ماهان شبکه ایرانیان

استارت‌آپ باسلام به فینال Future Stars در نمایشگاه جیتکس رسید اما مقام نیاورد

استارت‌آپ باسلام به مرحله فینال رقابت «سوپرنوا» در «Future Stars» نمایشگاه جیتکس ۲۰۱۹ رسید اما امروز ۱۷ مهر، عنوان «قهرمان سوپرنوا» به تیم دیگری به نام «Key To Enable» رسید. باسلام که در سال ۹۵ کار خود را شروع کرد، تنها استارت‌آپ ایرانی‌‌ بود که در «GITEX Future Stars» (ستارگان آینده) به مرحله فینال رسید.

استارت‌آپ باسلام به فینال Future Stars در نمایشگاه جیتکس رسید اما مقام نیاورد

استارت‌آپ باسلام به مرحله فینال رقابت «سوپرنوا» در «Future Stars» نمایشگاه جیتکس 2019 رسید اما امروز 17 مهر، عنوان «قهرمان سوپرنوا» به تیم دیگری به نام «Key To Enable» رسید. باسلام که در سال 95 کار خود را شروع کرد، تنها استارت‌آپ ایرانی‌‌ بود که در «GITEX Future Stars» (ستارگان آینده) به مرحله فینال رسید.

قهرمان رقابت سوپرنوا یا «Supernova Champion» جایزه‌ای 100 هزار دلاری دریافت می‌کند. این در حالیست که 11 تیم دیگر که در بخش‌های مختلف برگزیده شوند، جایزه 10 هزار دلاری خواهند داشت. برای مثال استارت‌آپی که بهترین تاثیر اجتماعی را داشته، بهترین استارت‌آپ حوزه هوش مصنوعی یا بهترین استارت‌آپ جوان با موسس و اعضای زیر 30 سال. در این حوزه‌ها نیز داوران مقامی به نماینده ایران اختصاص ندادند.

در مرحله فینال هر استارت‌آپ 4 دقیقه برای ارائه، زمان دارد و پس از آن داوران به مدت 2 دقیقه از شرکت‌کنندگان سوال می‌پرسند. عصر امروز (17 مهر) نماینده باسلام هم در مرحله فینال، این استارت‌آپ را به هیات داوران معرفی کرد و پس از آن به سوالات آنها پاسخ داد.

حدود 750 استارت‌آپ از سراسر دنیا در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند که با سلام به عنوان تنها استارت‌آپ ایرانی به مرحله فاینال رسیده است. رقابت «سوپرنوا» در بخش ستارگان آینده جیتکس، چندین معیار ارزیابی مختلفی دارد که به شرح زیر هستند:

  • سطح نوآوری: اصالت ایده
  • پتانسیل: طول عمر، واقع‌بینی و سودآوری
  • تیم: اعتبار اعضای تیم و اینکه چگونه کمپانی شما را به یک موفقیت تبدیل می‌کنند
  • عملکرد: قابلیت استفاده
  • تاثیر: محصول شما چه تاثیر اجتماعی، فرهنگی و محیطی دارد

استارت‌آپ‌های جهانی برای ورود به رقابت سوپرنوا، 3 پیش شرط دارند:

  • سن فعالیت کمتر از 5 سال
  • استفاده از تکنولوژی در محصول و سرویس‌ها
  • داشتن یک مدل تجاری وسعت پذیر

باسلام کار خود را در آبان 1395 آغاز کرد و در پایان همان سال 47 غرفه داشت اما در پایان سال 1396، هزار غرفه را پشت سر گذاشت. در واقع به مدت یک سال، رشدی 20 برابری اتفاق افتاد. محصولاتی که فروشندگان بومی در این فروشگاه عرضه می‌کنند تاکنون در 700 نقطه جغرافیایی به فروش رسیده‌اند و تقریبا از تمام شهرهای ایران غرفه در باسلام وجود دارد.

دیجیاتو در بهمن 97، گزارشی کامل از استارت‌آپ باسلام تهیه کرده است. در این مقاله با داستان موفقیت و پیشرفت باسلام آشنا می‌شوید:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان