ماهان شبکه ایرانیان

با کارمندان جوانِ بی حوصله چه باید کرد؟

تحقیقات نشان داده جوانان متولد هزاره جدید ( در رده سنی ۲۱ تا ۲۴ سال) تقریبا دو برابر بیشتر از بیبی بومرها در محل کار کسل و بی حوصله می شوند و جالب است بدانید که این نسل مسن تمام تلاش خود را در یادگیری فرایند کار با خیلی از نرم افزارهایی که برای یک جوان متولد قرن ۲۱ آسان به نظر می آیند، به کار می گیرد اما باز هم از نظر سرعت به مراتب کندتر از آنها پ ...

با کارمندان جوانِ بی حوصله چه باید کرد؟

تحقیقات نشان داده جوانان متولد هزاره جدید ( در رده سنی 21 تا 24 سال) تقریبا دو برابر بیشتر از بیبی بومرها در محل کار کسل و بی حوصله می شوند و جالب است بدانید که این نسل مسن تمام تلاش خود را در یادگیری فرایند کار با خیلی از نرم افزارهایی که برای یک جوان متولد قرن 21 آسان به نظر می آیند، به کار می گیرد اما باز هم از نظر سرعت به مراتب کندتر از آنها پیش می رود.

یکی دیگر از یافته های این تحقیق که توسط Udemy (موسسه ی آموزشی آنلاین) صورت گرفته این است که احتمال استعفا دادن جوانان متولد قرن 21 از کارشان در سه تا شش ماه آغازین کار زیاد است. اما دلیل کسل شدن آنها این نیست که نخواهند مسئولیت بپذیرند بلکه این است که کارها را به سرعت انجام می دهند و بعد از آن از بیکاری حوصله شان سر می رود.

چه بسا این جوانانی که با تکنولوژی نیز آشنایی دارند راهی برای تمام کردن سریع تر کارهای شان می یابند و به جای اینکه ساعات بسیاری را به کار اختصاص دهند، هوشمندانه تر کار می کنند.

این نیروی کار کارآمد اما کسل برای مدیران مشکلاتی را به بار آورده است. زیرا در محیطی که یک کارمند مسن با سرعتی کمتر به انجام امور می پردازد، جوانی هست که کارش را انجام داده و ساعات بیکاریش را به بطالت می گذراند. برقراری تعادل میان این دو برای یک مدیر سخت است.

این اتفاق به هر حال خیلی بد هم نیست. موسسه ی Intelligent Group تحقیقی روی جوانان انجام داده که براساس نتایج آن، جوانان ترجیح می دهند درآمد سالانه شان 40 هزار دلار باشد اما از کارشان لذت ببرند تا اینکه 100 هزار دلار باشد اما کار کسل کننده ای داشته باشند.

شاید فکر خوبی نباشد، اما می توانید کار دلخواه یک جوان را به او بدهید آنهم با حقوق کمتر! به هر حال آمار این جمله را تایید می کند.

یکی دیگر از یافته های موسسه ی Udemy این است که 80٪ کارمندان به محیط کاری علاقه دارند که دوره های آموزشی برای آنها برقرار کند. مدیران می توانند از این فرصت استفاده کرده و با برقرار کردن دوره های آموزشی و چالشی برای کارمندان، هم آنها را به کار علاقمند کنند هم باعث رشد شرکت شان شوند.

Shimkus مدیر موسسه ی مذکور:

«به یاد داشته باشید کارمندان شما انسان هستند نه اعداد و ارقامی که آمار به شما می دهد. به نظراتشان به خوبی گوش دهید و آموزش های مربوط به رشته ی خودشان یا رشته های دیگری که مورد علاقه ی آنها نیز هست، را برگزار کنید. از مهارت های جانبی که می تواند برای همه مفید باشد مانند آموزش زبان بدن، تکنیک های قوی کردن حافظه و ... نیز استفاده کنید.»

با فراهم آوردن چنین شرایطی هم کارمندان خوشحال تری خواهید داشت هم نیروی کار جوان تان بهترین استفاده را از وقتش خواهد برد. شاید در آینده از این کارمندان برای جایگاه های کلیدی کار استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان