وال استریت ژورنال؛

ربیعی: مشوق ها به سمت کارآفرینی سبز هدایت می شوند

ربیعی: مشوق ها به سمت کارآفرینی سبز هدایت می شوند
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی ربیعی» روز سه شنبه در افتتاحیه دوره آموزشی بین المللی آکادمی مشاغل سبز در سالن تلاش افزود: برای خدمات فنی و مهندسی و حمایت های فنی، رقم مناسبی اختصاص می یابد و مشوق ها به سمت کارآفرینی سبز انتقال خواهد یافت.
وی با تاکید بر لزوم راه اندازی پایگاه اطلاعات برای مشاغل سبز گفت: چند دستگاه می توانند نهاد اولیه شوند تا بتوانیم از اشتغال سبز حمایت کنیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره لزوم مصرف بهینه آب در کشور نیز گفت: در این زمینه کشور پرمصرفی هستیم و با فرهنگ سازی در جامعه می توان مصرف آب را مدیریت کرد.
ربیعی گفت: حمایت از کالای ایرانی و اشتغال مبتنی بر تولید ایرانی و اشتغال خوداتکایی نزدیک تر به اقتصاد سبز در جهت افزایش رضایت اجتماعی در بدنه اجرایی دولت پیگیری می شود.

*سود حاصل از اقتصاد سبز، بین نسلی است
وزیر تعاون با اشاره به مفاهیم توسعه گفت: قطعاً امروزه توسعه مفهوم شادی ، نشاط و رضایت مردم است که با نوع مشاغل سبز نسبت بیشتری دارد و ناچاریم جهت گیری های بنیادی را به سمت اقتصاد سبز هدف گذاری کنیم زیرا سود حاصل از اقتصاد سبز، سود اجتماعی و بین نسلی است.
ربیعی با بیان این مطلب که برای دستیابی به اقتصاد سبز باید کارآفرینان سبز با شاخص ها و مزیت های اجتماعی تعریف شوند، خاطرنشان کرد: اقتصاد سبز نیازمند زیر ساخت های فکری و فرهنگ متناسب با این نوع از اقتصاد است.
به گزارش ایرنا، مشاغل سبز به کسب و کارهای مرتبط با فناوری پاک و دوستدار محیط زیست و به طور کلی مشاغلی که با تولید انرژی و محصولات پاک در ارتباطند، گفته می‌شود. این مشاغل ملزم به رعایت استانداردهای ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در واحدهای شغلی مربوط به خود هستند.
متخصصین منابع آب، ناظران انرژی، تکنسین‌های مهندسی محیط زیست، تکنسین‌های حوزه کشاورزی، نجّاران، درودگران ساختمان، کارگران ساختمانی و مهندسین برق از جمله مشاغل سبز شناسایی شده هستند.
دوره آموزشی یک روزه آکادمی مشاغل سبز، با هدف ارتقای سطح دانش، به اشتراک گذاری تجارب بین المللی برای کارآفرینان کسب و کارهای سبز، بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و جوامع محلی به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شده است.
اقتصام*م.خ*1070**2025
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر