مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران عنوان کرد

حمل و نقل از سرفصل‌های برنامه منسجم تهران هوشمند

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران حوزه حمل و نقل هوشمند را یکی از سرفصل‌های برنامه منسجم تهران هوشمند خواند و افزود: در این حوزه حمل و نقل‌های اشتراکی و مدیریت بهتر ترافیک و همچنین در حوزه ایمنی، محیط زیست و انرژی نیز که بخش زیادی از فعالیت‌های شهرداری در این حوزه از سرفصل‌های تحقق تهران هوشمند است.

حمل و نقل از سرفصل‌های برنامه منسجم تهران هوشمند

به گزارش ایسنا، فرجود در سومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، گفت: در یک سال گذشته داشتن برنامه‌ای منسجم برای تحقق تهران هوشمند در دستور کار بود که این امر در پنج سرفصل کلان با تعریف پروژه‌هایی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در حوزه خدمات دیجیتال به شهروندان مسائلی همچون شفاف سازی، طراحی پلت فرم‌ها و مشارکت شهروندان دنبال شد. در حوزه نوآوری نیز توجه به کسب و کارها و  راه‌اندازی مراکز فناوری مورد توجه قرار گرفت.

فرجود ادامه داد: تحول دیجیتالی شهروندی که تسریع امور در آن تعریف می‌شود نیز مورد توجه قرار گرفت. برخی از پروژه‌هایی که ظرف یک سال گذشته در این حوزه اجرایی شده است شامل توسعه «تهران من» بوده است.

وی تاکید کرد: برگزاری انتخابات الکترونیک برای شورایاری‌ها در حقیقت اثر فناوری‌های جدید بوده و همچنین سامانه جامع معاملات برای تعامل با بازیگران و سرمایه گذاران حوزه مدیریت شهری در سال 98 اجرایی شد. سامانه سهند بستری یکپارچه برای مدیریت ناوگان خودرویی و همچنین سامانه نام با کمک شورا برای نامگذاری معابر اجرایی شده است.

وی تاکید کرد: سامانه 137 در بستر «تهران من» توسعه پیدا کرد و در حوزه شهرسازی نیز در فاز اول هوشمندسازی بر روی بستر «تهران من» دسترسی به پرونده‌های شهرسازی امکان پذیر شد به شکلی که 16 هزار استعلام الکترونیک در این مدت پاسخ داده شد. همچنین سامانه پارک حاشیه‌ای نیز به صورت پایلوت اجرایی شد.

مدیرعامل سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اپلیکیشن جدید در حوزه دوچرخه و تعامل دوچرخه سواران که در همایش امروز رونمایی خواهد شد اشاره کرد و افزود: نقشه آنلاین تهران تحول جدیدی پیدا کرده و اطلاعات مکانی و سرویس‌های مسیریابی مبتنی بر حمل و نقل عمومی به آن اضافه شده است.

وی افزود: سامانه بلیت الکترونیک و تجمیع ورودی‌های اماکن تفریحی و گردشگری شهرداری تهران نیز بر روی بستر تهران من انجام شده است. در سال جاری افتتاح مراکز فناوری‌های هوشمند شهری نیز محقق شده، در حال حاضر تهران من بیش از 2.5 میلیون کاربر دارد و شاهد رشد سرویس‌های خدماتی بر روی آن بوده‌ایم. به شکلی که 36 هزار درخواست غیرحضوری برای عوارض خودرو بر روی آن داشته‌ایم.

وی ادامه داد: آمادگی الکترونیکی شهروندان در بین تمام شهرهای دنیا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که رتبه شهر تهران در این میان رتبه خوبی است.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که در سال 98 وارد فاز اجرایی پروژه‌ها در زمینه تحقق هوشمند سازی شده است، افزود: بیشتر این پروژه‌ها مشارکتی بوده است و با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده است.

وی افزود: در دو سال آینده به یکپارچه سازی و توسعه خدمات خواهیم پرداخت و سرویس‌های جدید به همراه بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید در سال آینده محقق خواهد شد.

فرجود تاکید کرد: توسعه هوشمند خدمات و ارائه بستر یکپارچه از برنامه‌های بلند مدت در حوزه هوشمند سازی خواهد بود. همچنین در هفته تهران هوشمند رویدادهایی همچون چهارمین رویداد تهران نوآور واولین گذر نوآوری به همراه اولین چالش هوش مصنوعی انجام شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان