برومندی در موافقت با کلیات لایحه بودجه :

برداشت از صندوق توسعه نقاط قوت بودجه ۹۷ است

عضو کمیسیون امنیت ملی در موافقت با لایحه بودجه، برداشت از صندوق توسعه برای افزایش توان دفاعی و اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار را از نقاط قوت لایحه بودجه خواند.

برداشت از صندوق توسعه نقاط قوت بودجه 97 است

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در موافقت با کلیات لایحه بودجه گفت: امروز بودجه ای به مجلس ارائه شده است که می تواند بخشی از مسائل و مشکلات کشور را در سال 97 برطرف کند. ریاست مجلس مواردی را در ابتدای سال به عنوان مشکلات اساسی کشور عنوان کرده است که باید حل شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: امروز کشور ما تحت تحریم قرار دارد و با توجه به بضاعت کشور، کمیسیون تلفیق با همکاری دولت گزارشی را در مورد لایحه بودجه به مجلس ارائه داد.

وی اظهار داشت: کمیسیون تلفیق اجازه نداد قیمت حامل های انرژی افزایش یابد و از سایر منابع 56 هزار میلیارد تومان به اشتغال اختصاص داد.

وی توجه به اشتغال نخبگان، زندانیان آسیب دیده، کمک به صندوق حمایت از ایثارگران، معافیت مالیاتی حقوق های زیر 2 میلیون و 300 هزار تومان را از نقاط قوت لایحه بودجه خواند و افزود: کمیسیون تلفیق اجازه افزایش تعرفه ها در هیچ یک از حامل های انرژی را به تصویب نرساند.

نماینده مردم مرودشت رعایت برنامه ششم توسعه را یکی از نقاط قوت بودجه 97 خواند و گفت: مجوز برداشت 300 میلیون دلاری از صندوق توسعه ملی را برای اجرای طرح های آبیاری تحت فشار، اختصاص 7 هزار و 500 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای اجرای طرح تحول سلامت نیز از مزایای مهم لایحه بودجه 97 است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: برای پویایی اقتصاد و برون گرا کردن تجارت کشور باید معاملات تجاری با سایر کشورها افزایش یابد. به همین دلیل حدود 100 هزار میلیارد تومان برای توسعه سواحل مکران جهت معاملات تجاری و دریایی اختصاص یافته است.

وی برداشت 2.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای افزایش توان دفاعی را اقدامی مهمی در راستای افزایش قدرت نظامی کشور خواند و اظهار داشت: در لایحه دولت مقرر شده بود برای پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش 3 هزار و 500 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برداشت شود اما کمیسیون تلفیق مقرر کرد از محل دریافت از شرکت ها 5 هزار و 200 میلیارد تومان به این امر اختصاص یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر