نماینده ولی فقیه در هلال احمر خبر داد

بازپس‌گیری موقوفات هلال احمر از وزارت بهداشت/ وظیفه من جلب اعتماد مردم برای ادامه کمک های مردمی است

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان این که تعدادی موقوفات هلال احمر در اختیار سایر دستگاه ها قرار دارد، گفت: برنامه بازپس‌گیری این موقات را داریم.

بازپسگیری موقوفات هلال احمر از وزارت بهداشت/ وظیفه من جلب اعتماد مردم برای ادامه کمک های مردمی استبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین معزی نماینده ولی فقیه در نخستین نشست خبری خود از زمان تقبل مسئولیت در هلال احمر با حکم ولی فقیه اظهار داشت: خوشبختانه تمامی اهداف چهارگانه هلال احمر و وظایف آن با تعالیم اسلامی و ایرانی همخوانی دارد.

وی در مورد نقش نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: این جمعیت مردمی است و در مواقعی به دولت نیز کمک می کند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی ادامه داد: مردم با وقف کردن، صلح کردن اموال خود به هلال احمر کمک می کنند و برای این که مردم مطمئن شوند آنچه وقف کرده اند در محل مورد نظر دیده شود، برای همین لازم است تا ولی فقیه بر امور نظارت داشته باشد.

وی تصریح کرد: حضرت امام آیت الله غیوری را بنا به درخواست مردم به عنوان نماینده خود انتخاب می کنند.

نماینده ولی فقیه افزود: بعد از فوت مرحوم آیت الله غیوری، حضرت آقا به بنده اعتماد کردند تا کارهای خیر و اهدافی که مشخص شده ادامه یابد.

وی تأکید کرد: مورد بعدی که بنا بر وظیفه بر دوش بنده قرار داده شده این است که اعتماد مردمی که با کمک های خود هلال احمر را سرپا نگه داشته و در حوادث به یاری مردم می آیند جلب شود و آن ها مطمئن شوند که کمک ها در محل مورد نظر هزینه شود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در پاسخ به سوالی در خصوص میزان کمک های مردمی به هلال احمر گفت: میزان موقوفات در سال های اخیر کاهش داشته اما کمک های مردمی افزایش یافته است و در قالب کمک های سازمان داوطلبان دیده می شود.

وی در پاسخ به سوالاتی در مورد موقوفات هلال احمر که در اختیار سایر دستگاه ها است ،افزود: ما موقوفاتی داریم که به تصرف سایر دستگاه ها درآمده است، مثلا بعد از انقلاب بخشنامه ای آمد که قسمت های بهداشت و درمان به وزارت بهداشت واگذار شود و در این میان تعدادی موقوفات نیز واگذار شد که اکنون به دنبال بازگردانی این موقوفات هستیم.

نماینده ولی فقیه در خصوص مشکلات بهره برداری از اموال موقوفه گفت: وظیفه ما این است که موقوفات تبدیل به احسن شود و بهترین کارایی را برای هلال احمر داشته است.

وی در هلال احمر به بیان موارد شاخصی از موقوفات پرداخت و افزود: باغ ٥٤٠ هکتاری پسته در رفسنجان، بیمارستان نورافشار و مرکز درمانی هلال ایران در تهرانپارس از جمله این موقوفات به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی  با اشاره به بودجه ١٢ میلیاردی نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر گفت: از این مبلغ تنها ٢٣ درصد را دریافت کردیم، چراکه هلال احمر مشکل بودجه دارد و از ٧٠٠ میلیارد بودجه ٩٤ هیچ و از بودجه ٤٠٠ میلیاردی ٩٥ تنها ١٥٠ میلیارد تومان محقق شده است.

وی تأکید کرد: دولت حتما مشکل مالی دارد که نتوانسته بودجه هلال احمر را بدهد و قطعا اگر مشکلی نداشت بودجه را پرداخت می کرد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان این که بودجه هلال احمر باید از منابع پایدار تأمین شود از حذف حق الثبت دفاتر اسناد رسمی گفت: در کشورهای خارجی هلال احمر و صلیب سرخ از محل حق عضویت و کمک های مردمی اداره می شود و در عین حال وظیفه دولتی و حکومتی نیز ندارند.

نماینده ولی فقیه افزود: زمانی که پول و بودجه نباشد هلال احمر نمی تواند کمکی انجام دهد، فرض کنید زلزله ای رخ داده اما انبارهای ما خالی است و نمی توانیم کمکی به مردم داشته باشیم.

وی در خصوص فیش های حقوقی نجومی در هلال احمر گفت: قطعا در هلال احمر چنین موضوعی وجود ندارد چرا که اصلا پولی وجود ندارد که بخواهیم حقوق نجومی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین معزی همچنین از تلاش برای کمک به مسلمانان میانمار خبر داد و از لغو کنفرانس بین المللی اخلاق داوطلبی و نماز به علت عدم وجود بودجه عذرخواهی کرد.

وی وظیفه دیگر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر را نظارت بر رسیدن کمک های مردمی و خارجی به حادثه دیدگان عنوان کرد و افزود: بعضا برخی مردم به علت عدم آگاهی کافی اظهار می کنند که کمک های فلان کشور به دست مردم حادثه دیده نرسیده است، در صورتی که ما یک مشکلی داریم و آن است که نباید میان حادثه دیدگان تبعیض قائل شویم بنابر این از آنجایی که اقلام کمکی از خارج محدود است نمی شود به تعدادی خارجی بدهیم و به تعدادی داخلی، پس اقلام خارجی را در بازار فروخته و با پول آن اقلام داخلی و یکسان تهیه کرده و در اختیار مردم قرار می دهیم.

نماینده ولی فقیه همچنین در مورد کمک مالی ژاپنی ها به حادثه دیدگان ورزقان گفت:  ژاپنی ها یک پولی برای ساخت مدرسه دادند که وقتی مدرسه ساخته شد، پول اضافه آمده بود و تصمیم گرفتیم مدرسه دیگری نیز در آن منطقه بنا کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر