ماهان شبکه ایرانیان

مهر گزارش می‌دهد؛

فاصله طبقاتی در شیوه تبلیغات/ دردسر نامزدهای شورا برای دامادها

کرمانشاه- با اینکه رد پای شعار رفع فاصله طبقاتی جامعه در کمپین انتخاباتی کاندیداها دیده می شود اما همین فاصله طبقاتی را می شود در حجم هزینه تبلیغاتی بین خود نامزدها مشاهده کرد.

فاصله طبقاتی در شیوه تبلیغات/ دردسر نامزدهای شورا برای دامادها

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: تبلیغات روزهای پیش از انتخابات 96 در استان کرمانشاه تفاوت و تمایز زیادی با انتخاباتهای قبلی دارد و به نظر می رسد تنور انتخابات در خیابانهای شهر هنوز داغ نشده است.

اما آیا واقعا هنوز تنور انتخابات داغ نیست؟ یا این هیاهوی کم دلیل دیگری دارد؟

یک کارشناس حوزه رسانه و تبلیغات در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: واقعیت این است که فضای مجازی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و فضاهای متعلق به رسانه مدرن تا حدود زیادی جو حقیقی و یا به عبارت بهتر خیابانهای شهر را از فضای انتخابات دور کرده است.

محسن جلیلی اظهار داشت: با اینکه کانالها و کمپین های مجازی بسیار متعدد و پرشور مشغول تبلیغات برای کاندیداهای مورد نظر خود هستند اما فضای بیرونی کم تحرک و کم فروغ است.

فاصله طبقاتی در تبلیغات کاندیداها

به گزارش مهر، علاوه بر اینکه در شعار برخی از کاندیداها مبارزه با فاصله طبقاتی در امور اقتصادی و اجتماعی مکرر دیده می شود، این فاصله در تبلیغات کاندیداها هم نمود زیادی دارد.

برخی از کاندیداها مثل حجت الاسلام حسن روحانی ظاهرا برای هزینه میدانی در تبلیغات خود برنامه ریزی بیشتری دارند و اقلام تبلیغاتی آنها مثل بنر، پوستر، بادکنک و مکانهای مختلف برای ستادها پرحجم و گسترده به چشم می آید.

از سوی دیگر برخی از کاندیداها مانند سید ابراهیم رئیسی در عین حالی که جنب و جوش انتخاباتی خاصی در میان هوادارنش دیده می شود چندان در پی هزینه زیاد برای تبلیغات میدانی نیست.

ستاد انتخاباتی محمد باقر قالیباف نیز بر اساس اعلام خود این کاندیدا که ستاد ندارد و هرچه هست به خود مردم ارتباط دارد، چندان وارد حوزه نصب بنر و پوستر نشده است.

شوراها در خدمت ریاست جمهوری

با اینکه 29 اردیبهشت ماه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز برگزار می شود اما این انتخابات کاملا در سایه موضوع ریاست جمهوری قرار دارد و البته تبدیل به یک راه میانبر برای تشکیل ستادهای فرعی کاندیداهای ریاست جمهوری شده است.

بسیاری از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی کاملا واقف هستند که بخت چندانی برای ورود به شورا ندارند اما آنها هم نقش نامزدهای پوششی را برای رییس جمهور مطلوب خود بازی می کنند به شکلی که ستاد تبلیغاتی خود را عملا تبدیل به مرکزی برای کاندیداهای ریاست جمهوری کرده اند.

گرچه این اقدام ها چندان هم بی اجر و پاداش نمانده است و اسپانسرهای مالی کاندیداهای ریاست جمهوری از خجالت این نامزدهای فداکار شورای شهر در آمده اند.

تنها تبلیغی که مجازی نشده است!

به گزارش مهر، در بازار داغ تبلیغات انتخاباتی شاید تنها ابزار تبلیغاتی که مجازی نشده است مهمانی های شام و نهار کاندیداهای شورای شهر است.

رستورانها و سالن هایی که این روزها در رزرو نامزدهای انتخابات هستند یکی دوتا نیست. موضوعی که با توجه به اعیاد شعبانیه و حجم بالای مراسم های شادی مانند عقد و عروسی، تبدیل به معضلی برای تازه عروس و دامادها شده و آنها را برای پیدا کردن سالن خالی برای مراسم با مشکل رو به رو کرده است.

ترفند "چوپی" برای شلوغ کردن ستادها

ستاد انتخاباتی حسن روحانی در کرمانشاه با توجه به گرایش مردم به ستادهای مجازی اقدام به استخدام گروه های چوپی (رقص محلی) کرده تا با این ابزار حال و هوای ستادهایش را تغییر دهد.

البته این اقدام با توجه به روزهای اعلام عزا برای جانباختن معدن کاران آزادشهر مورد انتقاد برخی از کنش گران سیاسی نیز قرار گرفته است.

یکی از مسائلی که در شعارهای انتخاباتی نامزدهای رقیب خودنمایی می‌کند مشکل بیکاری جوانان کرمانشاه است و رتبه یک بیکاری این استان در کشور سبب شده تا در بدو ورود کاندیداها و یا نمایندگان آنها در ستادها و همایشات و سخنرانی‌ها، مطالبه اول مردم اشتغال و رفع بیکاری باشد.

وجه مشترک ستادهای فعال انتخاباتی (آقایان قالیباف، رئیسی و روحانی) در استان کرمانشاه تلاش برای ایجاد هیجان  و نشاط سیاسی در میان مردم و بویژه جوانان است.

این ستادهای فعال همچنین کمیته‌های زیرمجموعه خود را نیز در قالب رأی اولی‌ها، کمیته دانشجویان، جوانان، کمیته بانوان و... فعال کردند.

کاندیداهایی که به کرمانشاه سفر کرده اند

تا به امروز تنها محمد باقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی دو نامزد جریان انقلاب به کرمانشاه سفر کرده اند که استقبال مردمی قابل توجهی از آنها به عمل آمد.

از سوی دیگر قرار است حسن روحانی نیز روز دوشنبه به کرمانشاه سفر کند.

اما سه نامزد دیگر در استان کرماشاه گویی تمایلی برای جذب آرای مردم این خطه به نفع خود را ندارند و فعالیت چندانی از سوی هواداران هاشمی‌طبا، جهانگیری و میرسلیم دیده نمی‌شود. حتی خبری از تبلیغات محیطی این کاندیداها در شهر نیست.

اینطور که پیداست هر روز که به 29 اردیبهشت نزدیک می‌شویم کشاکش و نبرد تبلیغاتی هواداران کاندیداها برای جذب آرای مردم بیشتر می‌شود و کارزار رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری، طیف‌های مختلف مردم از سیاسیون، بازاریان، دانشجویان، دانش آموزان و... را در بر گرفته است.

نقطه قوت هیاهوی تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری در کرمانشاه، رغبت جوانان به حضور در کارزار سیاسی است شاید فرمایش مقام معظم رهبری در مهم خواندن "شور و هیجان انتخابات"، سبب ایجاد چنین فضایی در استان شده و این دوره پرشورتر از دوره‌های قبل، پیروان مذاهب از اهل سنت و تشیع و... با اتحاد و توکل به خداوند همه را به حضور پرشور در انتخابات ریاست جمهوری فرا می‌خوانند.

حضور مردم دشمن را مایوس می کند

در این رابطه فضل‌الله رنجبر، فرماندار کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تاکید بر تلاش مضاعف برای جذب حداکثری مشارکت مردم در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: امروز هر حرکتی که باعث یأس و ناامیدی در میان مردم شود خطا و اشتباه است و باید موجبات امیدواری و نشاط را در میان مردم تقویت کنیم.

وی با تاکید بر لزوم فراهم کردن زمینه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: هر میزان که مشارکت مردم در عرصه حضور در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر باشد قلب مقام معظم رهبری شاد می‌شود.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه حضور مردم در پای صندوق‌های رأی دشمن را غمگین و مأیوس می‌کند، افزود: حضور حداکثری باعث اقتدار و تقویت نظام و ناامیدی و عقب نشینی دشمنان خواهد شد.

رنجبر مأموریت انتخابات را مأموریتی بسیار مهم دانست و گفت: 729 شعبه شهری و روستایی و 1458 صندوق در کرمانشاه را آماده کردیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان