همراه با محافظ گوریل ها در دل جنگل های آفریقا

امروزه گوریل ها تحت حفاظت به زندگی خود ادامه می دهند و انسان هایی از این موجودان در مقابل شکارچیان محافظت می کنند

امروزه گوریل ها تحت حفاظت به زندگی خود ادامه می دهند و انسان هایی از این موجودان در مقابل شکارچیان محافظت می کنند . در #پارک ملی ویرونگا واقع در #جمهوری دموکراتیک کنگو ، که به آن جواهر تاج #آفریقا گفته می شود در کوه های جنگلی این سرزمین آخرین گوریل های سیاره ی زمین زندگی می کنند که خطرات زیادی جان این موجودات را تهدید می کند و شکارچیان بزرگترین تهدید به حساب می آیند . 

کسانی که از این حیوانات حفاظت می کنند جانشان نیز در خطر است . تا به حال 140 تن از این محافظان کشته شده اند . برخی از مناطقی که از این حیوانات محافظت می شود بسیار خطرناک می باشد . مانند قسمت های جنوبی . 

در ادامه با یکی از محافظان به نام اِنِسنت اِمبروونه پای صحبت خواهیم نشست به حرف هایش گوش خواهیم داد . از خودش و از زبان بقیه محافظ های گوریل ها به سوال هایمان پاسخ خواهد داد . 

همراه کارناوال باشید . 

 
محافظ گوریل ها
گوریل

محافظان گوریل ، مردانی از جنس طبیعت

#نشنال جئوگرافیک ارتباطی با یکی از این محافظان از طریق اسکایپ انجام داد و سوالاتی را مطرح کرد . جواب ها بسیار جالب بودند . متوجه شدیم که این کار از پدر او به ارث رسیده و در حال حاضر این کار یعنی حفاظت از گوریل ها را به فرزندان خود نیز آموزش می دهد . 

این شغل نیازمند روحیه ای قوی و در عین حال مهربان است . انسان هایی وجود دارند که جان خود را برای نجات حیوانات به خطر می اندازند و این کار را وظیفه ی خود می دانند . کم هستند این گونه انسان ها . 

این مردان و زنان ساعت ها در جنگل گشت زنی می کنند و به دنبال شکارچیان می گردند . شکارچی هایی که با بی رحمی تمام به شکار می پردازند و اگر کسی در مقابل راه قرار بگیرد از کشتن او نیز هراسی ندارند . 

در ادامه سوالاتی که می خوانید بسیار مهم هستند و جواب ها تاثیر گذار . 

محافظان گوریل ها
محافظ گوریل ها
محافظ گوریل ها

پدرت تو را تشویق کرد تا در کنار گوریل ها کار کنی . درباره ی دوران کودکی خود برایمان بگو . 

پدر من از اولین کسانی بود که از مردم خواست درباره ی گوریل ها و نجات جان این موجودات اقدامی  انجام شود . سال 1987 بود و در جومبا زندگی می کردیم و همین موقع بود که برای اولین بار با یک گوریل برخورد کردم . 

پدرم به من آموخت که چگونه با این موجودات ارتباط بر قرار کنم . او همیشه می گفت ما باید از گوریل های کوهستان مراقبت کنیم چون در حال انقراض هستند و از طرفی پسر عمو های ما به حساب می آیند . از آن موقع بود که من به این موجودات علاقه مند شدم ، برای این که بسیار شبیه به ما انسان ها هستند . در سال 2009 پدر من از دنیا رفت ولی به من آموخته بود آن چه که می دانست و من راه او را ادامه می دهم . 

در حال حاضر به فرزندان خود نیز می آموزم که در آینده راه من و پدرم را پیش بگیرند . من سه پسر و چهار دختر دارم . 

محافظ گوریل ها
محافظ گوریل ها
بچه گوریل

ایا به همراه خانواده در جنگل زندگی می کنی ؟

در اوایل دوران کاری همگی در جنگل زندگی می کردیم . در دوران جنگ مجبور شدم خانواده ی خود را به شهر بفرستم . خانواده ی من در شهر گوما زندگی می کنند ولی من در جنگلی واقع در رومانگابو در نزدیکی پارک ملی ویرونگا زندگی می کنم . 

محافظ گوریل ها
گوریل

چه خطرات اصلی جان گوریل ها را تهدید می کند ؟

در طول جنگ هیچ کنترلی توسط محافظان صورت نمی گرفت . شورشی ها به جنگل می رفتند و سعی در نابودی آن داشتند و این عمل یکی از عوامل اصلی به خطر افتادن جان گوریل ها بود . 

امروزه اصلی ترین خطر ها را بیماری و شکارچیان بوجود می آورند . 

محافظان گوریل در کنار یک گوریل شکار شده
محافظ گوریل ها در حال از بین بردن یک تله

شما چگونه از گوریل ها محافظت می کنید ؟

در سال 2007 اتفاق ناگواری به وقوع پیوست . ما 7 #گوریل را از دست دادیم و از این موضوع بسیار ناراحت شدیم . از آن موقع تضمیم گرفتیم که تمام تلاشمان را برای حمایت از این حیوانات انجام دهیم تا دیگر شاهد از دست دادن گوریل ها نباشیم و مطمئن باشیم که این حیوانات در سلامت کامل به زندگی در جنگل های کوهستانی و زیبای این منطقه ادامه می دهند . 

هر روز با ماشین به گشت زنی می رویم ، در درون جنگل ها گشت می زنیم تا نگذاریم کسی به گوریل ها آسیب بزند . 

گاهی اوقات با تله های شکارچیان برخورد می کنیم و این بسیار ناراحت کننده می باشد . 

محافظ گوریل ها
محافظ گوریل ها
محافظ گوریل ها

هدف شکارچی ها از شکار بدست آوردن گوشت گوریل ها است ؟

نه این طور نیست . آن ها برای پول شکار می کنند . آن ها گوریل ها را به افراد ثروتمند می فروشند و این ثروتمندان گوریل ها ر به عنوان حیوان خانگی در حیات و یا باغ خود نگه می دارند . 

آن ها تصور می کنند که بهتر است یک بچه گوریل را بگیرند و با خود برند و این گونه زنده خواهد ماند . ولی سخت در اشتباه هستند چون اگر یک گوریل را از محل زندگی طبیعی آن دور کنی یک روز خواهد مرد و یا با مشکلات زیادی برخورد خواهد کرد . این حیوانات باید در محیط طبیعی خود به زندگی ادامه دهند . 

گوریل شکار شده
گوریل به همراه بچه ی خود
گوریل ها

تا کنون چند محافظ در راه حمایت از گوریل ها کشته شده اند ؟

ما 140 محافظ را به هنگام خدمت از دست داده ایم . آن ها به دست شورشی ها و یا شکارچی ها کشته شده اند . 

ما در این کشور با مشکلات زیادی برخورد داریم .

محافظ گوریل ها
محافظ گوریل ها
محافظ گوریل ها

آیا تا به حال مورد حمله قرار گرفته ای ؟ در خطر هستی ؟

بله ، من دوبار مورد حمله قرار گرفته ام . یک بار که در حال رانندگی بودم به من حمله شد و دو تن از محافظان من کشته شدند . 

خشونت در این جا به اوج خود رسیده است . 

محافظ گوریل ها

آیا درون جنگل با اسلحه حرکت می کنید ؟

ما همیشه اسلحه به دست هستیم چون هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد . شکارچی ها هرگاه با ما برخورد کنند تیر اندازی را شروع می کنند و ما آن ها را بی جواب نخواهیم گذاشت . 

محافظ گوریل ها

همسر شما در این باره چه نظری دارد ؟ آیا از شما می خواهد که این شغل را رها کنید ؟

همسرم هر روز نگران سلامتی من هست ولی ما تصمیم گرفته ایم تا از طبیعت محافظت کنیم و این تصمیم را نمی شود عوض کرد . 

گوریل ها
گوریل ها

زندگی خودت را با گوریل ها برای ما شرح دهید . آیا ارتباط نزدیکی با این حیوانات داری ؟

زمانی که در جنگل در کنار این حیوانات هستم به خوبی به رفتار و نوع ارتباط آن ها با یکدیگر نگاه می کنم و از این که در ارامش و سلامت هستند لذت می برم . تا به حال فقط 18 متر به گوریل ها نزدیک شده ام . 

گاهی اوقات بچه گوریل ها و یا نوجوان ها بیشتر به ما نزدیک می شوند و ما نیز می توانیم نزدیکتر برویم ، یعنی 6 متر با آن ها فاصله داریم . 

محافظ گوریل ها
بچه گوریل
گوریل

آیا هرکدام از آن ها را بطور جداگانه میشناسی ؟ آیا گوریل مورد علاقه ی خودت را داری ؟

بله من تک تک آن ها را میشناسم چون اولین نفری هستم که این حیوانات را شناسایی کردم . گوریل هایی که مورد حمایت ما هستند از 8 خانواده تشکیل شده اند . گوریل مورد علاقه ی من کادوگو نام دارد . او زمانی که به دنیا آمد سری کچل داشت و حالا نیز سری تاس دارد . ( با خنده می گوید و می خندد ) 

او شبیه به یک مرد پیر است . زمانی که به رفتار و چهره ی او نگاه می کنی متوجه خواهی شد که چقدر شبیه به انسان ها هستند . 

گوریل
گوریل
گوریل

چه چیزی باعث شده تا به این حیوانات علاقه مند باشی ؟

من به این دلیل گوریل ها را دوست دارم چون که بسیار شبیه به ما انسان ها هستند . اگر به چهره و سر ، پا ها و انگشتان این موجودات نگاه کنی کاملا شبیه به من هستند . من آن ها را فرزندان خود می دانم . 

زمانی که باهم بازی می کنند و ارتباط برقرار می کنند بسیار شبیه به انسان ها می شوند و در عین حال بسیار بامزه هستند .

محافظ گوریل ها
محافظ گوریل ها

انگار که در باغ وحش هستی ؟

ما در حال حاضر از 4 گوریل محافظت می کنیم ، سه گوریل کوهستان و یکی از نوع زمین های پست . این ها در پارک ملی زندگی می کنند . 

بعضی از بچه گوریل ها از درگیری ها و اتفاقات سال 2007 جان سالم به در برده اند و ما تصمیم گرفتیم تا به این جا منتقل شوند و مورد حمایت قرار بگیرند . 

کوهستان جنگلی
محافظ گوریل ها

چه چیزی در کار تو شوق و ذوق ایجاد می کند و باعث می شود در این راه پیش بروی ؟

من زمانی که میبینم گوریل ها نجات پیدا می کنند حس خوبی دارم و این برای من الهام بخش است . من هرگز دوست ندارم حتی یک عدد از این موجودات را از دست بدهیم چون آخرین بر روی این کره ی زمین هستند . 

محافظ گوریل ها

سخن کارناوال

انسان ها و شکارچیان چگونه می توانند این حیوانات را شکار کنند ؟ نظر شما چیست ؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید . 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر