تولید‌کنندگان محصولات آرایشی هیچ فرصتی را برای جذب مشتری بیشتر از دست نمی‌دهند. لوازم آرایشی معدنی سال‌های زیادی است که در صنعت آرایش وجود دارند و برای خانم‌هایی که به دنبال استفاده از لوازم آرایش طبیعی هستند، گزینه‌ی خوبی به شمار می‌روند. برخی از متخصصان پوست عقیده دارند که لوازم آرایشی معدنی برای پوست بهتر هستند، زیرا مواد شیمیایی که باعث آسیب پوست می‌شوند را ندارند. از طرفی لوازم آرایشی معدنی همانند دیگر محصولات آرایشی، در داروخانه‌ها و بوتیک‌های آرایشی با انواع قیمت پیدا می‌شوند. اما آیا لوازم آرایشی معدنی به پوست کمک می‌کنند؟ در ادامه در مورد این‌که لوازم آرایش معدنی چیست، مزایا و معایب آن برای پوست چه بوده و چه لوازم آرایشی معدنی در بازارها وجود دارند خواهیم پرداخت.

لوازم آرایشی تولید شده از مواد معدنی، مانند لوازم آرایشی معمولی، از موادی مانند نفت نیستند و از مواد معدنی طبیعی تولید شده‌اند که برای سلامت پوست شما بهتر هستند. استفاده از این مواد به طبیعی‌تر دیده شدن آرایش بر روی پوست شما کمک می‌کند و مزایای اصلی آن به شرح زیر است:

لوازم آرایش معدنی چیست؟

لوازم آرایش معدنی از مواد معدنی مانند اکسیدهای آهن، تالک، اکسیدهای زینک و تیتانیوم دی اکسید تشکیل شده‌اند. لوازم آرایشی سنتی حاوی موادی مانند پارابن، رنگ‌های شیمیایی و ریحه هستند که در مواد آرایشی معدنی وجود ندارند.

آیا لوازم آرایش معدنی برای پوست مفیدند؟

لوازم آرایشی معدنی محصولاتی معجزه‌گر و جایگزین سرم‌های ضدپیری، مرطوب کننده‌ها و کرم‌های محو کننده‌ی لک‌ها نیستند، "اما" مزایای خاص خودشان برای مراقبت از پوست را دارند.

این لوازم آرایش معمولا برای پوست‌های حساس تجویز می‌شوند، چون کمتر تحریک‌آمیز بوده و به نرمی پوست کمک می‌کنند. برخی از جراحان زیبایی بعد از عمل فقط اجازه‌ی استفاده از لوازم آرایشی معدنی را به بیمارانشان می‌دهند، چون حساسیت‌زا نیست و از طرفی برای افرادی که آکنه روزاسه دارند، بهترین لوازم آرایش، همان مواد آرایشی معدنی است.

کمک به بهبود جوش و آکنه و لک‌های پوستی

برخی از افرادی که پوستی مستعد به جوش و آکنه دارند گفته‌اند که استفاده از لوازم آرایشی معدنی به کاهش جوش زدن آن‌ها کمک کرده است. مواد آرایشی که فقط حاوی مواد معدنی و طبیعی هستند به سلامت و بهبود شرایط صورت کمک می‌کنند.

مواد آرایشی معمولی به دلیل داشتن روغن، مواد نگه دارنده و رایحه مشکلات خیلی زیادی را برای پوست‌های مستعد به آکنه ایجاد می‌کنند. دلیل اصلی محبوبیت این لوازم آرایشی، ضدجوش و بدون روغن بودن آن است که باعث بسته شدن منافذ و درنتیجه جوش زدن پوست صورت نمی‌شود.

لوازم آرایش معدنی

محافظت از پوست در برابر آفتاب

مواد معدنی تیتانیوم اکسید و زینک اکسیدی که در این لوازم آرایشی وجود دارند، از جمله قوی‌ترین محافظت‌کننده‌های نور خورشید هستند، البته این دلیل نمی‌شود که از زدن ضدآفتاب خوداری کنید. زینک اکسید همچنین خاصیت نرم کنندگی و محافظت از پوست در برابر حساسیت‌ها  و خارش‌های پوستی دارد.

تاثیر این لوازم آرایش روی پوست چگونه است؟

لوازم آرایشی علاوه‌بر سالم بودن مواد اولیه، باید روی صورت هم زیبا باشند، این لوازم آرایشی مینرال درخششی خاص دارند که به صورت روشنی دلنشینی می‌دهد و چهره‌تان را جوان و شاداب می‌کند. رنگ‌دانه‌های نرم و خالص آن به خوبی و راحتی با پوست ترکیب می‌شوند و پوستی درخشان، شاداب و بی‌نقص برای شما به ارمغان می‌آورند.

مضرات استفاده از لوازم آرایش معدنی

درحالی‌که مزایای عالی آن‌ها باعث راحتی در استفاده از این نوع لوازم ارایش می‌شود، اما نقاط ضعفی نیز در این میان وجود دارد؛ یکی کمبود رنگ‌های متنوع که باعث سخت پیدا کردن رنگ مناسب برای پوست می‌شود و از طرفی چون مانند لوازم آرایشی معمولی مواد شیمیایی ندارند، خیلی بیشتر از آن‌ها باید آرایشتان را تمدید کنید، در واقع ماندگاری کوتاهی دارند.

برخی از متخصصان پوست نسبت به ماده‌ی بیسموث اکسی کلرید ( Bismuth Oxychloride ) که حالتی صدفی به پوست می‌دهد، حساسیت دارند و معتقدند که در برخی از بیماران باعث حساسیت پوستی می‌شود.

لوازم آرایش معدنی

مزایا استفاده از لوازم آرایش معدنی

محصولات آرایشی که از مواد طبیعی تولید شده‌اند، مناسب پوست‌های حساس هستند.

مواد معدنی و طبیعی که در این مواد آرایشی به کار رفته است به پوست حالتی طبیعی و درخشان می‌دهد.

محصولات آرایشی طبیعی روی پوست سبک هستند و وقتی آرایش می‌کنید، احساس سنگینی روی پوست نخواهید داشت.

محصولات آرایشی معدنی یا طبیعی از مواد طبیعی تولید شده‌اند بنابراین موادی از جمله الکل یا روغن و ترکیبات غیرطبیعی در آن نخواهید یافت.

این محصولات روی پوست به خوبی می‌نشینند و کل پوست را پوشش می‌دهند. در عین حال وقتی نگاه می‎‌کنید گویا اصلا هیچ کرمی روی پوست نزده‌اید، در عین داشتن آرایش، چهره‌ای طبیعی خواهید داشت.

این محصولات برای هر سن و هر رنگ پوستی مناسب هستند.

کدام لوازم آرایش‌‌ها معدنی هستند؟

در ابتدا فقط پنکک معدنی بود، اما امروزه رژگونه، پودر برنزه کننده، سایه چشم، رژلب و حتی کرم پودر مایع معدنی نیز تولید می‌شود.

دقت کنید که لوازم آرایش معدنی اصلا مواد نگه دارنده ندارند.