حدود 31 سال) نخوابیده است. دانشمندان معتقدند که ناک در واقع بدون اینکه خودش متوجه شود، در طول روز چرت‌های بسیار کوتاه مدتی داشته است.

4. سندروم ایکس یا بیماری ضدپیری

بروک گرینبرگ در سال 1993 متولد و در سال 2013 درگذشت. بروک در زمان مرگش 20 ساله بود، اما شبیه یک کودک نوپا به نظر می‌رسید. این دقیقاً اتفاقی است که سندرم ایکس ایجاد می‌کند. این سندروم به عنوان بیماری ضد پیری شناخته شده و تنها 6 نفر در سراسر جهان دچار این سندروم هستند. افراد مبتلا علاوه بر از دست دادن قابلیت رشد فیزیکی، رشد ذهنی نیز ندارند. با این حال، بیمار چندین دهه زندگی می‌کند. طبق تخمین محققان، سن عقلی بروک مانند یک بچه 9 ماه تا یک سال بوده است.

تاکنون کسی نمی‌داند چه چیزی باعث این اختلال می‌شود و چگونه باید آن را درمان کرد.

5. سندروم مرد آبی

مردی به نام پاول کاراسون پس از تغییر رنگ پوستش به رنگ آبی، شهرت جهانی زیادی به دست آورد. پوست وی پس از چند سال خوددرمانی آبی رنگ شد. پائول ملقب به پاپا اسمرف دچار بیماری به نام «آرجیریا» بود؛ اما اختلال دیگری به نام «متهموگلوبینمی» نیز وجود دارد که منجر به آبی شدن پوست می‌شود.

6. ویتزلساکت

فرد مبتلا به بیماری ویتزلساکت، تمایل دارد در نامناسب‌ترین شرایط جوک‌ بگوید. این اختلال عصبی منجر به گفتن حرف‌های بی‌معنی می‌شود، حتی اگر اطرافیان فرد با ایما و اشاره به وی بفهمانند که حرف‌هایش نامناسب است، وی به کار خود ادامه خواهد داد.

7. هایپرتیمیژا

افراد مبتلا به هایپرتیمیژا، بسیار شیفته گذشته خود هستند. این افراد در یادآوری گذشته خود توانایی فوق‌العاده‌ای دارند. این وضعیت عجیب به عنوان حافظه شرح حال قوی نیز شناخته می‌شود.

8. ایکتیوز شطرنجی

یک بیماری ژنتیکی جدی که در آن پوست انسان 10 برابر ضخیم‌تر شده و بسیار سریع‌تر رشد می‌کند. بدن یک کودک مبتلا با لایه‌های ضخیم پوست زره‌مانند پوشیده شده و به جای چین خوردگی‌های معمولی یک پوست، ترک‌های عمیقی بر روی پوستش وجود دارد.

با فناوری امروزی این بیماری از طریق سونوگرافی سه بعدی تشخیص داده می‌شود.

9. کهیر آکوآژنیک

این بیماری فرم عجیب و غریبی از یک بیماری فیزیکی است که در آن بیمار هر زمان که با آب تماس پیدا کند، کل بدنش کهیر می‌زند. کهیر آکوآژنیک ربطی به فصل و یا درجه حرارت آب ندارد و احتمال بروز این بیماری در زنان بیشتر است.

10. سندروم دست بیگانه

در این اختلال نادر یکی از دست‌ها به طور غیر ارادی و بدون آگاهی بیمار، حرکت می‌کند. گاهی اوقات فرد بیمار برای مهار این حرکت غیر ارادی مجبور می‌شود از دست دیگرش کمک بگیرد.

11. ادراک‌پریشی چهره‌ها

در این بیماری شخص قابلت تشخیص چهره را از دست می‌دهد. این بیماری هم می‌تواند مادرزادی باشد و هم به دلیل آسیب شدید مغزی بروز می‌دهد. 2٫5 درصد مردم جهان از این بیماری رنج می‌برند.

12. توهم کاپگراس

این بیماری نوعی توهم است که بیمار معتقد است یکی از عزیزانش مانند دوست، مادر یا پدر، همسر یا هر عضو نزدیک دیگری از خانواده توسط یک فرد مکار که دقیقاً شبیهش است، جایگزین شده است.

این توهم معمولاً در افرادی مشاهده می‌شود که دچار اسکیزوفرنی پارانویا یا زوال عقل یا آسیب‌های مغزی دیگر هستند.

13. خودمرده پنداری

در این بیماری، فرد مبتلا متقاعد شده که مرده است. طبق یک تحقیق از 100 نفر که فکر می‌کردند جنازه متحرک هستند، 69 درصد افراد شرکت‌کننده در تحقیق وجود خود را انکار می‌کردند و به شدت افسرده و از خود بیزار بودند.

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر