مجلس مرجع تعیین تکلیف بازنشستگانی می‌شود که جایگزینی ندارند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، جلال میرزایی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، بیان‌ کرد: از نظر بنده افرادی که جایگزینی برای آنها در پست‌ها وجود ندارد در کشور نادر هستند و شاید تعداد آنها کمتر از 20 نفر باشد و آنها افرادی هستند که متخصص بوده و در حوزه های حساس کار می‌کنند.

وی در ادامه‌ گفت‌: مواردی که باید در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تامل قرار گیرد و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز باید با توجه به ماموریتی که از سوی آقای لاریجانی به آن داده شده است، توجه کنند، این است که افرادی که 60 سال سن دارند و بیش از 30 سال خدمت کرده‌اند، باید در قانون دیده شده و بازنشسته شوند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، بیان‌ کرد: بیانات مقام معظم رهبری دارای صراحت بود. فرمایشات رهبری در یک بخش پرداختن به ظرافت ها و انتقاداتی بود که به قانون منع به کارگیری بازنشستگان وارد بود که باید آنها را برطرف کرد. از سوی دیگر تاکید رهبری بر چرخش در مدیریت کشور است.

وی خاطرنشان کرد: از آن جا که قانون منع به کارگیری بازنشستگان مصوبه مجلس شورای اسلامی  است، این مجلس شورای اسلامی است که باید تشخیص دهد که فردی جایگزین دارد یا ندارد و مجلس باید مرجع تعیین تکلیف بازنشستگانی باشد که جایگزینی ندارند. از سوی دیگر این که یک فرد جایگزینی ندارد، باید در قانون تعریف شود. یعنی ما باید مولفه‌هایی برای بازنشستگان تعریف کنیم که نشان دهد آیا یک بازنشسته جایگزینی دارد یا ندارد.

عضو فراکسیون امید مجلس افزود: از بازنشستگانی که دارای ظرفیت و توانمندی‌های بالایی هستند، می‌توان در بخش خصوصی استفاده کرد تا شاهد تحول در این بخش باشیم. می‌توان با در اختیار قرار دادن تسهیلات لازم این افراد را به این سمت سوق داد که از توانایی های آنها برای ایجاد تحول در این بخش بهره ببریم. از سوی دیگر این افراد می‌توانند نقش مشاور را ایفا کنند. فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند فرصتی برای مجلس شورای اسلامی باشد تا با سنجیدن بازخوردهای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به یک قانون جامع و شفاف در خصوص بازنشستگان تبدیل شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان