در کشوری مثل ایالات متحده آمریکا که توهٌم ابرقدرتی در میان مردمشان موج میزند، مشتریان همیشه به دنبال خرید ماشینی قدرتمند و بزرگ هستند و اکثر ماشینهای تولید شده در این کشور مثل شورلت کامارو، دوج چلنجر، فورد موستانگ و یا حتی ماشینهای پیکاپ با یک بدنه عضلانی تولید میشوند. حال در کنار یک بدنه عضلاتی به قدرت بالای سیستم محرک هم نیاز است که تنها با استفاده از موتورهای بنزینی محقق میشود، به همین دلیل هیچ شرکتی حاضر به فروش محصولات دیزلی خود در این کشور نیست.
حال 180 درجه مخلاف آمریکاییها، مردمان قاره اروپا یک نظر کاملا متفاوت دارند و همیشه به فکر ماشینهای اقتصادی هستند، به همین دلیل اکثر ماشینهای اقتصادی با مصرف سوخت پایین در قاره اروپا عرضه میشود، حال چه بهتر در کنار ماشینهای کم مصرف، هزینه سوخت آنان هم کمتر باشد، به همین دلیل قاره اروپا تبدیل به یک بازار مهم برای ماشینهای دیزلی شده است تا هم هزینه کمتری برای سوخت پرداخت کنند و هم مشکلات اتمام انرژی و مدت زمان زیاد برای شارژ مجدد ماشینهای الکتریکی را نداشته باشند. هرچند آمارهای اخیر نشان میدهد که مشتریان اروپایی کم کم در حال فاصله گرفتن از ماشینهای دیزلی هستند.
باتوجه به بررسیهای اخیر انجام شده در بریتانیا توسط CarBuyer ، حدود 61 درصد از پاسخ دهندگان بریتانیایی به CarBuyer از خرید یک ماشین دیزلی روی برمیگردانند و حدود 33 درصد دیگر هم به اثرات منفی گازهای گلخانهای اشاره میکنند و از همان اول میانه خوبی با پیشرانههای دیزلی نداشتهاند، در حالی که 6 درصد باقی مانده به عدم شناخت کافی از پیشرانههای دیزلی اشاره میکنند.
در گزارش "جامعه تولید کنندگان موتور و معامله گران (SMMT)" هم آمده است که خرید و فروش موتورهای دیزلی در ماه گذشته حدود 9.2 درصد نسبت به فوریه سال 2016 کاهش داشته است، اما در مقابل شاهد افزایش 48.9 درصدی فروش وسایل نقلیه با سوختهای جایگزین هستیم که شامل سیستمهای محرک هیبریدی و الکتریکی میشوند.
البته نظرسنجی SMMT نشان میدهد که فروش موتورهای دیزلی همچنان محبوبیت خاص خود را دارد، زیرا مقرون به صرفهترین پیشرانه موجود برای مسافتهای طولانی و مسافرتهای چند روزه به شمار میروند، هرچند استفاده از این پیشرانهها در ماشین آلات سنگین و یا ماشینهای پیکاپ بسیار مقرون به صرفهتر از سیستمهای محرک جایگزین است.