تولیدکنندگان پوشاک

به سمت بازار سکه و طلا رفتند

گزارش میدانی روز گذشته صفحه بازارچه در مورد بازار کت و شلوار فروشی‌های راسته بازار خیابان باب همایون بود. امروز پای صحبت حسین آقاکوچکی، رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان نشستیم.

 بازار پوشاک این روزها چطور است؟

بازار پوشاک هم در ایام کرونا مانند خیلی از بازارهای دیگر در رکود شدیدی به سر می‌برد.

 این کسادی بازار در دوره کرونا تابع چه عواملی است؟

در چند ماه اخیر تالارهای عروسی و رستوران‌ها تعطیل بودند و کسی برای خرید رخت و لباس نو مراجعه نکرد. هر مراسم عروسی که برگزار می‌شود به‌طور متوسط 100 تا 150 کت و شلوار و پیراهن نو فروخته می‌شود که در این مدت کمتر جشن عروسی برگزار شد. از طرف دیگر کارمندان از جمله اقشاری هستند که کت و شلوار پوش به شمار می‌روند اما طی سال‌های اخیر قدرت خرید آنها کم شده و در مقایسه با هزینه‌های دیگری که در زندگی دارند تمایل کمتری دارند تا کت و شلوار نو برای خود تهیه کنند.

 غیر از این عوامل چه مشکلات دیگری تولیدکنندگان پوشاک را درگیر خود کرده است؟

سوء‌استفاده از شرایط موجود اقتصادی. اجازه دهید بیشتر توضیح دهم. برای مثال اکثر عمده‌فروشان به‌طور چکی اجناس خود را می‌فروشند. وقتی بازارهای دیگر مثل سکه و ارز رونق دارد فروشنده چکی را که دریافت می‌کند دیگر در همان بازار پوشاک سرمایه‌گذاری نمی‌کند بلکه می‌رود سکه و دلار می‌خرد تا بتواند سود بیشتری بکند چون می‌داند اگر این پول را در بازار پوشاک نگه دارد نه سودی می‌کند و نه تقاضای کافی برای آن وجود دارد.

 قاچاق و واردات پوشاک چه وضعیتی دارد؟

الان به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، نبود تقاضای کافی و بحران کرونا مردم از پس هزینه‌های خوراکی خودشان هم به سختی برمی‌آیند چه برسد به پوشاک. برای همین وقتی تقاضا برای پوشاک وجود ندارد طبیعتا قاچاق و واردات آن هم رونقی ندارد مگر اینکه افرادی فقط به دلیل مدگرایی اجناسی را برای مصرف شخصی خود و اطرافیانشان وارد کنند. این وضعیت نه فقط برای تولیدکنندگان و فروشندگان بازار و باب همایون بلکه برای برندهای معروف کت‌وشلوار نیز وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان