ماهان شبکه ایرانیان

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مطرح کرد:

کمبود وحشتناک بودجه مانع فعالیت‌های فرهنگی در استان کرمانشاه نشد

کرمانشاه- مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دوران مدیریتش در استان گفت: با همه ناملایمات و کمبود وحشتناک بودجه لحظه‌ای دریغ نکردم.

کمبود وحشتناک بودجه مانع فعالیت‌های فرهنگی در استان کرمانشاه نشد

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رحیمی زنگنه امروز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که در محل مجتمع فرهنگی و هنری انتظار برگزار شد، گفت: بنده تنها مدیر کلی هستم که در سال 92 با حکم جناب آقای جنتی مسئولیت را پذیرفتم.

وی افزود: علی رغم محدودیت‌ها و مشکلاتی که  وجود داشت به حمدالله توانستیم در این مدت برنامه ها را به نحو شایسته انجام دهیم.

رحیمی زنگنه خاطر نشان کرد: این در حالی است که بودجه انجام کارهای فرهنگی در یک استان 2 میلیون نفری با 14 شهرستان 300 میلیون تومان است و با این مبلغ آیا می شود کارها را به درستی پیش برد!؟

وی به توقعات اصحاب فرهنگ اشاره کرد و بیان داشت: این توقعات بسیار بجاست چرا که آنها بستر مناسبی برای رشد هنری و فرهنگی می خواهند.

رحیمی زنگنه با بیان این نکته که اگر بودجه در اختیار من بود کرمانشاه را متحول می کردم، یادآور شد: با همه ناملایمات و کمبود وحشتناک بودجه لحظه ای دریغ نکردم.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: با اجرای برنامه های مناسبتی مخالف بودم اما با تمام کوشش به برنامه‌های اصلی پرداختم و توانستم در مدت سه سال برنامه های بسیاری را اجرا کنیم.

وی افزود: از جمله برنامه های شاخص طی این مدت می توان به اجرای " اردیبهشت تئاتر ایران" - که در هیچ دوره ای از تهران خارج نشده بود و ما توانستیم در سال 93 آنرا در طاق بستان کرمانشاه با حضور هنرمندانی همچون سالار عقیلی آن را اجرا کنیم- اشاره کرد.

رحیمی زنگنه با اشاره به توانایی های استان کرمانشاه برای اجرای برنامه های فرهنگی، ابراز داشت: باید با برگزاری برنامه های مختلف، بزرگان و فرهیختگان استان کرمانشاه را به کشور بشناسانیم.

وی گفت: همچنین علی رغم کمبودهای مالی توانستیم 3 دوره جشنواره فجر برگزار کنیم و حتی رشته موسیقی را در دانشگاه ایجاد کنیم.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: طی این مدت بیش از 50 کتاب رونمایی کردیم و تعداد ناشرین دو برابر شد و اکنون 50 ناشر داریم.

وی با اشاره به کسب مقام برتر در حوزه برپایی نمایشگاه کتاب اظهار داشت: برگزاری 4 دوره نمایشگاه کتاب از جمله فعالیت ها طی این مدت بود و کمبود بودجه هیچگاه نتوانست این کار را تعطیل کند.

رحیمی زنگنه ابراز داشت: با همه مشکلات طی این مدت توانستیم برنامه طرح انتخاب کتاب سال استان را برگزار کنیم و این در حالی است که فقط استان یزد قبل از ما این برنامه را توانسته بود اجرا کند.

رحیمی زنگنه به ابتکارت انجام شده در استان کرمانشاه توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اشاره ای کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر کرمانشاه  یکی از غمگین ترین شهرهای ایران است به همین دلیل برای شاد کردن مردم این شهر بیش از 250 کنسرت بی حاشیه در استان برگزار شد.

وی ابراز داشت: طی این مدت کانون های مساجد رشد 45 درصدی داشته و تا کنون 550 کانون مساجد تاسیس و موسسات قرآنی نیز رشد بسیاری داشته است.

به گفته مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، افتتاح خانه هنرمندان از دیگر اقدامات شایسته طی دوران مدیریت وی است.

وی به طلب عمرانی به میزان  14 میلیارد اشاره کرد و افزود: در بحث پروژ های عمرانی 35 هزار متر مربع فضای فرهنگی دارا هستیم و 30 هزار متر مربع در دست اقدام است.

رحیمی زنگنه گفت: در سفر دکتر نوبخت با طرح نامه ای برای جشنواره بین المللی اقوام درخواست 950 میلیون تومان بودجه برای اجرا برنامه کردیم که نصف بودجه را از منابع استانی و نصف دیگر را از وزارت کشور برای اجرای این همایش بزرگ توانستیم تهیه کنیم.

مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حجت الاسلام جعفری از سنندج برای قبول این مسئولیت به استان کرمانشاه آمده، افزود: اگر طی این سه سال و نیم اقداماتی صورت گرفته به پاس زحمات کارمندان این اداره کل بوده و مردم با حضور 6 هزار نفری در همایش بین المللی اقوام مراتب تقدیر خود را از ما داشتند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان