وبلاگ مشرق

زنی که ۲ شهردار اصلاح‌طلب تهران را به دردسر انداخت/ محقق نشدن وعده‌های روحانی تقصیر خودش نیست!

راه حل جدید مشکلات کشور مشخص شد؛ ارائه مجوز فعالیت تلویزیونی به بخش خصوصی!

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

زنی که 2 شهردار اصلاح‌طلب تهران را به دردسر انداخت

پس از انتشار تصاویری از یک پوستر عجیب در «نمایشگاه زنان و تولید ملی» که به لحاظ محتوا به تمسخر «چادر مشکی» و حجاب برتر پرداخته بود؛ موجی از انتقادات مردمی به سمت شهرداری تهران که برگزارکننده این نمایشگاه است روانه شد. [1]

«فاطمه راکعی» مشاور شهردار و مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران که بر اساس اخبار رسیده، مسئول مستقیم برگزاری این برنامه و انتشار این پوستر بوده؛ درباره حواشی پیشامده، صحبت‌های عجیبی را مطرح کرده مبنی بر اینکه رنگ مشخص شده در پوستر مشکی نبوده بلکه خاکستری بوده است!

متن کامل اظهارات راکعی در این باره را اینجا بخوانید.

اما این نخستین باری نیست که شهرداری تهران با اقدامات فاطمه راکعی دچار دردسر می‌شود...

*نام فاطمه راکعی در ماجرای حضور نجفی در مجلس رقص دختران و آوازخوانی زنان نیز به گوش رسید.

مجلس رقصی که با مدیریت راکعی و در جریان روز زن و همایش بانوان شاغل شهرداری تهران طراحی شد و هم‌او بود که این مراسم را ترتیب داد و نجفی را به آنجا کشاند. [2]

راکعی پس از این رخداد غیر متمدنانه و غیر شرعی طی اظهاراتی گفته بود: بداخلاقان بهانه‌جو هر روز با ترفندی به دنبال ایجاد حاشیه برای شهرداری تهران هستند که تازه‌ترین آن، انتشار فیلم گل‌افشانی چند دختر زیر 9 سال است.

پوستر موهنی که در نمایشگاه شهرداری تهران با محتوای هجمه علیه «چادر» به نمایش درآمد

او می‌افزود: این حرکات نه رقص است و نه توسط دختران بالغ انجام شده و گل افشانی و انجام حرکات هنری چند دختربچه نه جرم است و نه گناه است. البته شاید بهتر بود این دختربچه‌ها تنها گُل افشانی کنند و قراری که با گروه هنری نیز گذاشته شده بود، همین بود و در این صورت، کسانی که مترصد هر فرصتی برای تخریب هستند، این امکان را پیدا نمی کردند.

راکعی در عین حال تأکید کرده بود: به خاطر این مساله از طرف برگزارکنندگان برنامه که آنها نیز چنین چیزی را پیش بینی نمی‌کردند، از شهردار محترم تهران عذرخواهی می‌کنم.[3]

هرچه بود اما طرح و برنامه راکعی یکی از اصلی‌ترین دلایل استعفای شهردار پرطمطراق اصلاح‌طلبان یعنی محمدعلی نجفی را رقم زد.

خانم راکعی که از نمایندگان مستعفی مجلس ششم است و سوابقی مثل عضویت در حزب منحله شارکت را نیز دارد، زمانی تأکید کرده بود حجاب فقط چادر نیست و من از سخنان آقای روحانی و این پروتکل که در سطح هیئت ‌وزیران و کابینه دولت تدوین کردهاند که حجاب و پوشش فقط چادر باشد بسیار متعجبم! [4]

(البته رئیس‌جمهور روحانی هم بعداً به نحوی از این پروتکل عقب‌نشینی کرد)

***

محقق نشدن وعده‌های روحانی تقصیر خودش نیست!

«محمدصادق جوادی‌حصار»، فعال اصلاح‌طلب و عضو حزب اعتماد ملی به تازگی طی اظهاراتی در خبرگزاری ایلنا گفته است:

یکی از اتفاقاتی که مدتی در کشور در حال وقوع است این است که روحانی هر وعده‌ای می‌دهد شرایط به طوری تغییر می‌کند که وعده‌های او به پوچی می‌رسد به عنوان مثال روحانی گفت ارز گران نمی‌شود و ما شاهد گرانی نجومی ارز بودیم، یا در خصوص وضعیت فیلترینگ باز هم همین اتفاق افتاد.

او تصریح می‌کند: در واقع عده‌ای همواره در تلاش هستند که وعده‌های روحانی به نتیجه نرسد، برخی می‌خواهند بگویند تا ما اراده نکنیم هیچ تغییری در کشور امکان پذیر نیست.[5]

*اصلاح‌طلبان پیش از این نیز اظهار کرده‌اند که مسئول برجام رهبری و مسئول وضع موجود هم آیت‌الله جنتی است! [6]

جالب آنکه چهره‌های جریان سیاسی خاص، در هنگام ارائه راه حل برای مشکلاتی که دولت اصلاح‌طلبان بوجود آورده به مقولاتی مثل حذف نظارت استصوابی، رفع حصر و بیرون آوردن خاتمی از انزوا اشاره می‌کنند. [7]

اگرچه بدیهیست که این سطح از سیاست‌ورزی غیر عقلانی در هیچ کشوری در جهان مسبوق به سابقه نیست و در ممالک دیگر، حامیان یک رئیس‌جمهور در هنگام مشخص شدن ناکارآمدی دولت، به جای فرافکنی، «عذرخواهی» می‌کنند؛ اما نکته آنجاست که به نظر نمی‌رسد این سیاست فرافکنی اصلاح‌طلبان در ایران راه به جایی ببرد زیرا از نگاه مردم؛ رئیس‌جمهور روحانی زاییده «تَکرار می‌کنم» است.

جالب آنکه حتی برخی اصلاح‌طلبان هم به این معنی اشاره کرده‌اند که این کارها فایده‌ای ندارد و مردم تمام خوب و بد این روزها را به پای چپ‌ها و گزینه آنها در 2 دولت متوالی یازدهم و دوازدهم، یعنی رئیس‌جمهور روحانی نوشته‌اند. [8]

در اشاره به صحبت‌های جوادی‌حصار بیان این نکته ضروریست که اصلاح‌طلبان چرا در هنگام انتخابات‌های 92 و 96 و موقعی که با عطشی وصف‌ناپذیر به دنبال رأی‌آوری گزینه خود بودند و تَکرار می‌کردند؛ از کم‌توانی رئیس‌جمهور در ساختار اداری ایران (که دروغی بیش نیست) چیزی نمی‌گفتند!؟ و چرا این مقوله بایستی در هنگام مشخص شدن ناکارآمدی‌های دولت بیان شود و مورد اصرار قرار بگیرد!؟

مع‌الوصف، برخی معتقدند حد و میزان اختیارات رئیس‌جمهور در ایران در حدّ فعال مایشاء است (تجربه آقای روحانی در برجامی که مطابق خواست نظام نبود و حتی عبور تیم مذاکره‌کننده از برخی خطوط قرمز نظام، گواه این مدعاست) و اساساً برخی رئیس‌جمهورهای گذشته ایران به دلیل نداشتن جنبه این بسط ید بوده است که به ورطه فتنه و انحراف و غیره افتادند و در مقابل ولی فقیه نیز ایستادند.

***

راه حل جدید مشکلات کشور مشخص شد؛ ارائه مجوز فعالیت تلویزیونی به بخش خصوصی!

«علی‌محمد نمازی»، فعال اصلاح‌طلب و از اعضای حزب کارگزاران، طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان امروز، به ارائه 13 راهکار برای چیزی به نام «جلوگیری از فروپاشی اقتصاد کشور» پرداخته است.

اما در میان 13 راهکار او که نوعاً مقولاتی کلی هستند و با عقلانیت اجرایی هم تطابق چندانی ندارند؛ 2 راهکار جالب توجه است:

راهکار اول که می‌گوید: احیای اعتماد مردم به مسئولان و مدیران از طریق برگزاری انتخابات مطلوب است.

و راهکار دوازدهم که در آن می‌خوانیم: دادن اجازه فعالیت تلویزیونی به بخش غیر دولتی! [9]

*بدیهیست که حزب کارگزاران با وجود همین شذوذات و اندیشه‌هاست که یک روز مجبور است از دولت آقای روحانی حمایتی در حد پیشوای امت! داشته باشد و یک روز دیگر هم بیانیه بدهد و از رفتارهای اجرایی دولت انتقاد کند.

ما قضاوت درباره این دو راهکار نمازی را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم...

و اما درباره راهکار دوازدهم نیز این سؤال را می‌پرسیم که واقعا مجوز دادن به فعالیت تلویزیونی بخش خصوصی در شرایط فعلی، چه تأثیر مستقیمی بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت!؟

پیش از این، کسانی از اصلاح‌طلبان مثل تاجزاده، مرعشی و حجتی کرمانی، مدعی شده‌اند که راه حل مشکلات کشور مقولاتی مثل حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان، فک حصر و خارج ساختن خاتمی از انزوای سیاسی است...

برخی محافل تحلیلی معتقدند اساساً همین نگاه‌های غیر کارشناسی، سیاست بازانه و بهانه‌جویانه چهره‌های جریان خاص سیاسی است که وضع موجود را پدید آورده و با ایجاد ممانعت در جهت استشفای آلام اقتصادی مردم، سعی در ایجاد «فتنه اقتصادی» دارد.

***

1_ mshrgh.ir/892219

2_ mshrgh.ir/837779

3_ https://www.khabaronline.ir/detail/760899/society/urban

4_ http://aftabnews.ir/fa/print/470315

5_ http://khabarfarsi.com/u/59332844

6_ mshrgh.ir/892241

7_ mshrgh.ir/870134

8_ mshrgh.ir/891831

9_ http://www.armandaily.ir/fa/print/main/232584

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان