ذوق‌زدگی روزنامه اصلاح طلب از اظهارات عجیب جامعه‌شناس اصولگرا

گروه سیاست سایت فردا: ابراهیم فیاض جامعه‌شناس اصولگرا در گفت‌وگویی با روزنامه «اعتماد» اظهاراتی عجیب و تند علیه مجلس و جریان اصولگرا مطرح کرده است.

وی با تاکید بر اینکه «مجلس مظهر دموکراسی در کشور است» گفت: «از این حیث، قوه مقننه حتی از قوای مجریه و قضاییه هم مهم‌تر است. الان متاسفانه مجلس ما غیردموکراتیک است. یعنی در انتخابات مجلس رای‌ها خریده می‌شود و دموکراسی تبدیل به الیگارشی یا آریستوکراسی شده است. این امر منحصر به این دوره هم نیست. یکی تخم‌مرغ می‌دهد و یکی وعده شغل می‌دهد. ما یک نماینده در کازرون داشتیم که به مردم وعده داده بود برای چیدن خرما از نخل‌ها، جرثقیل می‌آورد تا مردم مجبور نباشند از نخل‌ها بالا بروند».
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در واکنش به ماجرای حضور اخیر ظریف در مجلس گفت: «یادتان باشد که آقای ظریف هم در مجلس قبلی با لحن تحقیرآمیزی با نمایندگان حرف زد. ظریف برای خارجی‌ها می‌خندید و برای نمایندگان مجلس دهم عصبانی می‌شد. رفتار نمایندگان مجلس یازدهم، تا حدی واکنشی بود به رفتار ظریف با نمایندگان مجلس دهم. این مجلس شاید دارد انتقام مجلس قبلی را هم می‌گیرد.»
فیاض در ادامه درباره مجلس یازدهم گفت: «جنگ داخلی این مجلس، جنگ بین نسل جوان و تحصیلکرده و پیرمردهای محافظه‌کار است. نسل جوان حاضر در این مجلس، به ‌شدت به وضع موجود کشور معترض است و در آینده باب نقد اجتماعی و سیاسی گسترده‌ای را باز می‌کند که فضایی ویژه در کشور پدید می‌آید. نیروهای جوان‌تر این مجلس به کار کارشناسی اعتقاد ندارند و به ‌شدت اهل عمل هستند. یعنی عمل سریع در میدان. در راس این نیروها، قالیباف قرار دارد».
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: «من قبلا هم گفته‌ام که اصولگرایی مرده است. اصلاح‌طلبی هم مرده است. این دو گفتمان رقیب هم بودند و مرگ یکی از آنها باعث مرگ دیگری شد. اول اصلاح‌طلبی مرد، بعد هم اصولگرایی مرد. این مجلس سرآغاز طیف‌بندی‌های جدید در فضای سیاسی ایران است.  من فکر می‌کنم این مجلس زمینه روی کار آمدن رییس‌جمهوری توتالیتر در انتخابات 1400 است. »
فیاض این مجلس را همچون دولت دوم احمدی‌نژاد مایه اختلاف اصولگرایان دانست و گفت: «جبهه اصولگرا فرو می‌پاشد و این فروپاشی معنایی جز تشدید اختلافات درونی این جبهه ندارد.

ابراهیم فیاض در حالی این اظهارات را بیان کرده و مجلس یازدهم را هدف گرفته است که مجلس دهم در اختیار اصلاح طلبان قرار داشت و بنا به اعتراف سیاسیون در جریان اصلاح طلب، یکی از ضعیف‌ترین مجالس در ادوار گذشته بوده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان