ماهان شبکه ایرانیان

سومین نمایشگاه کار ایران با حضور ۴۵۰ شرکت بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد

سومین نمایشگاه کار ایران در روزهای ۱۷ الی ۱۹ بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بوستان گفتگو برگزار خواهد شد. طی چندین سال برگزاری این نمایشگاه، بیش از ۳۵۰۰ استخدام صورت گرفته و پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز با حضور شرکت‌های مختلف، کارجویان و کارفرمایان به اهداف خود دست پیدا کنند.

سومین نمایشگاه کار ایران با حضور 450 شرکت بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد

سومین نمایشگاه کار ایران در روزهای 17 الی 19 بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بوستان گفتگو برگزار خواهد شد. طی چندین سال برگزاری این نمایشگاه، بیش از 3500 استخدام صورت گرفته و پیش بینی می‌شود در سال جاری نیز با حضور شرکت‌های مختلف، کارجویان و کارفرمایان به اهداف خود دست پیدا کنند.

دبیر برگزاری سومین نمایشگاه کار در نشست خبری پیرامون این نمایشگاه اعلام کرد که بیش از 450 شرکت در سومین نمایشگاه کار ایران حضور پیدا خواهند کرد. «محمد شریف خانی» لزوم برگزاری این رویداد در پیدا نکردن استعدادهای خوب در بین نیروهای آماده به کار در جامعه عنوان کرد و گفت:

«واقعیت اینست که نمی‌توان یک شخص را از روی یک برگه کاغذ ارزیابی نمود و رزومه افراد نشانگر مهارت شغلی آنها نیست. برخی رزومه‌ها روی کاغذ به نظر پربار می‌آیند اما در عمل بازخورد موجهی ندارند و از همین رو تصمیم گرفتیم با برگزاری نمایشگاه کار ایران در ابعاد بزرگتر، کارفرمایان را با کارجویان به صورت رو در رو قرار دهیم تا بتوانند با صاحبین رزومه صحبت کنند.»

شریف خانی همچنین در پاسخ به دیجیاتو مبنی بر اینکه معیار انتخاب آنها در شرکت‌های حاضر در نمایشگاه چه بوده و آیا رویکری به شرکت‌های سنتی‌تر نیز داشته‌اند یا خیر گفت: «اینطور نیست که ما صرفا به شغل‌های فناورانه نگاه داشته باشیم هرچند خواه ناخواه تعداد درخواست‌های شغلی این حیطه بیشتر است. هر ساله با فراخوان ما بسیاری از شرکت‌ها خواهان حضور در نمایشگاه هستند و ما سعی می‌کنیم با توجه به بازخوردهای سال گذشته این شرکت‌ها و همچنین ایجاد تنوع در درخواست‌های شغلی، آنها را در نمایشگاه شرکت دهیم.»

شریف خانی با اشاره به این موضوع که نمایشگاه کار برای برندهای مطرح جامعه یک فرصت دوباره برای شناساندن خود در قالب یک کارفرما است به بخش جدیدی در نمایشگاه اشاره کرد که قصد دارد چالش بزرگی را از بین ببرد: «جاب فیر پلاس می‌خواهد که با برگزاری کارگاه‌ها و ورکشاپ‌های تماما رایگان مختلف که به دست مدیران منابع انسانی شرکت‌ها صورت می‌گیرد، مهارت‌های اجتماعی و فردی کارجویان را بالا ببرد.»

«پویان دلاوری» دبیر اجرایی نمایشگاه نیز در پاسخ به دیجیاتو درباره آمار سنی نمایشگاه به ارائه این آمار پرداخت و گفت:

«70 هزار رزومه در نمایشگاه سال گذشته رد و بدل شد و نزدیک به 12 هزار نفر بازدیدکننده داشتیم. در درخواست‌های شغلی 51 درصد متعلق به بانوان بوده و 49 درصد به آقایان و یک نگاه کاملا برابری جنسیتی در بین شرکت‌ها حاکم بوده. 48 درصد بازدیدکنندگان در مقطع کارشناسی هستند و 44 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 2 درصد نیز مدرک دکترا دارند. همچنین میانگین سنی بازدیدکنندگان 25 سال بوده و بالای 79 درصد از آنها حداقل دو سال سابقه کاری داشتند.»

دلاوری همچنین به دیجیاتو می‌گوید که امسال دو الی چهار غرفه بین‌المللی نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت تا نیروهای انسانی حاذق ملی ما بتوانند فرصت حضور در شرکت‌های بین‌المللی را داشته باشند.

به گفته دلاوری نمایشگاه کار ایران در سال آینده در شهرهایی چون مشهد و قزوین نیز برگزار خواهد شد. تاکید کرد که نمایشگاه کار ایران می‌خواهد راه‌حلی مناسب برای حل مشکل بیکاری جوانان ایرانی باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان