علیاصغر زیلایی مدیر امور اجرایی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، در خصوص نمایشگاه عفاف و حجاب گفت: استقبال از نمایشگاه عفاف و حجاب هر روز نسبت به روز گذشته شگفت انگیزتر میشود به طوری که ما در روز گذشته یکشنبه که دومین روز هفته بود با استقبال چند براری از آخر هفته گذشته که تعطیلات آخر هفته محسوب میشد مواجه بودیم.
وی در خصوص قیمت البسه اسلامی در نمایشگاه عفاف و حجاب و تفاوت آن با بازار آزاد این اجناس بیان کرد: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در کلیه نمایشگاههایی که برگزار میکند یکی از مهمترین شاخصههایی که در نظر میگیرد رعایت قیمتهای مناسب برای مردم است، که البته ناگفته نماند این قیمت گذاریهای با هماهنگی خود غرفه داران و برندهایی که در نمایشگاه حضر دارند تعیین میشود.
زیلایی در خصوص موفقیت نمایشگاه عفاف و حجاب در هفتمین دوره بیان کرد: نمایشگاه عفاف و حجاب 7 سال است که در حال برگزاری است و در طول این هفت سال علی رغم اینکه همیشه در خصوص مکان برگزاری این بخش در نمایشگاه قرآن کریم دچار محدویتهایی بودیم، اما سبب شدیم تا با تلاش دوستانمان در کارگروه مد و لباس کشور به یکی از بخشهای پر مخاطب و تاثیر گذار نمایشگاه قرآن تبدیل شویم.
وی در خصوص بحث حمایت از تولید داخلی در نمایشگاه عفاف و حجاب اظهار کرد: آن چیزی که در نمایشگاه گوهر زیبایی میبینید همه و همه از منظر کمسیون ماده 4 کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، هم طراحی و هم تولید و متریال آن کاملا داخلی است، منهای چادر مشکی که در پروسه تولید آن در کشور ضعفهای عمده داریم که باید برطرف شوند.
زیلایی خاطرنشان کرد: تنها تولید کننده چادر مشکی کشور کارخانه حجاب شهرکرد است که علی رغم تلاش زیادی که میکنند تنها میتواند کمتر از 10 درصد نیاز چادر کشور را تامین کنند، این در حالی است که ما در ایران سالانه 100 میلیون متر مربع پارچه چادری مشکی مصرف داریم که میزان تولید داخل پاسخگوی آن نیست و ناچاریم وارد کنیم، اما به جز موضوع چادر انواع دیگر البسه، چون شال، روسری و پوشاک آقایان همه و همه در داخل کشور تولید میشود و در نمایشگاه عفاف و حجاب فقط اجناس داخلی به نمایش و فروش گذاشته میشود.