نخستین جوایز «برتری در ادبیات گرافیک» در بخش‌های مختلف اهدا شد

جوایزی که هدف‌شان افزایش‌ آگاهی و اعتبار ادبیات گرافیک است، برای نخستین بار دیروز اهدا شدند و برندگان خود را شناختند.

نخستین جوایز «برتری در ادبیات گرافیک» در بخش‌های مختلف اهدا شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پی‌آر نیوز وایر، دیشب پاپ کالچر کلس‌روم، سازمان غیرانتفاعی آموزشی برگزارکننده مراسم کامیک‌کان دِنوِر، نخستین کتاب‌های برنده جایزه «برتری در ادبیات گرافیک 2018» را در مراسمی که در مرکز اجتماع کلورادو برگزار شد، معرفی کرد.

مراسمی که برگزار شد نتیجه نهایی تلاشی دو ساله برای به راه‌اندازی این جوایز بود. در سالنی که پر از خالقان کتاب، هواداران، ناشران و آموزندگان بود، 9 خالق برتر به عنوان برنده شناخته شدند و با نخستین جوایز برتری در ادبیات گرافیک به خانه رفتند.

در ابتدا تعدادی از مدیران جوایز روی صحنه رفتند و هر یک درباره توسعه این جوایز و فرصت خاصی صحبت کردند که آن‌ها برای گرد هم آوردن گروهی از مشاوران و داوران فراهم می‌کنند که نمایندگان کتاب‌فروشان، کتابخانه‌داران، افراد آکادمیک، معلمان و حرفه‌ای‌های صنعت نشر و ادبیات هستند.

کتاب «ناحیه نشت» نوشته اسکات وسترفیلد و الکس پوویلند موفق به کسب جایزه کتاب سال شد و «نهایت تلاش‌مان» اثر تی بویی جایزه «موزاییک» را از آن خود کرد. در بخش کتاب‌های بزرگسالان، «سانحه شکار» نوشته دیوید ال. کارلسون و لندیس لبر و در بخش کتاب‌های بزرگسالان جوان اثر «زمان خانه: کتاب اول» اثر کمپبل وایت موفق به کسب جایزه شدند.

جوایز برتری در ادبیات گرافیک همچنین دو برنده را در بخش‌های بهترین کتاب‌های مقاطع متوسطه و بهترین کتاب‌های کودکان به رسمیت شناخت. برنده قسمت اول کتاب «مسیر مستقیم» به قلم ملانی گیلمن بود و کتاب «دوستان واقعی» اثر شانون هیل و لیوین فام در بخش کودکان برنده شد.

جوایز بهترین کتاب‌های بخش‌های مختلف به تجلیل از بهترین‌ها در صنعت نشر می‌پردازند اما هدف جایزه موزاییک به رسمیت شناختن داستان‌هایی درباره و برخاسته از جوامع، قومیت‌ها، ملیت‌ها، باورها و گرایش‌های متنوع و گوناگون است.

کتاب‌هایی که در سال 2018 منتشر شده‌اند صلاحیت شرکت در دومین دوره جوایز برتری در ادبیات گرافیک را دارند که سال 2019 برگزار خواهد شد. خالقان‌ آثار می‌توانند از فصل پاییزی که در پیش است برای ارسال آثارشان اقدام کنند.

پاپ کالچر کلس‌روم سازمانی است که در سال 2011 تاسیس شد و ماموریتش را شعله‌ور کردن عشق برای یادگیری، افزایش سواد، تجلیل از گوناگونی و ساختن جوامع از طریق ابزار فرهنگ عامه و قدرت بیان شخصی می‌داند. ابتکار برتری در ادبیات گرافیک توسط این سازمان به راه افتاد تا بتواند آگاهی بیشتری نسبت به اهمیت کیفیت ادبیات گرافیک خلق کند و اعتبار و احترام نسبت به این فرمت را بالا ببرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر