غلامعلی صادقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در گفتوگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه رفع موانع و نارساییهای مربوط به نقاط حادثه خیز اعم از درون شهری و برون شهری بیان کرد: هدف از اقدامات انجام شده در این زمینه بررسی عوامل تاثیرگذار بر تصادفات، شناسایی دقیق عوامل تاثیرگذار، الویت بندی و ارائه راهکارها و سیاستهای اجرایی، تعریف و شناسایی، الویت بندی و رفع نقاط حادثه خیز به عنوان یکی از راهکارهای ارتقا و بهبود سطح ایمنی شبکه جادهای است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه خیز به عنوان یکی از سیاستهای مهم و از معیارهای اصلی ارزیابی وضعیت ترافیک در شبکههای حمل و نقل و مقوله ایمنی است که از یک طرف متاثر از عوامل گوناگونی است و از طرف دیگر به عوامل مختلفی موثر است.
وی در ادامه و در تشریح اقدامات انجام شده در خصوص رفع موانع و نارساییهای مربوط به نقاط حادثه خیز اذعان کرد: شیوه نامه پیشگیری از تصادفات با همکاری دستگاههای راه و شهرسازی، پلیس راهور، پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جادهای با 400 ساعت کار تیم کارشناسی تدوین شد.
صادقی به تشکیل کمیته بررسی رفتارهای رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره و اظهار کرد: تشکیل کمیته بررسی نقاط حادثه خیز مشهد، تشکیل کمیته بازدید از نقاط حادثه خیز راههای مواصلاتی مشهد، تشکیل کمیته بررسی رفتارهای رانندگان پر خطر، تشکیل کمیته بررسی وضعیت دوبینهای پلاک خوان، تشکیل 29 جلسه با 86 مصوبه اجرایی و عملیاتی، تشکیل شورای راهبردی و سیاستگذاری پیشگیری از تصادفات و تشکیل 9 جلسه با 56 مصوبه اجرایی و عملیاتی از اقدامات انجام شده در این زمینه بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در خصوص نتایج حاصل از اقدامات انجام شده در زمینه رفع موانع و نارساییهای مربوط به نقاط حادثه خیز نیز تصریح کرد: 25 نقطه حادثه خیز از محورهای مواصلاتی مشهد مورد بازدید و نقش بیمهها در کاهش تصادفات مورد بررسی قرار گرفت و 98 نقطه حادثه خیز درون شهری مشهد احصاء و رفع خطر شد.
وی ادامه داد: نقش آموزشگاههای رانندگی در کاهش تصادفات نیز مورد بررسی قرار گرفت و 79 نقطه حادثه خیز از راههای مواصلاتی استان خراسان رضوی احصاء و رفع خطر شد.
صادقی در ادامه از برخورد با رانندگان پرخطر و توقیف خودروی آنها خبر داد و اظهار کرد: با 262 راننده پرخطر در سطح معابر درون شهری و برون شهری برخورد و خودروی آنها توقیف شد که این موضوع منتج به کاهش 9 کیلومتری میانگین سرعت در جادههای استان خراسان رضوی و کاهش بیش از 80 درصدی رانندگان پرخطر در سطح شهر مشهد شده است.