به دلیل تجاوز به حریم ریلی

ورود اتریش به توسعه مناطق ویژه علم و فناوری آذربایجان و بوشهر

تهران-ایرنا- معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور توسعه همکاری های مشترک علمی و تحقیقاتی و نهایی کردن توافقات ایران و اتریش در زمینه توسعه مناطق ویژه علم و فناوری کشورمان عازم وین شد.

ورود اتریش به توسعه مناطق ویژه علم و فناوری آذربایجان و بوشهر
دکتر وحید احمدی در راس هیاتی از اعضای شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری (عتف) با هدف دیدار با دبیرکل یونیدو، نشست دوجانبه با وزیر فناوری و حمل و نقل اتریش و ملاقات با رییس موسسه فناوری اتریش و همچنین دیدار با مقامات علمی و فناوری اتریش به این کشور سفر کرده است.
وی درباره برنامه های این سفر کاری که از امروز 16 اسفندماه به مدت سه روز دنبال خواهد شد، به خبرنگار علمی ایرنا گفت: در این سفر علاوه بر دیدار و تعامل با مقامات وزارت فناوری اتریش و برخی از مقامات علمی و فناوری و مدیران موسسات فناوری آن کشور، تلاش خواهد شد زمینه مناسبی جهت جلب سرمایه گذاری خارجی و انتقال فناوری از کشور اتریش فراهم شود.
دبیرکل شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری از اتریش به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته از نظر فناوری در اروپا یاد کرد و گفت: سابقه همکاری های علمی و فناوری ایران و اتریش بیش از 150ساله است و اتریشی ها اولین معلمان مدرسه دارالفنون بودند از همین رو تقویت همکاری های علمی بین دانشگاهها و مراکز علمی و فناوری دو کشور مورد تاکید هر دو طرف است.
وی به تجربیات اتریشی ها در توسعه مناطق ویژه علم و فناوری اشاره کرد و افزود: تمایل زیادی در اتریش برای سرمایه گذاری و انتقال تجربه تشکیل مناطق ویژه علم و فناوری به ایران وجود دارد که خوشبختانه در دو سال اخیر همکاری های بسیار خوبی میان دو کشور صورت گرفته است.
احمدی ادامه داد: پروژه ای با یونیدو و انستیتو فناوری اتریش (Austrian Institue of Technology ) داریم و قرار است با همکاری وزارت فناوری اتریش، این موافقت را نهایی کنیم و طرف اتریشی قرار است در مناطق ویژه علم و فناوری ما همکاری داشته باشند که این کار از مناطق ویژه علم و فناوری در استانهای آذربایجان و بوشهر آغاز خواهد شد.
وی با توضیح این که موضوع همکاری با یونیدو، توسعه مناطق ویژه علم و فناوری است، ادامه داد: پنج منطقه ویژه علم و فناوری در کشور وجود دارد که به مشاور بین المللی نیاز داشتند و یونیدو این مهم را پذیرفته است و علاوه بر این، چندین مرکز پژوهشی بزرگ مثل AIT اتریش را به ما معرفی کرده است.
معاون پژوهشی وزارت علوم با بیان اینکه طی سه سال اخیر سطح همکاری های صنعتی و فناوری بین ایران و یونیدو افزایش چشمگیری داشته است، گفت: در تلاش هستیم از این ظرفیت، حداکثر استفاده را برای تقویت نیروی دانشی و مهارتی مورد نیاز بخش صنعت به عمل آوریم که در دولت یازدهم برنامه ها و اقدامات خوبی هم از طرف شورای عالی عتف و هم از طرف وزارت صنعت، معدن وتجارت برای بهره گیری از این ظرفیت های یونیدو انجام گرفته است.
علمی**1055**1440
خبرنگار : زینب کارگر **انتشار: معصومه گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:irnaelm@https://telegram.me
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان