عوامل تهدید کننده سلامت آب تهران چیست؟

در حال حاضر کیفیت آب تهران در حد استاندارهای بین المللی است اما عواملی وجود دارد که می‌تواند کیفیت آب را تهدید کند.

به‌گزارش ایسنا، بر اساس تعریف سازمان بهداشت جهانی آب آشامیدنی سالم آبی است که PH آن از 8 کمتر، میزان کلر بین نیم تا 0.8 درصد و کدورت نیز از یک کمتر باشد و بعد از نیم ساعت زمان تماس، کلر نیم تا 0.8 درصد بماند، 99.99 درصد از آن آب‌ها کسر و با اطمینان می‌توان از آن آب استفاده کرد.

بر همین اساس نیز تمام سیستم‌های آنلاین آزمایشگاه‌های بررسی کیفیت آب تهران بر اساس همین شاخص تعریف شده‌اند و باید گفت که آب تهران از سطح پایداری بسیار مناسبی برخوردار است.

همچنین تمام مناطق تهران به لحاظ کیفیت در حد استاندارد 1053 و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته و کیفیت به صورت لحظه به لحظه رصد می‌شود، به طوری‌که علاوه بر 60 آزمایشگاه تخصصی تنها در شهر تهران حدود 313 سیستم آنلاین در استان تهران وجود دارد که موجب می‌شود کیفیت آب در تمام لحظات پایش شود.

از سوی دیگر کیفیت آب بعد از بررسی در آزمایشگاه زمانی که در شبکه توزیع نیز قرار گرفت، توسط سیستم‌های آنلاین مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: 125 پارامتر در استاندارد 1053 وجود دارد که شرکت آب و فاضلاب نیز تمام این پارامترها را برای ارزیابی آب در نظر می‌گیرد و باید گفت که بیش از 93 درصد کار ارزیابی در تهران به صورت سیستماتیک صورت می‌گیرد.

با این وجود در این بین عواملی وجود دارد که می‌تواند کیفیت آب تهران را به مخاطره بیندازد که در این بین می‌توان به انشعابات غیرمجاز شهرداری‌ها، وجود آبرسانی‌های خصوصی، تهدیدات خط آبرسانی غرب و مخاطرات بهداشتی آلودگی منابع آبی توسط سایر سازمان‌ها اشاره کرد.

علاوه بر این آلودگی منابع ابی به دلیل عدم وجود حریم کیفی رودخانه‌ها، عدم نظارت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر کیفیت آب خروجی از دستگاه‌ها تصفیه آب، عدم وجود راهکارهای کارشناسی جهت رفع چالش موجود در حوزه آب تهران، کمبود قوانین مرتبط با سلامت روانی آب در شبکه‌های فضای مجازی، پارامترهای سامانه مدیریت انرژی و وضعیت روشن یا خاموش بودن تجهیزات عوامل تهدید کننده آب تهران شناخته می‌شود.

طی سال‌های گذشته اقدامات متعددی برای افزایش کیفیت آب تهران صورت گرفته که همین مساله نیز موجب شده اکنون وضعیت منابع آبی تهران به لحاظ کیفی مطلوب باشد اما لازم است برای مقابله با چالش‌های موجود نیز تدابیری لحاظ شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر