۶۶ درصد مردم آمریکا می‌گویند تونل "هایپرلوپ" فکر خوبی است

"ایلان ماسک" بنیان‌گذار شرکت "بورینگ" که برای ساخت و توسعه وسیله حمل و نقل عمومی "هایپرلوپ" تاسیس شده است، از مردم راجع به حفر تونل‌های ضد زلزله برای این منظور نظرخواهی کرد و ۶۶ درصد مردم گفتند که این کار فکر خوبی است.

66 درصد مردم آمریکا می‌گویند تونل "هایپرلوپ" فکر خوبی است

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، "ایلان ماسک" عاشق شبکه اجتماعی "توییتر" است و چه بحث سپرهای جدید حرارتی فضاپیمای اسپیس‌ایکس باشد، چه بحث بحران آب آشامیدنی آلوده یکی از شهرهای آمریکا، چه بحث فناوری‌های جدید شرکت خودروسازی تسلا، این مدیرعامل نابغه و عجیب همواره به سراغ خیل عظیم دنبال کنندگان خود در شبکه اجتماعی توییتر می‌رود.

به همین دلیل الان که ماسک از طریق برگزاری یک نظرسنجی آنلاین، نظر طرفدارانش را راجع به اینکه احداث تونل‌های هایپرلوپ فکر خوبی بوده است یا نه جویا شده، نمی‌توانیم بگوییم متعجب شده‌ایم.

وی برای این منظور به نظرسنجی ساده در توییتر متوسل شد و پرسید: احداث تونل‌های بسیار ایمن و ضد زلزله در زیر شهرها برای حل مشکل ترافیک.

سه گزینه نیز برای پاسخ عبارت بودند از: قطعاً ، شاید و نه، من ترافیک را دوست دارم.

ماسک همچنین یک توییت تکمیلی زد تا دقیقاً بینش خود در مورد تونل‌ها را توضیح دهد.

وی نوشت: این‌ها تونل‌های حمل و نقل برای وسایل نقلیه‌ای بدون تولید گازهای گلخانه‌ای هستند و هیچ دود سمی در کار نیست. در واقع یک جاده زیرزمینی است که محدود به وسایل نقلیه برقی از همه شرکت‌های خودروسازی خواهد بود. این یک راه حل‌ جایگزین برای راه آهن سبک نیست، بلکه مکمل آنها است.

در ابتدا قرار بود این تونل‌ها دارای فضای خلاء باشند تا قطارهای هایپرلوپ با سرعت هرچه بیشتر و بدون اصطکاک با هوا به حرکت درآیند، اما اکنون به نظر می‌رسد ایلان ماسک می‌خواهد آنها را چند منظوره کند و این تونل‌ها را در اختیار خودروهای برقی شهروندان بگذارد تا هرچه زودتر به حل معضل ترافیک کمک کند.

سپس ماسک مثل همیشه شروع به پاسخ به پرسش‌های زیاد دنبال کنندگان کرد.

وی گفت: شرکت "بورینگ"(Boring) در حال تکمیل اولین تونل تجاری خود در وگاس است و سپس بر روی پروژه‌های دیگر کار خواهد کرد.

تا اینجا به نظر می‌رسد مردم با ایده ماسک برای تردد در زیر زمین از طریق تونل موافق هستند و تاکنون از حدود یک میلیون و پانصد هزار نفری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، 66 درصد به گزینه اول، 18 درصد به گزینه "شاید" و 16 درصد نیز به گزینه سوم رای داده‌اند.

آیا ماسک راهی برای توسعه آخرین ایده ترافیکی خود پیدا خواهد کرد؟ براساس موفقیت‌های قبلی وی می‌توان گفت تحقق آن منطقی به نظر می‌رسد، اما باید صبر کنیم و ببینیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر